انتشار این مقاله


شخصیت‌های موفق چه زمان از خواب بیدار می‌شوند؟

ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید «پرنده‌ای که زودتر بیدار شود کرم‌ها مال اوست!» یافته‌های اخیر دانشمندان نیز گویا نشان از صحت ادعای فوق دارد. بیدار شدن با طلوع خورشید (ویا پیش از آن) به افرادی مانند تیم کوک، مدیر عامل اپل، و کوین او-لری سرمایه‌گذار Shark Tank اجازه داده است تا کار خود را پیش از سایر […]

ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید «پرنده‌ای که زودتر بیدار شود کرم‌ها مال اوست!» یافته‌های اخیر دانشمندان نیز گویا نشان از صحت ادعای فوق دارد.
بیدار شدن با طلوع خورشید (ویا پیش از آن) به افرادی مانند تیم کوک، مدیر عامل اپل، و کوین او-لری سرمایه‌گذار Shark Tank اجازه داده است تا کار خود را پیش از سایر افراد در جهان آغاز نمایند.

ساعات اضافی که میوه سحرخیزی است و همچنین مزاحمت‌های کمتر و انرژی تازه نیز عوامل دیگریست که شانس انجام کار‌های خلاقانه‌تر، حضور بهتر در محل کار و اختصاص زمان به خانواده را به این افراد می‌دهد. لازم به ذکر است زود بیدار شدن لزوما به معنای کاهش میزان خواب نیست. برخی از باهوش‌ترین رهبران شرکت‌های بزرگ دنیا به خوبی می‌دانند بازدهی بالا در محل کار، در گرو خواب مناسب شبانگاهی خواهد بود.

در اینجا به بررسی ۱۰ مورد از شخصیت‌های سحر‌خیز می‌پردازیم که ممکن است شما را متقاعد سازند تا دیگر گزینه Snooze ساعت خود را فشار ندهید!

تیم کوک؛ مدیر اجرایی شرکت اپل – ساعت بیداری: ۳:۴۵ بامداد

tim cook

ابر مرد دنیای تکنولوژی به سحرخیزی مشهور است. بنا بر فرم زمانی منتشر شده درباره او، تیم کوک هر روز ساعت ۳:۴۵ بامداد از خواب بیدار می‌شود. سپس حدود یک ساعت به بررسی ایمیل‌هایش پرداخته و با پشت سر گذاشتن رقبای خود راهی باشگاه ورزشی می‌گردد. سپس به بررسی ادامه ایمیل‌های خود پرداخته و به سمت محل کار خود حرکت می‌کند. تیم کوک در این‌باره می‌گوید:

زمانی که کار خود را عمیقا دوست داشته باشید دیگر به دید کار به آن نگاه نخواهید کرد. در واقع محل کار من جاییست که خود را در آن می‌یابم.

میشل اوباما؛ همسر رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده – ساعت بیداری: ۴:۳۰ بامداد
Michelle Obama

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا به ساعت بسیار کم خواب خود مشهور است، همسر وی در ساعت ۴:۳۰ بامداد پیش از بیداری فرزندانش از خواب برمی‌خیزد.

تیم آرمسترانگ؛ مدیر اجرایی AOL – ساعت بیداری: ۵:۰۰ بامداد

Tim Armstrong

تیم آرمسترانگ، یکی از عوامل اجرایی سابق گوگل، در گفتگو با گاردین اظهار داشت «خیلی زیاد نمی‌خوابم» و هر روز ساعت ۵:۰۰ ویا ۵:۱۵ از خواب برای کار، مطالعه و تفریح با دختر برمی‌خیزد. آرمسترانگ اضافه کرد که سعی می‌کند تا، پیش از ساعت ۷:۰۰ ایمیلی را ارسال نکند.

یورسلا برنز؛ مدیر اجرایی زیراکس – ساعت بیداری: ۵:۱۵

Ursula Burns

برنز از ساعات اولیه صبح برای بررسی ایمیل‌هایش استفاده کرده و در ساعت ۵:۱۵ بامداد بیدار می‌شود و گاهی تا نیمه‌شب نیز مشغول کار است. برنز دوبار در هفته به کمک مربی خصوصی خود حدود یک ساعت زمان برای تمرینات ورزشی خود اختصاص می‌دهد.

جف ایملت؛ مدیر اجرایی جنرال الکتریک – ساعت بیداری: ۵:۳۰ بامداد

Jeff Immelt

ایملت در گفتگو با Fortune اظهار داشت که همه روزه در ساعت ۵:۳۰ بامداد بیدار شده و به تمرینات هوازی، خواندن مقاله و تماشای شبکه CNBC می‌پردازد. او ادعا می‌کند به مدت ۲۴ سال متوالی هر هفته ۱۰۰ ساعت فعالیت کاری انجام می‌داده است!

ایندرا نویی؛ مدیر اجرایی پپسی – ساعت بیداری: ۴:۰۰ صبح

Indra Nooyi

نویی هر روز ساعت ۴:۰۰ بامداد بیدار شده و می‌گوید: «خواب هدیه‌ای از جانب خداوند است. هدیه‌ای که هرگز از آن نصیبی نبرده‌ام.» همچنین او ادعا می‌کند هیچ‌وقت دیر‌تر از ساعت ۷ صبح به محل کار خود نرفته است.

دن لی؛ مدیرعامل شرکت NextDesk – ساعت بیداری: ۳:۳۰ بامداد

Dan Lee

مدیرعامل این شرکت در گفتگویی با Tech Insider اعلام کرد هر روز در ساعت ۳:۳۰ از خواب برمی‌خیزد. او می‌گوید: «این کار مناسب همه نیست!» اولین کاری که لی انجام می‌دهد نوشیدن دو لیتر آب به همراه دو فنجان قهوه است. سپس ۳۰ دقیقه از زمان خود را به مطالعه اختصاص می‌دهد.

جک دورسی؛ مدیر اجرایی Twitter و Square – ساعت بیداری: ۵:۳۰ بامداد

Jack Dorsey

بر اساس گزارش مجله نیویورک، بنیان‌گذار توییتر هر روز صبح در ساعت ۵:۳۰ بیدار شده و به تمرینات مدیتیشن پرداخته و سپس به پیاده‌روی ۶ مایلی می‌رود!

سرجیو مارکیون؛ مدیر اجرایی فیات کرایسلر – ساعت بیداری: ۳:۳۰ بامداد

Sergio Marchionne

این مدیر باهوش هر روز از ساعت ۳:۳۰ شروع به فعالیت کرده و بازار اروپا را برای بررسی وضعیت کرایسلر به مدت یک ساعت مورد بررسی قرار می‌دهد.
بر اساس گفته یکی از مدیران وی:

زمانی که در ایتالیا تعطیلات فرا می‌رسید او برای کار به آمریکا می‌رفت و زمانی که آنجا تعطیلات می‌شد به ایتالیا باز می‌گشت.

کوین او-لری؛ سرمایه‌گذار Shark Tank – ساعت بیداری: ۵:۴۵ بامداد
Kevin O'Leary

او-لری پس از بررسی بازار معاملات به انجام تمرینات ورزشی با دستگاه دوچرخه و همراه با آن به تماشای شبکه‌های تجارت به مدت ۴۵ دقیقه می‌پردازد و پس از آن به مدت ۱ ساعت مطالعه و تحقیق انجام داده و همزمان با شروع فعالیت بازار در ساعت ۹:۳۰ در محل کار خود حاضر می‌شود.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید