انتشار این مقاله


ده اپلیکیشن برتر برای نجات یافتگان سکته مغزی

پس از سکته مغزی، بدن برای بهبود نیاز به زمان دارد و زمان بهبودی به علائم و شدت سکته مغزی بستگی دارد. با ما همراه باشید تا با بهترین برنامه‌های بهبود و توانبخشی مناسب برای بازماندگاه آشنا شوید. بیش از ۷۹۵۰۰۰ نفر در آمریکا هر ساله دچار سکته مغزی می‌شوند و حدود ۱۴۰۰۰۰ نفر از […]

پس از سکته مغزی، بدن برای بهبود نیاز به زمان دارد و زمان بهبودی به علائم و شدت سکته مغزی بستگی دارد.

با ما همراه باشید تا با بهترین برنامه‌های بهبود و توانبخشی مناسب برای بازماندگاه آشنا شوید.

بیش از ۷۹۵۰۰۰ نفر در آمریکا هر ساله دچار سکته مغزی می‌شوند و حدود ۱۴۰۰۰۰ نفر از آن‌ها در اثر سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند.

سکته‌های مغزی ایسکمیک (که حاصل کاهش یا انسداد خونرسانی به مغز می‌باشد) حدود ۸۷ درصد سکته‌های مغزی را تشکیل می‌دهد.

سکته می تواند موجب ایجاد آسیب جدی به مغز شود که در درازمدت ممکن است منجر به مشکلات بسیاری شود.

برای مثال‌، ارتباطات، تمرکز و حافظه، همگی عملکردهای اجرایی هستند که به اندازه آگاهی فضایی می‌توانند توسط سکته مغزی تحت تاثیر قرار گیرند.

سکته مغزی می‌تواند موجب تحریک آغاز مشکلات ذهنی مانند اضطراب و افسردگی درست به اندازه‌ی مشکلات حرکتی و هماهنگی حرکات مانند فلج، مشکلات بلع، اختلال بینایی، بی‌اختیاری ادراری و از دست دادن کنترل روده و دفع مدفوع شود.

هر قدر که فرد دچار سکته مغزی سریع‌تر درمان شود، احتمال بهبود بالاتر خواهد بود. بررسی‌ها نشان داده‌اند که افرادی که حداکثر تا ۳ ساعت بعد از تظاهر اولین علائم سکته مغزی به اورژانس مراجعه کرده و تحت معالجه قرار گرفته‌اند، نسبت به افرادی که دیرتر درمان شده بودند معلولیت کمتری داشتند.

با اینکه برخی بعد از سکته مغزی سریع بهبود می‌یابند، دیگران نیاز به حمایت بلندمدت خواهند داشت. اپلیکیشن‌ (برنامه) هایی وجود دارند که می‌توانند به روند بهبود کمک کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به شما یا عزیزانتان کمک کنند تا قرار ملاقات با پزشک و یا زمان دارو را به یاد داشته باشید و درمان زبانی و ورزش مغز را برایتان به ارمغان می‌آورند و حتی برخی از عوامل خطر سکته‌های بعدی را کاهش می‌دهند.


بیشتر بخوانید:


Cozi

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

Cozi یک سازمان ده خانواده است که برای پیگیری برنامه‌های متعدد طراحی شده است. این اپلیکیشن می‌تواند به افرادی که مراقبت ارائه می‌دهد کمک کند تا برنامه‌هایشان را مدیریت کنند و برای افرادی که درحال بهبود هستند و چندین مراقب دارند ایده‌آل است.

برنامه‌ها را با یک تقویم رنگی به اشتراک گذاشته شده پیگیری کنید و برای خود یا سایر اعضای خانواده‌تان یادآوری قرار دهید تا زمان خوردن داروها و قرار های ملاقات با پزشک خود را فراموش نکنید.

لیست‌های خرید و لیست کارهایی که باید انجام دهید را نیز می‌توانید با افراد خانواده به اشتراک بگذارید تا مطئمن شوید تمامی وسایلی را که نیاز دارید از فروشگاه مواد غذایی تهیه خواهید کرد. تمام موارد افزوده شده به لیست بلافاصله بعد از اضافه شدن، در نوار real-time قابل مشاهده خواهند بود.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

Medisafe

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

Medisafe برنامه‌ای ضروری است برای اینکه کمک کند تا شما مطمئن باشید که زمان مصرف قرص خود را فراموش نخواهید کرد تا از فراموشی مصرف دارو یا مصرف دوز بیش از دوز معمول جلوگیری کند.

به عقیده‌ی اپلیکیشن، پیگیری اشتباهات مصرف دارو و مقدار آن نشان می‌دهد ۵۰ درصد افراد دارو را به شکلی که تجویز شده مصرف نمی‌کنند؛ ۷۰۰۰۰۰ ملاقات بیمارستانی، ۱۲۵۰۰۰ مرگ و میر در سال و ۴۴ مرگ در هر ۱۰۰ تجویز نسخه، از داروخانه‌ها جمع آوری نمی‌شود.

این برنامه می‌تواند شما را تشویق کند که به یاد داشته باشید تا داروی صحیح را در زمان صحیح مصرف کنید، چه یک دارو باید مصرف کنید و چه چند دارو. Medisafe شما را از شر استرس به‌یاد داشتن زمان صحیح مصرف داروهای خود و یا عزیزانتان خلاص می‌کند.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

Stop, Breathe & Think

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

تحقیقات نشان داده افزایش فعالیت آمیگدال (ناحیه‌ای در مغز که در استرس درگیر می‌شود) با خطر بالاتر سکته مغزی گره خورده است. بنابراین کاهش استرس در زمان ریکاوری، می‌تواند خطر بروز سکته‌های بعدی را کاهش دهد.

Stop, Breathe & Think یک برنامه مراقبه و تمرکز می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهید. این اپلیکیشن مدیتیش و مراقبه‌های هدایت شده، تمرینات تنفسی، یوگا و فیلم درباره acupressure (درمان بیماری‌ها با اعمال فشار به نقاط خاص) برایتان فراهم می‌آورد تا احساسات خود را بررسی کنید.

این برنامه اعتقاد دارد که صرف کردن چند دقیقه در روز برای احساس آرامش به اندازه‌ی تمرین مکرر اهمیت دارد و می‌تواند استرس را کاهش داده و آرامش ذهنی را بهبود بخشد.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

۷ Minute Workout Challenge

قیمت: حدود ۴ دلار.

اپلیکیشن سکته مغزی

بر ساس مطالعه‌ای که در ژورنال نورولوژی منتشر شده‌است، ۳ تا ۵ بار تمرین در هفته می‌تواند احتمال سکته را پنج برابر کاهش دهد.

اگر درباره‌ی چگونگی شروع یک ورزش عادی بعد از سکته مغزی نامطمئن هستید، این اپلیکیشن می‌تواند برایتان بهترین انتخاب باشد. این اپلیکیشن یک برنامه‌ی تمرینی تایید شده توسط مطالعات است که در همه‌جای دنیا بسیار پرطرفدار است.

دانشمندان ۱۲ ورزش را روی هم قرار داده‌اند که هر کدام باید ۳۰ ثانیه اجرا شود. بین هرکدام استراحتی ۱۰ ثانیه‌ای وجود دارد. توالی تمرینات به‌آسانی قابل اجرا هستند و نیازی به وسیله‌ی خاصی ندارند پس می‌توانند در هر مکانی اجرا شوند.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

Language Therapy 4-in-1

قیمت: ۷۴.۹۹ دلار.

اپلیکیشن سکته مغزی

پس از سکته مغزی، تجربه وضعیتی به‌نام آفازی (اختلال در تکلم و فهم کلام) شایع است که توانایی شما در فهم معنی کلام دیگران و/یا پاسخ دهی به دیگران با انتخاب کلمات مناسب و خواندن و نوشتن را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. آفازی معمولا علامتی از تخریب مغزی ایجاد شده توسط سکته مغزی است.

این اپلیکیشن یک برنامه‌ی گفتار درمانی است که از نظر علمی اثبات شده است و هدفش بهبود تکلم، شنیدن، خواندن و نوشتن در افراد دارای آفازی است. برای شروع میتوانید مدتی از نسخه رایگان استفاده کنید تا درصورت تمایل نسخه کامل آن را خریداری کنید.

تحقیقی که توسط دانشگاه کمبریچ در بریتانیا انجام شد، نشان داد که استفاده از این برنامه به مدت ۲۰ دقیقه در روز به مدت ۴ هفته، موجب ایجاد پیشرفت در تمامی شرکت کنندگان دارای آفازی مزمن شد.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

Constant Therapy

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

Constant Therapy یک اپلیکیشن شناخت درمانی و گفتار درمانی است که برای افراد بازمانده از سکته مغزی، آسیب مغزی و آفازی طراحی شده است. این برنامه به مدت ۱۵ روز رایگان بوده و پس از اتمام این دوره، کاربر باید اشتراک ماهانه یا سالانه تهیه نماید.

دارای بیش از ۶۵ دسته‌ی کاری، ۱۰۰۰۰۰ تمرین ورزشی با ۱۰ سطح سختی. این اپلیکیشن می‌تواند به بهبود شناخت، حافظه، تکلم، فهم زبانی، خواندن و مهارت درک مطلب کمک کند.

این اپلیکیشن توسط دانشمندان دانشگاه بوستون در ماساچوست توسعه داده شده است و توسط نورولوژیست‌ها، آسیب شناسان گفتار و کار درمانی توصیه می‌شود که استفاده شود. تحقیقی که در ژورنال Frontiers in Human Neuroscience منتشر شد پیشرفت قابل توجهی در پاسخ به تست‌های استاندارد شده برای بازماندگان سکته مغزی بعد از استفاده افراد از این اپلیکیشن نشان داد.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

VocalEyes AI

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

سکته مغزی گاهی نواحی دریافت کننده اطلاعات بینایی و نواحی پردازش و تفسیر کننده‌ی آن را تخریب می‌کند. این تخریب می‌تواند موجب از دست دادن قسمتی از میدان دید شما شود یا منجر به ایجاد دوبینی شود.

این اپلیکیشن یک تصویر رایانه‌ای برای افراد دچار اشکال بینایی است. این اپلیکیشن از یادگیری ماشینی برای کمک به مردم دارای مشکلات بینایی در تمییز اشیاء استفاده می‌کند. یک عکس بگیرید تا برنامه به شما بگوید چیست.

پاسخ صوتی این اپلیکیشن چشم‌انداز‌ها و محیط را توصیف می‌کند، اشیاء را تمییز می‌دهد، آرم‌ها و مارک‌ها را لیبل می‌کند، متن را می‌خواند، چهره‌ها را تشخیص می‌دهد، احساسات را طبقه‌بندی می‌کند، سن را تعیین می‌کند و واحد پول را تعیین می‌کند.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Itunes

Glasses

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

این اپلیکیشن یک ذره‌بین دیجیتال و آینه است که می‌تواند کمک کند اشیا و عکس‌های چاپی را با بزرگنمایی ۱۲× به خوبی ببینید.

اگر بعد از تجربه‌ی سکته مغزی، دید شما مختل شده و یا حتی اگر فراموش کرده‌اید عینک خود را همراهتان بردارید، این برنامه با زوم کردن بر برچسب‌ها و اطلاعات مواد غذایی در فروشگاه مواد غذایی و منوی رستوران‌ها، به خوبی کمک می‌کند تا قیمت هرکدام را ببینید.

استفاده از این برنامه آسان است.دو بار ضربه‌ی پشت سر هم ِسریع، موجب افزایش سریع و سپس کاهش بزرگنمایی به میزان ۶× شده و با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش نیز می‌توانید به نرمی بزرگنمایی را کم و زیاد کنید.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Itunes

Elevate

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

درصورتی که بعد از سکته مغزی دچار اشکالات عملکرد شناختی شده‌اید، برنامه‌های تمرین مغزی بستر مناسبی برای ورزش فراهم آورده و مراکز تمرکز، حافظه، تصمیم گیری، استدلال و حل مسئله را در مغز درگیر می‌کنند و کمک کننده خواهند بود.

این اپلیکیشن یک برنامه‌ی تمرین مغزی است که برای بهبود مهارت‌های گفتاری، سرعت پردازش، تمرکز و حافظه طراحی شده‌ است. این اپلیکیشن برنامه‌ی تمرینی شخصی فراهم می‌کند که در طول زمان با مشکلات سازگار می‌شود تا این اطمینان را فراهم آورد که شما همواره در چالش هستید.

این اپلیکیشن بیش از ۴۰ بازی با هدف بهبود مهارت‌هایتان به اضافه‌ی تقویم تمرین که تمایل شما به ادامه را پیگیری می‌کند دارد تا انگیزه‌ی شما را حفظ کند. کاربرانی که از برنامه‌های تمرینی آن استفاده می‌کنند، هر هفته حداقل سه بار افزایش قابل توجه در توانایی‌ها و اعتماد به نفس خود را گزارش کرده‌اند.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

Peak

قیمت: رایگان.

اپلیکیشن سکته مغزی

اپلیکیشن Peak ، دارای ۴۰ بازی تمرین مغزی خاص است که توسط دانشمندان علوم اعصاب توسعه‌ داده شده تا مهارت‌های شناختی شما را به چالش کشیده و در ساخت آنان کمک کند.

این اپلیکیشن برنامه‌ی شخصیِ تمرین مغزی با نام Coach دارد که بهترین تمرینات را در بهترین زمان برایتان انتخاب می‌کند. ورزش تمرینی خود را از میان پیشنهادات Coach برگزینید تا خود را به چالش بکشید و با پیگیری پیشرفت خود با دیدی عمیق، همچنان پر انگیزه بمانید.

بازی‌های رایگان، توجه، حافظه، مهارت‌های حل مشکل، چالاکی ذهن، هماهنگی، کنترل احساسات، زبان و خلاقیت شما را به چالش می‌کشند. با ارتقا به نسخه حرفه‌ای (Pro) به امکانات بیشتری نیز دسترسی خواهید یافت.

برای دانلود، فروشگاه خود را انتخاب کنید:

Googleplay

Itunes

عرفان رضازاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید