انتشار این مقاله


تفسیر تست خانه درخت انسان

آزمایش خانه درخت انسان می‌تواند یک روش موثر برای ارزیابی کودکان، افراد مبتلا به آسیب مغزی و افراد دارای توانایی محدود برای برقراری ارتباط با اختلالات شخصیت باشد. آزمون خانه درخت انسان نیاز دارد تا فرد آزمون دهنده یک خانه، یک درخت و یک فرد را رسم کند. سپس از این آزمون به عنوان مقیاسی برای سنجش […]

آزمایش خانه درخت انسان می‌تواند یک روش موثر برای ارزیابی کودکان، افراد مبتلا به آسیب مغزی و افراد دارای توانایی محدود برای برقراری ارتباط با اختلالات شخصیت باشد.

آزمون خانه درخت انسان نیاز دارد تا فرد آزمون دهنده یک خانه، یک درخت و یک فرد را رسم کند.

سپس از این آزمون به عنوان مقیاسی برای سنجش نفس، دید و گاهی آسیب مغزی استفاده می‌شود. تفسیر این آزمون ذهنی است و براساس مجموعه‌ای از اصول اساسی استوار است.

تفسیر خانه

به اندازه خانه توجه کنید: یک خانه کوچک نشان‌دهنده انصراف از زندگی خانوادگی است ، در حالی که یک خانه بزرگ به این معنی است که فرد توسط خانواده‌اش تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

دیوارهای خانه را مشاهده کنید: خطوط ضعیف ، آسیب‌پذیری در ضمیر را نشان می‌دهند ، در حالی که خطوط قوی به معنای نیاز به تقویت مرزها هستند.

مقدار جزئیاتی که در سقف قرار داده می‌شود را مشخص کنید: جزئیات بیشتر؛ فرد بیشتر بر خیال‌بافی تمرکز می‌کند ، در حالی که یک سقف ناقص به معنی فرار ایده‌های مخوف است.

به گنجاندن پنجره‌ها، درها و پیاده‌روها توجه داشته باشید ، که نشان‌دهنده باز بودن در تعامل با افراد دیگر است.

گنجاندن بوته‌ها، سایه‌ها، کرکره‌ها، میله‌ها و پرده‌ها را که نشان دهنده تردید یک فرد برای باز کردن خود به دیگران است، درک کنید.

تفسیر درخت

به اندازه تنه توجه کنید: یک تنه کوچک نشان‌دهنده یک نفس ضعیف است در حالی که یک تنه بزرگ به معنی یک نفس بزرگ‌تر است.

دقت کنید که آیا تنه در وسط از هم جدا شده‌است یا نه، که نشان‌دهنده یک شخصیت دوگانه است.

مشخص کنید که چه نوع شاخه‌ای کشیده شده‌است: شاخه‌های کوچک یا کوچک جدا، مشکل برقراری ارتباط با دیگران را نشان می‌دهند، شاخه‌های بزرگ به معنی ارتباط بیش از حد با دیگران، شاخه‌های نوک‌تیز بیانگر خصومت و شاخه‌های مرده نشان‌دهنده پریشانی هستند.

توجه داشته باشید که آیا نقاشی برگ را شامل می‌شود: رسم برگ نشان دهنده موفقیت اتصال با دیگران است، در حالی که عدم وجود برگ به معنی‌ تهی بودن و برگهای جدا جدا نشان دهنده کمبود پرورش است.
جزئیات ریشه‌های درخت را درک کنید: در حالی که ریشه‌های طبیعی، یک فرد مبتنی بر ذهن را نشان می‌دهد، کمبود ریشه‌ها به معنای بی ثباتی است، ریشه‌های اغراق آمیز نشانگر وسواس برای بررسی واقعیت و ریشه‌های مرده است که نشان دهنده احساس کاملا تهی شده از واقعیت است.

تفسیر انسان

به موقعیت بازوها توجه داشته باشید : بازوهای باز نشان‌دهنده تمایل به اتصال با دیگران هستند، بازوهای بسته به معنی خصومت و بازوهای قطع‌شده نشان‌دهنده بی دفاعی هستند .

موقعیت دست‌ها را مشاهده کنید: انگشتان تیز و مشت‌های گره شده نشان‌دهنده خصومت است در حالی که دست‌های پنهان یا بدون دستکش به معنی تمایلات ضد اجتماعی هستند .

به جزییات پاها توجه داشته باشید : ترسیم‌هایی که در پایین کاغذ قطع می‌شوند ، ناتوانی را نشان می‌دهند در حالی که هر دو پای بزرگ و کوچک به معنای نیاز به ثبات بیشتر هستند.

به جزئیات دهان توجه داشته باشید: دهان باز یا بزرگ نشان دهنده وابستگی است، یک دهان بسته به معنای رد نیازها است و دهان یا دندان‌های زخمی، دشمنی کلامی را نشان می‌دهند.

دقت کنید که صورت چقدر دقیق است؛ استفاده از جزییات بیشتر صورت نشان‌دهنده نیاز فرد برای به تصویر کشیدن خودش به روش قابل‌قبول است.

نکات

برای تعمق دقیق‌تر، با کسی که در مدیریت تست خانه درخت انسان آموزش دیده‌است، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که تست ذهنی است و معنای جزئیات یک نقاشی ممکن است بین تست‌دهندگان متفاوت باشد.

تجهیزات مورد نیاز

کاغذ

مداد

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید