انتشار این مقاله


چه می‌شود اگر شما مشکوک به خیانت عاطفی باشید

برخورد با خیانت عاطفی به اندازه خیانت جنسی پیچیده است. راهکار‌ها و توصیه هایی در این مورد نیز انجام می‌شود به منظور اینکه با آین مسئله بهتر برخورد شود.

خیانت عاطفی می‌تواند برای شریک خیانت شده به اندازه یک خیانت فیزیکی ناراحت‌کننده باشد. گاهی اوقات دشوار است بدانید چه اتفاقی می‌افتد زمانی که همسرتان اطمینان می‌دهد که ارتباط با یک دوست، همکار یا آشنایی در رسانه های اجتماعی ساده و بی‌گناه است. اما اگر شما نگران هستید که این صمیمیت عاطفی در حال توسعه است، می‌توانید به دنبال علائم ذکر شده در مقاله باشید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه با این مسئله برخورد کنید.

نشانه‌های خیانت عاطفی

۱. همسر شما بیشتر از شما به شریک عاطفی مشکوک خود پیام می‌دهد، تلفن یا کامپیوتر خود را هنگامی که شما حضور پیدا می‌کنید، خاموش می‌کند.

۲. شریک زندگی‌تان متفاوت‌تر لباس می‌پوشد و در اظهار عشق تند و تیز شده‌است.

۳. پرینت کارت اعتباری شما نشان می‌دهد که پرداخت‌هایی در بارها و رستوران‌هایی متفاوت از مواردی که شما مکرر دارید، انجام شده‌است و سایر هزینه هایی که غیر قابل توضیح است.

۴. شریک زندگی شما از نظر احساسی از شما دور شده و یا به طور غیر منتظره‌ای نسبت به شما حساس است. انزوای فیزیکی به راحتی می تواند ناشی از عدم صمیمیت عاطفی باشد. شریک “متقلب” ممکن است احساس کند که داشتن رابطه جنسی با همسرش عدم وفاداری به شریک عاطفی است.

  ابراز نگرانی

اگر مشکوک هستید که شریک زندگی‌تان به شما خیانت عاطفی می‌کند، ابتدا احساسات خود را (ترس، خیانت، خشم، صدمه، ناراحتی یا سردرگمی) ارزیابی کنید تا بتوانید آرامش خود را در آغاز گفتگو حفظ کنید. اگر شما عصبانی و متهم کننده به نظر برسید، شریک زندگی شما احتمالا حالت دفاعی به خود گرفته، نگرانی شما را رد می‌کند و یا به شما ضد حمله می‌زند، مثلا شما را بد گمان یا غیر‌منطقی می‌خواند.

با مهربانی و احترام بگویید که می‌خواهید در مورد چیزی که به شما مربوط است، با اوصحبت کنید. قبل از اقدام از او بپرسید آیا این زمان خوبی برای صحبت است یا در زمان دیگری به صحبت بپردازیم؟

به او بگویید: که شما علائم خیانت عاطفی از سوی او را متوجه شده‌اید و چه احساسی در مورد این خیانت عاطفی آشکار دارید: نامطمئن، ناراحت یا مضطرب یا چیزی دیگر٬ وچه چیزی از شریک زندگی‌تان می‌خواهید که انجام دهد. نمونه‌هایی از آنچه شما ممکن است بخواهید که شریک زندگی‌تان انجام دهد:

۱. ارتباط با این شریک مشکوک یا واقعی را متوقف کند.

۲. شما را در تمام تعاملات با آن فرد شریک کند.

۳. موافقت با شفافیت در مورد ایمیل‌ها و متونی که ارسال و یا دریافت شده.

۴. اگر این شخص همکار باشد، شغلی در جای دیگری پیدا کند.

با یک متخصص ملاقات کنید تا در مورد نگرانی‌های هر دوتان در یک مکان امن صحبت کنید.
به شما بگویم چیزی که احتمالا در رابطه شما با او از دست رفته است، باعث می‌شود او در جای دیگری به دنبال این صمیمیت باشد.

آیا شما این آمادگی را دارید که احتمالا شریک زندگی شما به انجام چیزی که باعث اتمام این خیانت عاطفی شود، مایل نباشد. شما ممکن است تصمیم به جدایی طلاق، یا مشاوره با متخصص برای اتخاذ تصمیم درست بگیرید، یا کاری دیگر در این رابطه انجام دهید.

پیشگیری بهترین استراتژی است.

ما می‌توانیم تنها رفتار خودمان را کنترل کنیم، نه رفتارشریک زندگیمان. بهترين راه جلوگيری از وقوع حوادث عاطفی، کامل نگه داشتن ازدواج است – با رفتار‌های عاشقانه، صميميت، کار گروهی ،مهربانی و حل مسالمت آميز مشکلات. با برگزاری یک جلسه ازدواج هفتگی که از دستور کار ساده و مهارت‌های مثبت ارتباطی با جزئیات که برای ازدواج با عشق پایدار توضیح داده شده است: ۳۰ دقیقه در هفته برای رابطه‌ای که شما همیشه می‌خواستید، اکثر زوج ها می‌توانند این نوع از رابطه احساسی اولیه را ایجاد کنند. زوج‌هایی که پیوندهای قوی خود را حفظ می‌کنند با احتمال بیشتری از لحاظ احساسی و فیزیکی وفادار می‌مانند.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید