انتشار این مقاله


نوشیدن قهوه چگونه به سلامت دهان شما کمک می کند

قهوه یک الزام روزانه برای برخی از ما است. رژیم غذایی شما تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت سطح دندان شما و سلامت کلی دندانهایتان  دارد، پس ایده خوبی است که تاثیرات سلامتی هر چیزی که نگرانش هستید را چک کنید. خوشبختانه، نوشیدن قهوه در حد اعتدال، تاثیر مثبتی بر سلامت دندان‌های شما دارد. مطالعات نشان می‌دهد که قهوه بدون افزودنی، باعث می‌شود باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی می شوند، از پیوندشان با دندان های شما تا ۹۸ درصد جلوگیری شود. نوشیدن […]

قهوه یک الزام روزانه برای برخی از ما است. رژیم غذایی شما تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت سطح دندان شما و سلامت کلی دندانهایتان  دارد، پس ایده خوبی است که تاثیرات سلامتی هر چیزی که نگرانش هستید را چک کنید. خوشبختانه، نوشیدن قهوه در حد اعتدال، تاثیر مثبتی بر سلامت دندان‌های شما دارد. مطالعات نشان می‌دهد که قهوه بدون افزودنی، باعث می‌شود باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی می شوند، از پیوندشان با دندان های شما تا ۹۸ درصد جلوگیری شود.

نوشیدن قهوه بر لبخند شما چه تاثیری دارد؟

علیرغم بحث‌های اخیر در مورد خطرات قهوه، در واقع مجموعا نتایج مثبتی برای سلامت بدن و دندان است. قهوه به طور معمول بو داده شده و پس از آن یا در خانه یا در یک کافی شاپ سرو می شود، که ایده آل است – قهوه بو داده بالاترین سود را برای سلامت دندانها دارد.


مقاله مرتبط: داروهای لاغری (۱۱): دانه‌ی قهوه‌ی سبز


قهوه بوداده متوسط که دارای بیشترین میزان فعالیت آنتی اکسیدانی و همچنین فعالیت ضد باکتریایی است، حتی از استروپتوکوک موتانس که باعث ایجاد پوسیدگی می‌شود، برای چسبیدن به دندان‌های شما جلوگیری می‌کند. این به خاطر ترکیباتی است که در قهوه هنگام بودادن شکل می گیرند مانند melanoidins. افرادی که به طور منظم قهوه را مصرف می‌کنند، به علت خواص ضد باکتریایی پوسیدگی کمتر و همچنین دندانهای سفیدتری دارند. اما با تمام این مزایا، البته، چندین توصیه احتیاطی وجود دارد.

چگونگی بهره بردن از مزایای قهوه

علیرغم این واقعیت که مصرف‌کنندگان قهوه معمولا دندان‌های سفیدتری دارند، قهوه نوشیدن خطر ابتلا به لکه‌دارشدن دندان را دارد. تانن‌ها در قهوه می‌توانند به دندان هایتان بچسبند و کمی لکه ایجاد کنند، مانند سایر عوامل لکه ساز مثل شراب یا نوشیدنی‌های بر پایه‌ی کولا. مواد افزودنی خمیر دندان مانند d-limonene بر لکه سازی قهوه تأثیری ندارند، اما روش های زیبایی برای سفید کردن دندان به مصرف مواد غذایی رنگ آمیزی بدون لکه‌های حاصل کمک می‌کند.

با وجود نگرانی از لکه‌سازی قهوه بهتر است بدون مواد افزودنی به منظور حفظ خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی  مصرف شود.

به تنهایی شیر، خواص آنتی باکتری و آنتی‌اکسیدان قهوه را تحت‌تاثیر قرارنمی‌دهد، اما با شکر یا شیرین کننده‌های مصنوعی که ترکیب می‌شود، این ویژگی‌ها به حداقل رسانده می‌شوند.با افزودن شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی  ، شما مزایای قهوه را به حداقل می‌رسانید.
برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، نوشیدن قهوه به طور مرتب برای دندان‌های شما خوب است ! در حالی که وقتی یک فنجان قهوه در اختیار دارید، خطر ایجاد لکه وجود دارد، این یک مشکل بزرگ نیست. مانند همه چیز، قهوه باید به طور متعادل مصرف شود، اما چند تا فنجان در روز برای شما – ودندان‌های شما – خوب خواهد بود.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید