انتشار این مقاله


۷ نوع داروی خطرناک که شاید شما هم از آن‌ها مصرف می‌کنید!

اگر دارویی مصرف می‌کنید که توسط شرکتی داروسازی در هر کجای این دنیا درست شده است، به خواندن این مطلب نیاز دارید!

اگر سن شما بالای ۵۵ است، شانس این که یکی از این داروهای خطرناک بالقوه در کشوی کابینت‌تان باشد بالاست؛ این داروها توسط متخصصینی تأیید شده‌اند که کارشان حفاظت از شماست! اگر دارویی مصرف می‌کنید که توسط شرکتی داروسازی در هر کجای این دنیا درست شده است، به خواندن این مطلب نیاز دارید!

راز بزرگی نیست که هر چقدر از جنسی بیشتر فروخته شود بیشتر سود نصیب فروشندگان خواهد شد ولی در این مورد باید کمی تجدید نظر کرد. اسم آن را هر چه که بگذاریم در معنا فرقی نخواهد داشت: شرکت‌های داروسازی‌های بزرگ می‌توانند امنیت سلامتی شما را به مخاطره بیاندازند.

پیشرفت‌های ثابت شده‌ای در بیماری‌های قلبی، دیابت نوع۲، کاهش حافظه مرتبط با سن و آرتریت بدست آمده است؛ پیشرفت‌هایی طبیعی و قدرتمند با پشتوانه‌ی علمی قوی، اما به احتمال زیاد من و شما چیزی درباره‌ی آن‌ها نشنیده‌ایم. چرا؟ چون درمان‌های طبیعی قابل ثبت کردن نیستند. این که آن معناست که شرکت‌های بزرگ داروسازی نمی‌توانند از آن‌ها سودی حاصل کنند. بنابراین ساکت و خاموش باقی می‌مانند و میلیون‌ها قربانی را به کام درد و رنج می‌فرستند.

حتی بدتر از این! بسیاری از قرص‌های این شرکت‌ها امن نیستند. در هر سال، ۱۰۰۰۰ نفر بر اثر مصرف داروی تجویز شده می‌میرند؛ یعنی ۲۷ نفر در هر روز (بیشتر از ۱ نفر در هر ساعت). حال این داروها کدامند؟ ۷ مورد از آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • داروهای فشار خون: ۱۶ میلیون بریتانیایی از فشار خون بالا رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها بتابلاکر، مسدودکننده‌های کانال کلسیمی یا مهارکننده‌های آنزیم تبدیل‌کننده‌ی آنژیوتانسین مصرف می‌نمایند.

مقاله‌ی مرتبط: فشار خون بالا (پرفشاری خون)


  • داروهای دیابت: یکی از داروهای کشنده‌ی دیابت بالاخره پس از ۱۰ سال هشدار و عوارض در بریتانیا ممنوع اعلام شد اما بسیاری از داروهای مشابه هنوز هم در جهان مصرف می‌شوند.
  • داروهای کاهش حافظه: عوارض جانبی این داروهای موذی شامل ضربان قلب آهسته، غش کردن، حالت تهوع، استفراغ، خونریزی گوارشی، زخم معده و تشنج می‌باشد.
  • داروهای آرتروز: ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی (NSAIDs) در واقع کاری برای درمان آرتروز انجام نمی‌دهند. کار آن‌ها پوشاندن درد در حالیست که عوارض جانبی ویرانگری را به جای می‌گذارند و شاید آرتروز را بدتر هم بکنند.

مقاله‌ی مرتبط: آرتروز


  • داروهای ضدافسردگی: این داروها به کرّات بیش از حد تجویز می‌شوند. ارزیابی شده است که ۲.۵ میلیون بریتانیایی با این که نیازی به این داروها ندارند از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • قرص‌های خواب: اکنون برخی از محققان اینگونه در نظر می‌گیرند که خطر این قرص‌ها برای سلامتی بدتر از استعمال دخانیات می‌باشد. ۳۵% افزایش خطر سرطان و ۵۳۰% خطر مرگ بالاتر از نتایج استفاده از این داروها می‌باشد.
  • داروهای کلسترول: تحقیقی جدید آشکار کرد که داروهای استاتین خطر دیابت نوع۲ را به اندازه‌ی ۴۶% افزایش می‌دهند و می‌توانند به کاهش قدرت حافظه، نارسایی کلیوی و آب‌مروارید بیانجامند.

شما نباید برای بهبود وضع سلامتی‌تان جان خود را به خطر بیاندازید. اکتشافات انقلابی وجود دارد که شرکت‌های بزرگ نمی‌خواهند شما از آن‌ها آگاه شوید. امکانات طبیعی که پول را از جیب آن‌ها دور خواهد کرد و شما می‌توانید در این باره آنچه را که لازم است یاد بگیرید. اطلاعات بیشتر و ویدئو

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (3)
دیدگاهتان را بنویسید