انتشار این مقاله


آیا زانوبند ورزشی واقعا مفید است؟

آیا زانوبند ورزشی واقعا مفید است؟ برای اینکه ورزشکاران بهترین عملکرد خود را داشته باشند، باید به فکر حفظ سلامت بدن خود باشند. استفاده از زانو بند در پزشکی ورزشی به عنوان یک موضوع بحث برانگیز در میان متخصصان این حوضه شناخته شده است. زانوبند برای طیف وسیعی از مشکلات و شرایط استفاده می شود. […]

آیا زانوبند ورزشی واقعا مفید است؟

برای اینکه ورزشکاران بهترین عملکرد خود را داشته باشند، باید به فکر حفظ سلامت بدن خود باشند. استفاده از زانو بند در پزشکی ورزشی به عنوان یک موضوع بحث برانگیز در میان متخصصان این حوضه شناخته شده است. زانوبند برای طیف وسیعی از مشکلات و شرایط استفاده می شود. اما آیا زانو بند ها واقعا کمک کننده هستند؟ استفاده از زانو بند های ورزشی برای ورزشکاران مهم است زیرا آنها مفاصل ما را به طور طبیعی حرکت می دهند. آنها به جلوگیری از آسیب کمک می کنند و همچنین برای افرادی که آسیب قبلی را متحمل شده اند، حمایت و تثبیت بیشتری می کنند.

هنگام گشتن در فروشگاه لوازم ورزشی احتمالاً متوجه راهرویی خواهید شد که عمدتاً به نوارها، بریس‌ ها و باندهای مختلف اختصاص داده شده است که همگی برای کمک به بهبودی ورزشکاران از آسیب یا کاهش درد طراحی شده‌ اند. با این حال نمی توان گفت که همه بریس ها یکسان ساخته می شوند. واضح است که در زمان ‌ها و موقعیت‌ های خاص، بریس‌ ها می ‌توانند با ریکاوری مناسب و کاهش خطر آسیب ‌دیدگی مجدد و بیشتر، ورزشکار را با خیال راحت به زمین بازگردانند، اما بریس باید به درستی استفاده شود.

زانو بند ورزشی می تواند برای کمک به جلوگیری از عود آسیب و کاهش درد برای ورزشکاران جوان مفید باشد، اما باید با احتیاط و فقط با راهنمایی یک متخصص که بتواند آسیب را به درستی ارزیابی کند استفاده شود. زانو بند جایگزین چیزهای دیگری مانند مراجعه و درمان زیر نظر پزشک یا توصیه های فیزیوتراپی نیستند. با استفاده از بریس بر روی ورزشکار، ممکن است مشکل اساسی نادیده گرفته شود. بریس ممکن است به ورزشکار احساس کاذب محافظت بدهد و حتی ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. با درک نکردن ریشه مشکل، ممکن است فرصت بازتوانی کامل و بهبودی کامل از آسیب را از ورزشکار سلب کنید. زانو بند ها انواع مختلفی دارند. هر کدام به دلایل مختلفی استفاده می شود:

زانو بند های کاربردی

اینها از زانوهایی که در گذشته آسیب دیده اند پشتیبانی می کند. ورزشکاران اغلب آنها را پس از بهبود آسیب دیدگی می پوشند. آنها به تثبیت زانو کمک می کنند و حرکت را کنترل می کنند تا از آسیب دیگری جلوگیری کنند.

زانو بند های توانبخشی

اینها معمولاً برای دوره ای درست پس از آسیب یا جراحی استفاده می شوند. آنها زانو را ثابت نگه می‌دارند، اما همچنان اجازه دامنه ی حرکتی محدود را در حین بهبودی می‌دهند.

زانو بند های پشتیبانی وزن

اینها برای تسکین درد در افرادی که آرتروز در زانوهای خود دارند طراحی شده اند. آنها وزن را از ناحیه آسیب دیده زانو به ناحیه قوی تری منتقل می کنند.

زانو بند های پیشگیرانه

اینها برای محافظت از زانو ها در برابر آسیب در حین ورزش های تماسی مانند فوتبال طراحی شده اند. آنها در بین ورزشکاران محبوب شده اند. تحقیقات ثابت نکرده است که آنها کار می کنند، اما مطالعات در حال انجام است.

زانو بند ورزشی جهت پیشگیری

مزایای استفاده از زانو بند ورزشی

  • به راحتی در دسترس است.
  • با کاهش فشار بر ساختارهای آسیب دیده، درد را تسکین می دهد.
  • حرکت مفصل را محدود می کند تا امکان بهبودی فراهم شود.
  • پوشیدن/ برداشتن آن نسبتاً آسان است.
  • می تواند ثبات بیشتری را برای بازگشت به ورزش فراهم کند

معایب استفاده از زانو بند ورزشی

  • زانو بند ها جایگزین برنامه توانبخشی نمی شوند.
  • بریس ها جایگزین قدرت عضلانی نمی شوند.
  • استفاده طولانی مدت از بریس می تواند باعث اتکای بیش از حد به تکیه گاه خارجی شود.
  • به همین ترتیب می تواند منجر به الگوهای فعال سازی نادرست عضلانی، آتروفی عضلانی بالقوه شود.
  • زانو بند می تواند فشار روی ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد، اما به دلیل جبران این مورد، فشار را در جاهای دیگر افزایش می دهد.

۱۰ مورد از آسیب های زانو در حین ورزش

چه ورزشکار باشید و چه فردی که سبک زندگی فعالی دارد، مهم است که از آسیب های مختلف زانو آگاه باشید. یک درد جزئی امروز اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، فردا می‌تواند به یک مسئله اصلی تبدیل شود. در ادامه ۱۰ مورد از آسیب های ورزشی برای زانو را بررسی می کنیم.

  1. شکستن کشکک زانو
  2. در رفتگی زانو
  3. بورسیت زانو
  4. تاندونیت کشکک
  5. آسیب رباط زانو
  6. سندروم ایلیوتیبیال باند
  7. آسیب میبیسک
  8. بیماری ازگود-شلاتر
  9. سندرم درد پاتلوفمورال
  10. کشیدگی های چهار سر ران و همسترینگ

آسیب های زانو در حین ورزش

نکات مهم درباره زانو بند های ورزشی

زانوبند ها کم اهمیت ترین بخش پیشگیری از آسیب زانو یا بهبودی پس از آسیب در برابر درمان پزشک و فیزیوتراپ هستند. قدرت و داشتن انعطاف بسیار مهم تر است. توصیه می شود بیشتر روی کشش عضلات اطراف زانو، تقویت ساق پا و بهبود تکنیک ها تمرکز کنید.

ایجاد تغییرات در شدت فعالیت روزانه ورزشی یا برنامه تمرینی به آرامی، برای محدود کردن فشار روی زانو برای دریافت بهترین برنامه شخصی، یک برنامه ورزشی با مربی کاربلد تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، پزشک شما باید تعیین کند که آیا به زانو بند نیاز دارید یا خیر.

برچسب ها : زانوبند ورزشی