انتشار این مقاله


مصرف بیش از حد الکل ۳ میلیون نفر را در سال ۲۰۱۶ کشته است!

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳میلیون نفر در اثر نوشیدن بیش از حد الکل که بیشتر ان‌ها مرد بودند در گذشتند. سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار می‌دهد سیاست‌های کنونی برای مقابله با افزایش مصرف که برای ۱۰ سال اینده پیش‌بینی شده مناسب نیستند.در گزارشی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد گفته […]

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳میلیون نفر در اثر نوشیدن بیش از حد الکل که بیشتر ان‌ها مرد بودند در گذشتند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار می‌دهد سیاست‌های کنونی برای مقابله با افزایش مصرف که برای ۱۰ سال اینده پیش‌بینی شده مناسب نیستند.در گزارشی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد گفته شده ۲۳۷ میلیون مرد و ۴۶ میلیون زن با مشکل الکل روبرو هستند، با بیشترین شیوع در اروپا و امریکا. اروپایی‌ها بیشترین مصرف الکل را در سطح جهانی دارند با وجود اینکه از سال ۲۰۱۰، ده درصد مصرف الکل‌ ان‌ها کاهش یافته است.

نزدیک به یک سوم مرگ‌های مرتبط با الکل در اثر صدمات ناشی از تصادف ماشین و خودازاری است، در حالی که ۱ نفر از هر ۵ نفر به بیماری گوارشی یا بیماری قلبی-عروقی مبتلا می‌شوند. سرطان، عفونت، بیماری، بیماری روانی و دیگر بیماری‌ها هم امکان دارد.

بسیاری از افراد، خانواده ان‌ها و جامعه از عواقب مصرف بیش از حد الکل مانند، خشونت، جراحت، بیماری روانی و مشکلاتی مانند سرطان و سکته رنج می‌برند. زمان آن است راهکارهایی در بیش بگیریم تا جامعه را به سمت سالم‎تر شدن سوق بدهیم.


حتماً بخوانید: مصرف چقدر الکل بی خطر است؟ محققان میگویند هیچ مقدار


میانگین مصرف الکل دو لیوان شراب، شیشه‌ی بزرگ اب‌جو. در سراسر جهان حدود ۲.۳ میلیارد نفر الکل مصرف می‌کنند. WHO در گزارش خود اعلام کرده انتظار افزایش مصرف الکل در دهه اینده به خصوص در اسیای جنوبی و امریکا را دارد.

دکتر Vladimir Poznyk  هماهنگ کننده مدیریت Who در بخش جلوگیری سوءمصرف مواد گفت”سیاست‌های کنونی برای کاهش مصرف الکل همان‌گونه که در برخی کشورها قابل مشاهده است خیلی موفق نیستند.وقتی ما به شیوع مصرف الکل از سال ۲۰۰۰ در بسیار از کشورها می‌نگریم  متوجه افزایش و کاهش‌هایی می‌شویم که به علت عامل‌های گوناگونی رخ می‌دهد.”

او گفت اطلاعات نشان می‌دهد مصرف الکل در کشورهایی که دچار بحران اقتصادی هستند کاهش می‌یابد.”برای دولت‌ها ضروری است تا برای کاهش دادن ضررهای ناشی از افزایش مصر الکل اقداماتی انجام دهند.با این حال ما نگرانیم که برخی از سیاست‌ها مانند افزایش مالیات الکل امکان دارد سوءبرداشت شود و به طور موثری مضرات مصرف بیش از حد الکل را نشان ندهد.”

آریانا آیینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید