انتشار این مقاله


amixicile ، آنتی بیوتیک جدید برای بیماریهای لثه

amixicile ،یک آنتی بیوتیک جدید که در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا توسعه یافت، برای مبارزه با بیماری پریودنتال که علت اصلی از دست رفتن دندان در بزرگسالان است، ایده آل است. این دارو، Amixicile، در برابر “گروه قرمز” باکتری های بی هوازی مرتبط با بیماری های پیشرفته لثه مؤثر بوده است. Amixicileدر حال حاضر در […]

amixicile ،یک آنتی بیوتیک جدید که در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا توسعه یافت، برای مبارزه با بیماری پریودنتال که علت اصلی از دست رفتن دندان در بزرگسالان است، ایده آل است.

این دارو، Amixicile، در برابر “گروه قرمز” باکتری های بی هوازی مرتبط با بیماری های پیشرفته لثه مؤثر بوده است. Amixicileدر حال حاضر در حال توسعه در درمان و پیشگیری از کولیت مرتبط با آنتی بیوتیک ناشی از Clostridium difficile، باکتری های خطرناکی که می توانند عفونت‌های تهدیدکننده‌ی زندگی را ایجاد کنند، می‌باشد.

محققان می‌گویند که amixicile ممکن است یک مزیت مهم دیگر نیز داشته باشند. از آنجا که amixicile به طور متفاوت نسبت به دیگر آنتی‌بیوتیک‌ها عمل می‌کند، تصور می‌شود برای باکتری‌ها بسیار دشوار است که راهی پیدا کنند تا نسبت به آن مقاوم شوند. این به آن معنی است که می‌تواند به طور گسترده بدون مواجهه با مشکل رو به رشد مقاومت در مقابل آنتی بیوتیک استفاده شود.


مقاله مرتبط:۹ نشانه برای بیماری‌های لثه


پژوهشگران پزشکی می‌دانند که التهاب ناشی از عفونت‌های مزمن بی‌هوازی مثل بیماری پریودنتال به شروع بیماری خود ایمنی، روماتیسم مفصلی، دیابت نوع ۲، آترواسکلروز و حتی بیماری آلزایمر کمک می‌کند. در مورد آن فکر کنید: مانند مصرف آسپرین روزانه برای جلوگیری از بیماری قلبی، مصرف روزانه قرص برای جلوگیری از التهاب ممکن است باعث کاهش خطرات این بیماری‌ها شود .

تاثیرات Amixicile روی بیماریهای لثه

در حالی که amixicile می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد ، به نظر می‌رسد که چندین مزیت خاص برای بیماری پریودنتال دارد. محققان VCU، که در آزمایشگاه به کار مشغول بودند، دریافتند که amixicile در مهار رشد شش گونه مختلف از اسپیروکتهای تروپنوما  مرتبط با بیماری‌های لثه ، بسیار موثر بوده‌است. به علاوه، این دارو برای کاهش بیان ویژگی‌های ویرولانس که به باکتری اجازه نفوذ به بافت و التهاب را می‌دهد، که مراحل کلیدی در ایجاد عفونت‌های لثه هستند، موثر است.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که amixicile در مناطق ملتهب لثه انباشته خواهند شد که در آن‌ها پاتوژن‌ها بیشتر متمرکز هستند، یک ویژگی که ممکن است باکتری سودمند را در اطراف بافت لثه سالم نگه دارد.

Marconi گفت: ” ما از نتیجه این مطالعه بسیار هیجان‌زده بودیم.  تروپنومای مرتبط با بیماری پریودنتال گروه متنوعی از باکتری‌ها هستند. توانایی برای هدف قرار دادن موثر این باکتری‌ها یک گام مهم به جلو است که یک رویکرد درمانی جدید و هدفمند برای بیماری پریودنتال فراهم می‌کند. نیاز به آنتی بیوتیکی که به طور خاص می‌تواند گروه‌های ویژه‌ای از باکتری‌ها را هدف قرار دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.”

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید