انتشار این مقاله


ایمپلنت سینه و سرطان

آیا ارتباطی بین ایمپلنت‌ سینه و سرطان وجود دارد؟ و اگر چنین است، خطر جدی است؟

“آیا ارتباطی بین ایمپلنت‌ سینه و سرطان وجود دارد؟ و اگر چنین است، خطر جدی است؟”

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) یک ارتباط احتمالی بین ایمپلنت‌های پستان و توسعه لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت سینه (BIA-ALCL)، که یک سرطان غیر معمول از سیستم ایمنی بدن است، شناسایی کرده است. FDA معتقد است که زنان با ایمپلنت پستان که دارای سطوح بافتی بسیار کمی هستند ، در عین حال خطر ابتلا به BIA-ALCL را افزایش می‌دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که این ایمپلنت باعث ایجاد BIA-ALCL می‌شود.


مقاله مرتبط: ایمپلنت سینه با ۹ نوع سرطان کشنده مرتبط است!


تحقیق بیشتر برای درک رابطه بین این وضعیت و ایمپلنت‌های پستان ضروری است.ALCL یک سرطان غیر معمول است که می‌تواند در هر قسمت از بدن ، بیشتر غدد لنفاوی و پوست ، ایجاد شود. تحقیقات نشان می‌دهد که BIA-ALCL معمولا در نزدیکی ایمپلنت پستان در داخل بافت اسکار اطراف قرار می‌گیرد ، نه خود سینه. خطر مرگ و میر BIA-ALCL از یک ایمپلنت متخلخل از یک در ۴۰۰۰ به یک در ۳۰،۰۰۰ برآورد شده است. درمان شامل حذف جراحی ایمپلنت و سرطان است. هنگامی که زود متوجه می‌شوند، BIA-ALCL معمولا درمان می‌شود.محققان هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا نوع ایمپلنت – سالین یا سیلیکون – خطر بروز BIA-ALCL را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا نه.


مقاله مرتبط: روند افزایشی سرطان‌های مرتبط با ایمپلنت سینه


هر گونه ارتباط بین ایمپلنت‌های پستان و سرطان نگران کننده است. با این حال ، مهم است که خطر بالقوه را در مرکز توجه حفظ کنید. اگر پروتزهای پستان دارید ، یافته‌ها به معنی این نیست که برنامه درمان خود را تغییر دهید و یا ایمپلنت سینه خود را حذف کنید. برای بررسی‌های معمول ، از پزشک خود بپرسید و هرگونه علائم یا نشانه‌هایی مانند تورم جدید سینه ، توده‌ها ، درد یا تغییرات شکل پستان را بلافاصله گزارش دهید. اگر شما در حال بررسی پروتزهای پستان هستید ، با پزشک خود درباره خطرات و مزایا صحبت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید