انتشار این مقاله


دلایل لکه‌بینی چیست؟

به هر نوع خون‌ریزی که خارح از زمان پریود اتفاق میفتد.

به هر نوع خون‌ریزی که خارح از زمان پریود اتفاق میفتد، لکه‌بینی اطلاق می‌شود. در صورتی که ۱ یا بیشتر از یک روز تا زمان شروع یا پایان چرخه‌ی قاعدگی فاصله داشته باشد، این نوع خون‌ریزی لکه‌بینی نامیده می‌شود.

استفاده از روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری

معمولا در روزهای آغازین مصرف، لکه‌بینی طبیعی است که پس از چند ماه از میان می‌رود. اما در صورتی که هم‌چنان در فواصل میان دو پریود ادامه پیدا کند، نیاز به تغییر روش پیشگیری از بارداری خواهید داشت. هم‌چنین در صورت فراموش کردن استفاده از قرص‌ها با کاهش سطح هورمون در بدن، خون‌ریزی‌های جزئی خواهید داشت. در صورت استفاده از IUD هورمونی و مینی‌پیل، لکه‌بینی طبیعی است.

بارداری

لکه‌بینی در روزهای آغازین بارداری شایع است. تقریبا ۱ نفر از هر ۴ نفر در بین هفته‌های ۵ الی ۸ بارداری این اتفاق را تجربه می‌کنند. این مورد ممکن است از علائم بارداری خارج رحمی باشد که علائم دیگری نیز همراه وجود دارد مثل، درد شکم، درد شانه و یا سرگیجه. در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دیگر بیماری‌های جسمی و عفونت‌ها

در اثر عفونت‌ها و تغییرات و اختلالات دستگاه تولید مثلی بروز می‌یابد؛ که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فیبروئیدها، پولیپ رحم و دهانه‌ی رحم و بیماری‌های التهابی لگن اشاره کرد.

تخمک‌گذاری و یا اختلالات هورمونی

بعضی افراد، در زمان تخمک‌گذاری لکه‌بینی نیز دارند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید