انتشار این مقاله


راه‌کارهای طبیعی برای بهبود مشکلات سینوس‌ها

هوای مرطوب تنفس کنید در اتاق خواب و یا مکانی که زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید یک مرطوب کننده داشته باشد. هوای خشک میتواند موجب تحریک سینوس‌های شما شود؛ اما مرطوب نگه داشتن هوا میتواند به کاهش خلط کمک کند. دو تا چهار بار استنشاق بخار در طول روز نیز کمک‌کننده است. در حمامی با […]

هوای مرطوب تنفس کنید

در اتاق خواب و یا مکانی که زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید یک مرطوب کننده داشته باشد. هوای خشک میتواند موجب تحریک سینوس‌های شما شود؛ اما مرطوب نگه داشتن هوا میتواند به کاهش خلط کمک کند. دو تا چهار بار استنشاق بخار در طول روز نیز کمک‌کننده است. در حمامی با دری بسته و دوش باز بنشینید. توجه داشته باشید که آب حمام داغ باشد.

منطقه‌ی «سیگار ممنوع» ایجاد کنید

بخار پاک‌کننده‌های تند، رنگ‌ها، اسپری مو، عطرها، و مهم‌تر از همه، دود سیگار، می‌توانند موجب تحریک سینوس‌ها بشوند. اجازه ندهید دوستان و یا اعضای خانواده در منزلتان سیگار بکشند. نوع بی‌بوی پاک‌کننده‌های سبز (محصولات ارگانیک) را خریداری کنید. این محصولات کمتر حاوی مواد شیمایی آسیب‌رسانی هستند که موجب شروع مشکلات سینوس می‌شوند.

آب بیشتری بنوشید

خرد خرد آب و آبمیوه‌ی بیشتری بنوشید. این کار به دفع موکوس و تخلیه‌ کمک خواهد کرد. چای ‌داغ گزینه‌ی مناسب بعدی است. در مصرف کافئین یا الکل زیاده‌روی نکنید؛ هر دو میتوانند موجب دهیدراته شدن بدنتان شود. الکل تورم سینوسی را بدتر خواهد کرد. هر روز ۸ لیوان و یا بیشتر از هشت لیوان آب و نوشیدنی‌های سالم دیگر داشته باشید.

آبیاری بینی را امتحان کنید

این عمل که همچنین شستشوی بینی نامیده می‌شود، میتواند سینوس‌های شما را پاک و زلال نگه دارد. برای این کار شما از یک محلول سالین استریل و ملایم استفاده بکنید، تا موکوس‌های ترشحی و آلرژنهایی را که موجب تجمع خلط می‌شود، بشوید.

بالای یک سینک بایستید، محلول را از طریق سرنگ به درون یکی از سوراخ‌های بینی خود جاری سازید، اجازه دهید تا حفره‌ی بینی را شسته و محلول از سوراخ دیگر بینیتان بیرون بریزد. در طول این کار، دهان خود را باز نگه دارید و از طریق بینی‌تان تنفس نکنید.

الهه نوراللهی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید