انتشار این مقاله


مسیر جدیدی برای عملکرد واکسن‌ها کشف شد!

محققان دانشگاه سنت لوییس هدف جدیدی برای واکسن‌هایی که بخشی از سیستم دفاعی که تا پیش از این برای محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند توبرکلوز، ایدز و توبرکلوز شناخته نشده بود، کشف کرده‌اند. محققان دریافتند که سلول‌های TH17، نوع مخصوصی از گلبول‌های سفید که حضور مهاجمین خارجی را تشخیص داده و به دیگر سلول‌های دستگاه […]

محققان دانشگاه سنت لوییس هدف جدیدی برای واکسن‌هایی که بخشی از سیستم دفاعی که تا پیش از این برای محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند توبرکلوز، ایدز و توبرکلوز شناخته نشده بود، کشف کرده‌اند.

محققان دریافتند که سلول‌های TH17، نوع مخصوصی از گلبول‌های سفید که حضور مهاجمین خارجی را تشخیص داده و به دیگر سلول‌های دستگاه ایمنی در حمله به آن‌ها کمک می‌کنند.

تا پیش از این تصور می‌شد این سلول‌ها تنها در برابر پاتوژن‌های خارج سلولی که مستقل از سلول‌های بدن تکثیر پیدا می‌کنند، مانند باکتری روده، مقاومند. اما یافته‌های جدید نشان می‌دهند که سلول‌های TH17 می‌توانند به نابودی عوامل داخل‌ سلولی که به همراه سلول میزبان تقسیم می‌شوند نیز کمک کند.

Vaccine in vial with syringe. Vaccination concept. 3d

این تحقیق می‌تواند راه جدیدی برای کشف واکسن‌های مقاوم به بیماری‌هایی مانند تری‌ پانوزوما کروز، مایکوباکتریوم توبرکلوز، HIV و دیگر عواملی که درون سلول تقسیم میکنند و حتی سرطان را بگشاید. تا پیش از این دانشمندان باور داشتند زیرمجموعه‌ای از سلول‌های T کمکی به نام TH1 مهم‌ترین نقش را در مقاومت در برابر بیماری‌هایی مانند تری پانوزوما کروز را دارند.

این بیماری اساساً از طریق پشه‌های تریاتومین آلوده، که بیشتر در ایالات متحده، مکزیک، و آمریکای جنوبی یافت می‌شوند منتقل می‌شوند. این حشرات از خون انسان‌‌ها تغذیه کرده و صورت و لب آن‌ها را گاز می‌گیرند. همچنین ابتلا به این بیماری از طریق غذای آلوده و یا دریافت خون آلوده امکان پذیر است. هم‌چنین انتقال آن از مادر به جنین امکان‌پذیر است.

از هر سه نفری که به این بیماری مبتلا هستند، یکی از آن‌ها سال‌ها و یا حتی دهه‌ها بعد از ابتلا به آن دچار بیماری‌های وخیم قلبی و روده‌ای می‌شوند.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید