انتشار این مقاله


اولویت شما چیست: زنده ماندن یا زندگی کردن؟

گاهی اوقات خانواده‌ام را در رتبه اول قرار می‌دهم. این واقعا نظم مناسب نیست، اما من فکر می‌کنم خداوند درک می‌کند!

جان كالن مربی، مجموعه‌ای از اولويت‌ها را داشت: ايمان، خانواده و دوستان. او تلاش کرد تا تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را حفظ کند. او معتقد بود که عدم تعادل در یکی باعث آسیب‌پذیری هر دو می‌شود.

این گزیده‌ای از چگونگی رفتار کردن مانند مربی وودن، توسط پات ویلیامز، تصویری روشن از این که چگونه این رویکرد روز به روز توسط مربی‌اش آشکار می‌شود، را نشان می‌دهد:

در طول سال‌های فعالیت خود در UCLA، جان وودن به این دیدگاه رسید که همسرش، نل، زمان زیادی را با او سپری می کرد. او گفت: “نلی همیشه با من به بازی می آید، و من او را ترک نخواهم کرد و یا اجازه نمی‌دهم کاری انجام دهد، مگر اینکه او بتواند با من بماند”.

مربی آن را یک اصل کرد که هیچ مشکلی با خود به خانه نبر. زیرا من می‌خواستم خانواده‌ام را قبل از حرفه‌ام قرار دهم.


مقاله‌ی مرتبط: چگونه زندگی بهتر می‌شود؛ الهام


“همسر او، نل، اغلب می‌گوید که او هرگز نمی‌تواند با رفتار جان در خانه، چگونگی انجام کارها در تیم را حدس بزند. او گفت: “من نمی‌توانستم بگویم که آیا او یک عمل خوب داشته، یک عمل بد یا در صورت مشکلی وجود داشته باشد.”

پاسخ مربی وقتی پول بیشتری برای کار که منجر به عدم تعادل اولویت‌هایش می‌شد، چه بود؟ این گزیده‌ای از چگونگی پاسخ او به مسائل مربوط به مسابقات مربی، که مورد سوال است:

“در اواخر دهه ۱۹۶۰، زمانی که برنامه بسکتبال UCLA در اوج موفقیت خود بود، جک کنت کوک سعی کرد تا John Wooden را در تیم لس آنجلس لیکرز استخدام کند. مربی به نام کراک به عنوان مدیر کل لیکرز به خانه کوک رفت و او کوک را در کنار یک میز بزرگ در حال مطالعه دید.

آن‌ها در سکوت نشسته بودند، فقط به چند دقیقه قبل از شروع صحبت به یکدیگر نگاه کردند، کوک در نهایت گفت: “چرا شما می‌خواهید مربی تیم لیکرز شوید؟” وودن به سادگی پاسخ داد که او نمی‌خواهد مربی تیم لیکرز شود. او به خانه كوک آمده بود، چون شائوس از او خواسته بود.


مقاله‌ی مرتبط: تاثیر تولد فرزند بر روابط والدین و دیگر اعضای خانواده


“کواک باور نکرده بود “هر کسی می‌خواهد مربی لیکرز شود.” مالک لیکرز فقط یک ورق پیشنهاد را در مسیر مربی به پیش می‌برد. مربی گفت: “شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟” “هیچ کس ارزش چنین پولی را ندارد.” اما او هنوز پیشنهاد را نپذیرفته بود. “خوب، پس چقدر می‌خواهید؟”

مربی سعی کرد توضیح دهد که مسئله در مورد پول نیست. او نمی‌خواهد مربی لیکرز باشد چرا که نمی‌خواست زمان زیادی را صرف جاده دور از همسرش نلی و فرزندانش نان و جیم کند. علاوه بر این، مربیگری و تدریس در سطح کالج را دوست داشت. برای جان وودن، مربیگری بسکتبال هرگز پولی نداشته و هرگز نخواهد داشت.

“هنگامی که مربی از او پرسید که اولویت‌های زندگی او چیست، او پاسخ داد:”ایمان، خانواده و دوستان”. سپس لبخند زد و گفت “گاهی اوقات خانواده‌ام را در رتبه اول قرار می‌دهم. این واقعا نظم مناسب نیست، اما من فکر می‌کنم خداوند درک می‌کند”.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید