انتشار این مقاله


راهکار‌های ساده برای ورزش مغز

سلامت مغز به میزان استفاده از آن بستگی دارد. هر باری که یک چیز جدید یا متفاوت را تجربه می‌کنید، مسیر عصبی جدیدی را در آن به وجود می‌آورید. این راهکار‌های ساده به شما در ورزش مغز کمک می‌کند.

سلامت مغز به میزان استفاده از آن بستگی دارد. هر باری که یک چیز جدید یا متفاوت را تجربه می‌کنید، مسیر عصبی جدیدی را در آن به وجود می‌آورید. این راهکار‌های ساده به شما در ورزش مغز کمک می‌کند.

۱_از دست مخالف خود استفاده کنید

ورزشزمانی را به استفاده از دست غیر غالب خود اختصاص دهید. اگر چپ دست هستید، در را با دست راست خود باز کنید. اگر راست دست هستید، از دست چپ خود برای استفاده از کلید استفاده کنید. این راهکار‌های ساده به مغز در ایجاد مسیر‌های جدید و تفکر دوباره در مورد امور روزانه کمک می‌کند. ساعت خود را به دست غیر معمول خود ببندید. این کار به شما در یادآوری تغییر کمک می‌کند.

 ۲_از یادداشت‌ها فقط به عنوان پیش زمینه استفاده کنید

ورزش مغزتهیه لیست مفید است؛ اما می‌تواند منجر به وابستگی زیاد شود. از خواربار مورد نیاز خود لیست تهیه کنید؛ ولی سعی به خرید بدون کمک لیست کنید. از این لیست برای جمع آوری تمام مواردی که می‌توانید در آن قرار دهید، استفاده کنید. این روش را برای لیست کار‌هایی که باید انجام دهید نیز به کار ببرید.

۳_شماره تلفن‌ها را به یاد بسپرید

ورزش مغزتلفن‌های مدرن هر شماره‌ای که با آن تماس می‌گیریم را حفظ می‌کنند. بنابراین امروزه هیچ کس شماره تلفن‌ها را بخاطر نمی‌سپارد. هر روز یک شماره تلفن جدید را به خاطر بسپارید. این می‌تواند یک مهارت خوب برای تقویت حافظه باشد.

۴_هر روز یک داستان جدید آماده کنید

ورزش مغزبرای ورزش مغز هر روز یک داستان جدید برای تعریف به اطرافیانتان آماده کنید. این داستان می‌تواند چیزی مربوط به گذشته یا چیزی که اخیرا اتفاق افتاده باشد. سعی کنید از مهیج‌ترین راه برای تعریف این داستان استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند که هنگام تماس با افراد، چیزی برای صحبت کردن داشته باشید. در نتیجه این عمل حافظه‌تان به خوبی برانگیخته می‌شود.

۵_مشاهده‌ی اطراف

ورزش مغزهر روز یک چیز را برای مشاهده انتخاب کنید. ممکن است یک روز نحوه‌ی پوشش افراد را انتخاب کنید. هر جایی که می‌روید یا در تلویزیون، به نحوه‌ی پوشش افراد توجه کنید و به این فکر کنید که چرا افراد خاص به شکل‌های متفاوت و مربوط به خودشان لباس می‌پوشند.

۶_مسیر‌های متفاوتی را انتخاب کنید

ورزش مغزمسیر‌های مختلفی را برای راه رفتن یا رانندگی کردن انتخاب کنید. این تغییر کوچک در عادت‌های روتین می‌تواند به مغز در تجسم فضایی و تجسم جهات کمک کند. مسیر‌های مختلف خیابان را انتخاب کنید. برای رفتن به مغازه‌ی مورد نظرتان یک راه متفاوت را انتخاب کنید. از هر کاری برای تغییر مسیر عادی‌تان بهره بگیرید.

۷_عادت‌های روتین را بشکنید

ورزش مغز

کار‌هایتان را با ترتیب مختلف انجام دهید. به جای شام صبحانه بخورید. کار‌های اولیه تان را صبح انجام دهید. بعد از ظهر قهوه بنوشید. کار‌های روزانه‌ی خود را با ترتیب متفاوت انجام دهید. تغییرات را احساس کنید. در مورد مزیت‌ها و معایب این نظم جدید فکر کنید.

۸_به حل مسئله بپردازید

ورزش مغز

تصور کنید شغل جدیدی را انتخاب کرده‌اید. در مورد نحوه‌ی حل مسائل به تفکر بپردازید. چه چیزی را فروش خواهید کرد و به چه کسی آن را خواهید فروخت؟ رقیبان‌تان چه کسانی هستند و چگونه با آن‌ها رقابت خواهید کرد؟ به مغزتان اجازه‌ی تفکر به چیزی را بدهید. روز بعد به این فکر کنید که سازمانی را برای مبازره با گرسنگی تاسیس کرده‌اید. ایده‌های جدیدی که به ذهنتان خواهد رسید، چه چیز‌هایی هستند؟ از طریق تفکر در مورد حل یک مسئله جالب، به ایجاد ارتباط‌های جدید در مغز و ورزش مغز بپردازید.

۹_لیست تهیه کنید

ورزش مغزلیست‌ها بسیار جالب هستند. این لیست‌ها به برقراری ارتباط بین اجزای مختلف کمک می‌کند. لیستی از تمام جاهایی که به آن سفر کرده‌اید تهیه کنید. لیستی از تمام غذاهای منزجر کننده‌ای که خورده‌اید، تهیه کنید. لیستی از تمام هدیه‌هایی که دریافت کرده‌اید، تهیه کنید. از این لیست‌ها برای ورزش مغز و ایجاد ارتباط‌ های جدید استفاده کنید.

۱۰_کتاب بخوانید

کتابی با یک موضوع جدید انتخاب کنید. برای مثال؛ یک رمان که در هند نوشته شده است، بخوانید. اطلاعاتی در مورد اقتصاد کسب کنید. کتاب‌های بسیار غیر افسانه‌ای وجود دارد که می‌تواند شما را سرگرم کرده و همچنین در مورد یک موضوع متفاوت اطلاعات جدید برایتان فراهم کند. هر هفته در مورد یک موضوع جدید متخصص شوید!


حتما بخوانید: چگونه ورزش مغز شما را جوان نگه می‌دارد؟


 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید