انتشار این مقاله


حقایقی در مورد افسردگی

چگونه افسردگی بالینی درمان نشده سلامت فیزیکی و جسمی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ شواهدی وجود دارد مبنی بر این که افسردگی بالینی درمان نشده عوارض جدی و شدیدی را بر سلامت جسمی شما بر جا خواهد گذاشت. مطالعات اخیر سلامتی و افسردگی شدید را در بیماران با سکته‌ی قلبی و بیماری‌های عروق کرونر […]

چگونه افسردگی بالینی درمان نشده سلامت فیزیکی و جسمی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

شواهدی وجود دارد مبنی بر این که افسردگی بالینی درمان نشده عوارض جدی و شدیدی را بر سلامت جسمی شما بر جا خواهد گذاشت. مطالعات اخیر سلامتی و افسردگی شدید را در بیماران با سکته‌ی قلبی و بیماری‌های عروق کرونر بررسی کرده‌اند. نتایج نشان داده‌اند که افراد مبتلا به افسردگی شدید و حاد که در حال ریکاوری و سپری کردن دوره‌ی نقاهت می‌باشند زمان بسیار دشوار‌تری را برای انتخاب مراقبت‌های بهداشتی داشته‌اند. همچنین برای آن‌ها پیروی کردن از دستورالعمل پزشک و کنار آمدن با مشکلاتی که در اثر بیماری‌ آن‌ها ظاهر شده است دشوار می‌باشد. دیگر مطالعات نشان داد که احتمال مرگ در ۵ ماه ابتدایی پس از حمله‌ی قلبی در افراد مبتلا به افسردگی شدید بیشتر می‌باشد

چگونه اختلالات خواب بوسیله‌ی افسردگی درمان نشده ایجاد می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین علائمی که بیماران مبتلا به افسردگی بالینی از آن شکایت می‌کنند تغییر در الگو‌های خواب می‌باشد. گرچه شایع‌ترین مشکل این افراد بی‌خوابی می‌باشد (شرایطی که در آن خوابیدن به مدت کافی دشوار می‌باشد.) افراد گاهی اوقات احساس نیاز زیادی به خواب‌ می‌کنند و از دست دادن بیش از حد انرژی را تجربه می‌کنند.

نداشت خواب می‌تواند علت علائمی مشابه افسردگی باشد مانند خستگی شدید، کمبود انرژی، دشواری در تمرکز و تصمیم گیری.

به‌علاوه افسردگی درمان نشده می‌تواند به تغییرات وزن (کاهش یا افزایش آن) احساس نا‌امیدی و بی‌ثمری، تحریک پذیری. درمان افسردگی به کنترل تمام علائم گفته شده می‌انجامد.

آیا علائم افسردگی درمان نشده در زنان و مردان متفاوت می‌باشد؟

مردان مبتلا به افسردگی درمان نشده نسبت به زنان، خشم بیشتر، سرخوردگی و نیز رفتار خشونت آمیز بیشتری را از خود بروز می‌دهند. به علاوه مردان با افسردگی درمان نشده‌ رفتار‌های خطرناکی مانند رانندگی بی‌پروا و سکس غیرایمن را از خود نشان می‌دهند. مردان از اینکه علائم جسمی مانند: سردرد، اختلالات گوارشی و درد‌های مزمن می‌توانند نشانه‌ای از افسردگی باشند، آگاه نیستند.

علائم هشدار دهنده‌ی خودکشی در افسردگی درمان نشده چیست؟

علائم هشداردهنده‌ی خودکشی شامل:

  • صحبت کردن، نوشتن و یا فکر کردن در مورد قتل و یا آسیب زدن به خود یا دیگران و یا تهدید به این کار
  • افسردگی پیشرونده (ناراحتی عمیق، ازدست دادن علاقه و مشکل در خواب و خوردن)
  • داشتن آرزوی مرگ و انجام کار‌های خطرناکی که می‌تواند به آن منجر شود مانند عبور از چراغ قرمز
  • از دست دادن علاقه به چیزی‌هایی که روزی از آن‌ها مراقبت می‌کرد
  • گفتن جملاتی مانند اینکه اگر من نباشم بهتر خواهد بود
  • استفاده‌ی افراطی از دارو‌ها و الکل
  • صحبت در مورد خودکشی
  • نوشتن داستا‌هایی در مورد خودکشی
  • جستوجو‌ی راه‌های خودکشی
  • به دنبال روش‌هایی برای کشتن خود می‌گردد مانند خرید قرص یا اسلحه
محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید