انتشار این مقاله


پرتاب نخستین موشک Falcon Heavy چهارشنبه ۱۵ دقیقه بامداد به وقت ایران (به‌روزرسانی ۲)

تنها ساعاتی تا پرتاب راکت فالکن هوی (Falcon Heavy) شرکت اسپیس ایکس باقی‌مانده است.

تنها ساعاتی تا پرتاب راکت فالکن هوی (Falcon Heavy) شرکت اسپیس ایکس باقی‌مانده است. طبق گزارشات خبری، ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت خصوصی اسپیس ایکس امشب (سه‌شنبه) ساعت ۲۲، اقدام به پرتاب آزمایشی اولین راکت غول‌پیکر شرکت خود با نام Falcon Heavy خواهد کرد.

با وجود خطرات فراوان و احتمال شکست این آزمایش، در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن پرتابی دیگر در حدود ۳ تا ۶ ماه آینده تدارک دیده خواهد شد.

بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، اگر پرتاب فالکون هوی نیز مانند برادر کوچک‌تر خود، فالکون ۹،‌ با شکست مواجه شود تعجب‌آور نخواهد بود؛ زیرا تشکیلات مرکزی این موشک از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار بوده و متفاوت از راکت فالکون ۹ است.

همانند سایر راکت‌های این شرکت، قابلیت استفاده‌ی مجدد از بوستر‌های فالکون هوی وجود داشته و این بخش‌ها پس از جداسازی، در سطح زمین فرود خواهند آمد.

قدرت موشک Falcon Heavy

نیروی رانش این راکت توسط ۲۷ موتور مرلین تأمین می‌شود، که فالکون هوی را دو برابر قدرتمند‌تر از تمامی رقبای خود نشان می‌دهد. قدرت رانشی این راکت نیرویی برابر با ۱۸ هواپیمای ۷۴۷ را فراهم می‌کند.

همچنین ایلان ماسک در سخنان خود مبنی بر توانایی افزایش توان این راکت اظهار داشت:

ما قابلیت افزایش قدرت این راکت، به هر میزانی که بخوایم را داریم. با افزودن دو تقویت‌کننده‌ی دیگر می‌توان آن را به راکت «فالکون سوپر هوی» با ۹ میلیون پوند نیروی رانشی تبدیل کرد که دو برابر قدرتمند‌تر از راکت فعلی بوده و توان آن برابر با قدرتمند‌ترین موشک فضایی تاریخ – Saturn 5 – است.

در پرتاب امشب اسپیس ایکس، محموله آزمایشی، جدید‌ترین محصول شرکت خودروسازی تسلا با نام رودستر خواهد بود.

انتظار می‌رود در صورت موفقیت پروژه، تصاویر فوق‌العاده‌ای از سه دوربین نصب شده در این خودرو به زمین مخابره شود. همچنین مدل فضانوردی با نام «استارمن» نیز پشت فرمان رودستر بوده که جدید‌ترین لباس فضایی تولیدی شرکت اسپیس ایکس را بر تن دارد.

پرتاب راکت Falcon Heavy

این پست به‌روزرسانی خواهد شد.


به‌روزرسانی ۱:

به دلیل سرعت بالای باد، زمان پرتاب با تأخیر مواجه شده است. با توجه به زمان اعلامی، پرتاب ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه به وقت ایران خواهد بود.


به‌روزرسانی ۲:

تأخیر بعدی زمان پرتاب را به ۱۵ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت ایران تغییر داد.


به‌روزرسانی ۳:

سوخت‌گیری آغاز شده است. پرتاب به احتمال فراوان تا دقایقی دیگر انجام خواهد شد. همچنین در شکل زیر مسیر حرکت نهایی خودروی رودستر را مشاهده می‌کنید.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید