انتشار این مقاله


۱۰ راه برای داشتن موهایی بلند و زیبا

  قطعا بیشتر ما بسیار به موهای خود اهمیت میدهیم و روزی که احساس خوبی نسبت به موهای خود داشته باشیم احساس فوق‌العاده‌ای نیز نسبت به خودمان داریم .در ادامه راهکارها و ترفندهایی را برای داشتن موهایی بلند و زیبا مرور میکنیم . ۱. پروتئین داشتن موهای زیبا مستلزم تغذیه صحیح بدن با ترکیبات مناسب […]

 

قطعا بیشتر ما بسیار به موهای خود اهمیت میدهیم و روزی که احساس خوبی نسبت به موهای خود داشته باشیم احساس فوق‌العاده‌ای نیز نسبت به خودمان داریم .در ادامه راهکارها و ترفندهایی را برای داشتن موهایی بلند و زیبا مرور میکنیم .

۱. پروتئین

داشتن موهای زیبا مستلزم تغذیه صحیح بدن با ترکیبات مناسب است. موهای شما عمدتا از پروتئین تشکیل شده ،بنابراین باید به مقدار کافی پروتئین دریافت کنید و این مساله زمانیکه شما از محصولات حیوانی استفاده نمیکنید بسیار حائز اهمیت است. اضافه کردن حبوباتی چون عدس و لوبیا به رژیم غذایی میتواند بسیار مفید باشد.

۲. گیاه دم اسب

این گیاه میتواند سیلس معدنی را تبدیل به فرم قابل استفاده برای ما بکند و این ویژگی این گیاه را به یکی از بهترین منابع سیلیس زمین تبدیل کرده است. سیلیس به وفور در موجودات زنده یافت میشود و بدون آن استخوان های ما شکننده شده و به سختی ترمیم میشوند. همچنین موجب درخشندگی موها و نرمی موها میشود.

 

دم اسب را میتوانید به صورت آبمیوه، خیس خورده در آب و یا به صورت دمنوش مصرف کنید اما مصرف گیاه خام و کامل توصیه نمیشود چون بسیار تند و سوزش‌آور است.همچنین میتوانید دم کرده این گیاه را به آب وان حمام اضافه کرده یا موهای خود را با آن شستشو دهید.

 

۳. عیب یابی

اگر موهای خود را به طور مرتب رنگ میکنید، از استایلرهای حرارتی به وفور استفاده میکنید و مرتبا موهایتان را کوتاه نمیکنید، احتمالا آسیب‌رسان های مو را میشناسید. اما عوامل دیگری نیز در خشکی، شکنندگی و کدر بودن موها دخیل هستند که ممکن است اطلاع کمتری نسبت به آنها داشته باشید.

 

سلامت ذهنی و جسمی را نیز در نظر داشته‌باشید

طب شرقی سلامت موها را با قدرت کلیه ها و خون مرتبط میداند. Brigitte Mars در کتاب خود Beauty by Nature میگوید : احساسات منفی مانند حسادت و کینه میتوامنند باعث کاهش سلامت موها شوند. برای داشتن موهایی بلند و هرچه زیباتر سلامت ذهنی و فیزیکی خود را تقویت کنید

۴. به موهای خود اجازه بدهید استراحت کند

بستن موها با کش در پشت سر به کف سر فشار می‌آورد. گیره‌های سر با تزئینات فلزی میتوانند باعث آسیب به موها شده و باعث شکسته شدن آنها شوند.

سعی کنید موهای خود را بیشتردر پایین سر جمع کنید یا با کلیپس مو آنها را در پشت سر جمع کنید تا از شکستگی موها جلوگیری کنید

 

۵. لوازم خود را هوشمندانه انتخاب کنید

از برسی با موهای طبیعی استفاده کنید که چربی ها را جذب میکند و باعث توزیع چربی در سراسر مو میشود .برس هایی که از موهای طبیعی ساخته شده معمولا برای افرادی که از محصولات حیوانی پرهیز میکنند مناسب نیستند. برس های چوبی جایگزین مناسبی هستند، الکتریسیته ساکن را از بین برده و به توزیع چربی در سراسر مو کمک میکند.

 

۶. ویتامین مصرف کنید

بیوتین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این ویتامین Bباعث رشد هرچه بهتر موها میشود. از بادام زمینی، سیب‌زمینی شیرین، تخم مرغ و جو‌دوسر که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید.

۷. از روغن‌های طبیعی استفاده کنید

چربی ها برای پوست و مو‌مفید هستند. شما میتوانید روغن مخصوص موهای خود را خودتان بسازید.

انتهای موهایتان را با روغن ماساژ دهید، چند قطره از آن را به شامپو یا نرم کننده موی خود اضافه کنید ، چند قطره روی برس خود بریزید یا با روغن های پایه مخلوط کرده و به صورت درمانی برای موهای خود‌استفاده کنید.

انواع روغن مناسب برای انواع مختلف مو:

  • روغن بابونه، علف لیمو یا روغن لیمو برای روشن کردن موهای کدر
  • روغن بذر هویج، اسطوخودوس و آویشن برای تغذیه موها
  • ریحان، مریم گلی و گریپ فروت برای موهای چرب مفیدند
  • و برای التیام موهای آسیب دیده رزماری، روغن صندل یا شمعدانی مناسب است.

 

۸. هوشمندانه موهایتان را بشویید

اغلب مراقبت‌های روزمره مو با شستن نرم‌کننده از روی موها به اتمام میرسد، اما این مراقبت ها میتوانند دقیق تر و مفیدتر باشند. شما میتوانید محلول شستشوی مخصوص موهای خود را بسازید. این محلول را میتوانید با دم کردن یک فنجان چای غلیظ بسازید و سپس محلول صاف شده را در ظرفی در یخچال نگهداری کنید

گیاه دم‌اسب انتخاب خوبی برای انواع مو است.  بابونه نیز گزینه خوبی برای موهای خشک است و همچنین اگر میخواهید کمی سایه روشن به موهای خود بدهید( باید چندین بار تکرار کنید تا نتیجه محسوس باشد !) لیو برای موهای چرب و رزماری برای رشد سریعتر موها مناسبند

 

۹. جریان خون سر را تقویت کنید

بسیاری از روش های رشد مو با تحریک جریان خون سر اثر خود را اعمال میکنند. این کار بسیار ساده است. وارونه شوید! اگر یوگی یا ژیمناست هستید، برای اینکار هرروز روی‌سر یا دستان خود بایستید. همچنین میتوانید روی یک‌سطح‌شیبدار دراز بکشید طوریکه سرتان پایین تر‌از بدن قرار بگیرد تا جریان خون به سمت سر افزایش پیدا کند.

۱۰. طبیعی زندگی کنید

نباید انتظار داشت موها به خوبی رشد کنند زمانیکه با مواد شیمیایی تغذیه میشوند.

دستور زیر نحوه ساخت یک نرم کننده موی طبیعی با موز است:

  • ۱فنجان آب داغ
  • ۱عدد موز رسیدا
  • نصف فنجان بابونه خشک یا رزماری
  • ۱قاشق غذاخوری روغن
  • ۱قاشق غذاخوری عسل

 

مواد را در یک مخلوط‌کن باهم مخلوط کرده و ۱۰ دقیقه روی موهای خود قرار داده سپس به خوبی بشویید

 

 

 

 

مریم مصباحی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید