انتشار این مقاله


پنج ویژگی که سیب را به یک ابرمیوه تبدیل می‌کنند!

آیا مصرف روزانه‌ی یک سیب موجب حفظ سلامتی می‌شود؟ برای سال‌های زیادی است که سیب از جایگاه ویژه‌ای بین فرهنگ‌‌های متفاوت به‌علت خواص پزشکی فراوان، برخوردار است. تحقیقات انجام شده در قرن اخیر نیز بسیاری از مزایای سیب برای سلامتی را آشکار کرده است که در عمل، سیب را به یک ابرمیوه تبدیل می‌کنند. در […]

آیا مصرف روزانه‌ی یک سیب موجب حفظ سلامتی می‌شود؟ برای سال‌های زیادی است که سیب از جایگاه ویژه‌ای بین فرهنگ‌‌های متفاوت به‌علت خواص پزشکی فراوان، برخوردار است. تحقیقات انجام شده در قرن اخیر نیز بسیاری از مزایای سیب برای سلامتی را آشکار کرده است که در عمل، سیب را به یک ابرمیوه تبدیل می‌کنند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای آن اشاره خواهد شد.

سیب؛ میان وعده‌ای شگفت‌انگیز

یک سیب با اندازه‌ی بزرگ تقریبا ۱۱۵کالری و ۵گرم فیبراست. غنی بودن از ویتامین C و فقدان کلسترول، سدیم و چربی، این ماده‌ را به یکی از ارزشمندترین مواد غذایی تبدیل می‌کند. با وجود این‌که ارزش غذایی در همه‌ی انواع این میوه ثابت نیست، به‌طور کلی شامل آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شوند.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

تحقیقات نشان می‌دهند که سیب می‌تواند موجب تولید پروتئین‌هایی علیه برخی سرطان‌ها نظیر سرطان دهان، حلق، حنجره، کولون، سینه، تخمدان و پروستات شود.

جلوگیری از تجمع چربی خصوصا در ناحیه‌ی میانی بدن

استفاده‌ی مرتب از این ماده‌ی غذایی می‌تواند مانع چاقی سیبی شکل که با تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم همراه است، شود.
وجود فیبر‌های قابل انحلال و اورسولیک اسید ( مادهای طبیعی که خاصیت چربی سوزی دارد) عامل اصلی این خاصیت سیب است.
هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهند زنانی که در رژیم غذایی خود روزانه ۳عدد سیب را مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که این روتین را نداشتند، از موفقیت بیشتری در کاهش وزن برخوردار هستند.

افزایش فعالیت مغزی

محققان دانشگاه کورنل ماده‌ای با نام quercetin را در سیب کشف کرده‌اند که می‌تواند سبب حفاظت از مغز دربرابر آسیب اکسیداتیو شود و درنهایت به پیشگیری از برخی بیماری‌های عصبی نظیر آلزایمر و پارکینسون کمک کند. برای مثال مطالعات روی افراد مبتلا به آلزایمر شدید تا متوسط نشان می‌دهد که بیمارانی که مصرق روزانه‌ی آب سیب را دربرنامه‌ی غذایی خود گنجانده‌اند، رشد ۲۷% در روحیه و علائم بیماری را نشان داده‌اند.

کمک به تنفس

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب به محافظت  از ریه‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مانند مشکلات مرتبط با آسم، برونشیت و آمفیزم کمک می‌کند. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند زنانی که در زمان بارداری خود مصرف سیب را به‌شکل مرتب داشته‌اند، ریسک ابتلا به آسم را کودکان خود کاهش داده‌اند.

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *