انتشار این مقاله


تاثیر انتخاب لباس زیر مردانه بر سلامتی

لباس زیر یکی از پوشاک پایه برای مردان است که باید به صورت دقیق انتخاب شود تا ضمن تضمین راحتی روزانه، مشکلی نیز برای سلامتی آنان به وجود نیاورد. یک لباس زیر باکیفیت به سلامت پوست کمک و راحتی روزانه آقایان را تضمین می‌کند. جنس خوب، دوخت باکیفیت، طراحی مناسب، ظاهر شیک و عدم ایجاد حساسیت از جمله این موارد است.

لباس زیر یکی از پوشاک پایه برای مردان است که باید به صورت دقیق انتخاب شود تا ضمن تضمین راحتی روزانه، مشکلی نیز برای سلامتی آنان به وجود نیاورد. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های لباس زیر مناسب برای مردان پرداخته و نکات مهمی برای انتخاب و استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین لباس زیرمردانه چیست؟

  1. جنس با کیفیت: استفاده از لباس زیر ساخته شده از جنس نرم و با کیفیت مهم است تا به پوست حساس مردان آسیب نرساند و راحتی را تضمین کند. امروزه لباس زیر آقایان در جنس‌های متنوعی تولید و راهی بازار می شوند. 
    پنبه، نخ پنبه، الیاف طبیعی، پلی استر و حتی ابریشم از جمله موادی هستند که تولیدکنندگان برای لباس زیر آقایان انتخاب می‌نمایند. همیشه به یاد داشته باشید که در انتخاب جنس لباس زیر باید دقت بسیاری به خرج دهید. 
    زیرا لباس زیر با حساس‌ترین عضو بدن و پوست تماس بسیار نزدیکی دارد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند سبب بروز حساسیت های پوستی و بعدها مشکلات دیگر در سطح پوست شما گردد. معمولا کارشناسان، نخ پنبه را بهترین جنس لباس زیر مناسب برای آقایان می‌دانند.
  2. طراحی مناسب: لباس زیر باید به صورت صحیح بر روی بدن قرار گیرد تا حرکت را محدود نکند و مردان را در هر فعالیتی از جمله ورزش و رفت و آمد همراهی کند.
  3. دوخت خوب: به کیفیت دوخت یک لباس زیر نیز دقت شود. یک دوخت باکیفیت به زودی از هم باز نمی‌شود و ماندگاری بالایی دارد.
  4. تهویه مناسب: لباس زیر باید قابلیت تبادل هوا را داشته باشد. زمانی که هوا به پوست می‌خورد از تعریق و التهاب پوست نیز جلوگیری می‌شود.
  5. اندازه مناسب: اندازه لباس زیر باید به صورت دقیق با اندازه بدن آقایان مطابقت داشته باشد تا به راحتی قابل استفاده باشد و حرکت را محدود نکند.
  6. جلوگیری از حساسیت: استفاده از مواد غیر حساسیت‌زا برای ساخت لباس زیر ضروری است تا از حساسیت پوست جلوگیری شود.
  7. شیک و زیبا: لباس زیر مردانه باید شیک و زیبا نیز باشد تا در زمان پوشیدن باعث ایجاد حس خوشایندی در فرد شود. این امر به ویژه در آقایان متاهل اهمیتی دوچندان دارد.
  8. شست و شوی راحت: یک لباس زیر باید به صورتی باشد که به راحتی تمیز شود و لکه‌ها در آن ماندگار نشوند.
  9. تزئینات باکیفیت: هر چند که معمولا لباس زیر آقایان، ساده و فاقد تزئینات است؛ اما گاهی لباس‌زیر‌های فانتزی و ورزشی شامل حلقه، مهره، زیپ، بند یا مواردی هستند که برای زیبایی به آن‌ها اضافه شده است. جنس این موارد نیز مهم است که باکیفیت باشد و زود خراب یا جدا نشود.

انواع لباس زیر مردانه

معمولا لباس زیر مردانه به دو دسته‌ی مهم زیرپوش مردانه و شورت مردانه تقسیم می‌شود. فروشگاه لناسنتر انواع لباس زیر زنانه و مردانه را در تنوع بالایی ایجاد کرده است. در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع زیرپوش مردانه

زیرپوش‌ها یا به صورت تکی و یا به صورت ست با شورت در بازار به فروش می‌رسد. معمولا زیرپوش مردانه شامل انواع زیر است.

  • زیرپوش یقه گرد
  • زیرپوش یقه هفت
  • زیرپوش یقه خشتی
  • زیرپوش گنی
  • زیرپوش آستین بلند

راهنمای انتخاب زیرپوش مردانه

بهتر است از نکات زیر پیروی نمایید تا استایل شیک‌تری داشته باشید.

  • اگر لباس اصلی شما یقه‌ی نسبتا باز دارد، بهتر است از زیرپوش یقه خشتی استفاده نمایید.
  • اگر پیراهن مردانه می‌پوشید و دکمه‌ها را تا انتها نمی‌بندید؛ زیرپوش یقه هفت مناسب شما است.
  • اگر پیراهن مردانه می‌پوشید و دکمه‌ها را تا انتها می‌بندید و یا کراوات می‌زنید زیرپوش یقه گرد برای شما مناسب است.
  • اگر پیراهن اصلی آستین نسبتا کوتاهی( تا روی بازو) دارد، بهتر است زیرپوش رکابی بپوشید.
  • اگر آستین پیراهن اصلی از آرنج به پایین است، زیرپوش‌های معمولی مناسب است.
  • اگر پیراهن اصلی آستین بلند است و هوا نیز سرد است؛ بهتر است یک زیرپوش آستین بلند زیر آن بپوشید.

انواع شورت مردانه

انواع شورت مردانه

شورت‌ مردانه نیز امروزه انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها برای روزمره مناسب اند. برخی فانتزی اند و برخی دیگر نیز ورزشی یا درمانی هستند.

  1. پادار: این دسته، بین آقایان متداول‌تر است. زیرا استفاده از آن‌ها راحت و مورد پسند همگان است.
    ۱.۱ پادار کلاسیک (Boxer shorts)
    ۱.۲ پادار جذب (Boxer Brief)
  2. نیم پا (Thight or Trunk): این دسته چیزی بین شورت پادار و شورت اسلیپ است.
  3. اسلیپ (Brief): این مدل شورت، ران را نمی‌پوشاند. معمولا جوانان این مدل شورت را بیشتر می‌پسندند.
    ۳.۱ اسلیپ کوتاه ( low rise brief)
    ۳.۲ اسلیپ متوسط (mid rise brief)
    ۳.۳ اسلیپ بلند (full rise brief)
  4. شورت پشت باز مردانه (backless) : انواع شورت مردانه پشت باز برای استفاده ی مداوم و روزانه طراحی نشده اند. بلکه به صورت محدود و در موارد خاص پوشیده می شود. بنا به سلیقه و موقعیت افراد می تواند برای اندام های مختلف قابل استفاده باشد.
    ۴.۱ جک استرپ درمانی        
    ۴.۲ جک استرپ ورزشی
    ۴.۳ سی استرینگ
    ۴.۴ جی استرینگ
    ۴.۵ لامبادای فانتزی
  5. شورت مردانه پروتزدار: در این نوع از شورت‌ها مقداری اسفنج یا سیلیکون به کار رفته است. این مدل شورت مردانه می‌تواند کاربرد درمانی یا زیبایی داشته باشد.
  6. شورت جیب دار مردانه: به این مدل، شورت سربازی نیز گفته می‌شود. شورت جیبدار مردانه، یک جیب زیپ دار یا دکمه دار در قسمت جلویی دارد. هدف از تعبیه این جیب کاربردی، گذاشتن پول و مدارک مهم بوده است.
زیرپوش مردانه

کدام شورت برای آقایان بهتر است؟

پاسخ به این سوال، در درجه‌ی اول به جثه‌ی فرد و در درجه‌ی دوم به سلیقه‌ی فرد برمی‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت که آقایان با اندام نسبتا درشت، بهتر است شورت‌های پادار را انتخاب نمایند. آقایان قدبلند نیز بهتر است شورت نیم پا کش پهن استفاده نمایند. اما پسران جوان و آقایان لاغر اندام دست‌شان در انتخاب نوع شورت بازتر است. اینگونه افراد می‌توانند باتوجه به سلیقه‌ی خود و نوع شلوار، لباس زیر را خریداری نمایند. فروشگاه اینترنتی لباس زیر لناسنتر تنوع رنگ و سایز زیادی را ایجاد کرده است که میتوانید به سایت آن سر بزنید.

اگر شلوار چسبان است، بهتر است شورت‌های کوتاه‌تر، مثل اسلیپ، لامبادا یا بک لس استفاده شود. اما اگر شلوار آزاد است نوع شورت اهمیت چندانی ندارد.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از انواع لباس زیر مردانه

  1. قبل از خرید لباس زیر، مطمئن شوید که اندازه و طرح آن مناسب برای شکل بدن شما است.
  2. لباس زیر پس از هر بار استفاده باید به دقت شسته و خشک شود. تا از پاکی و بهداشت اطمینان حاصل کنید و مانع از بروز حساسیت و بیماری شوید.
  3. در هوای گرم و مرطوب، بهتر است از لباس زیر نخی استفاده کنید تا از تعریق زیاد پوست جلوگیری شود.
  4. در هنگام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی شدید، از لباس زیر مناسب برای ورزش استفاده کنید تا از اصطکاک پوست جلوگیری شود.
  5. پوشیدن زیرپوش باعث افزایش طول عمر لباس اصلی می گردد. همچنین از لک شدن آن جلوگیری می کند، بنابراین انتخاب یک زیرپوش مردانه با کیفیت از اولویت ها به شمار می رود‌.
  6. هنگام خرید زیرپوش حتما دقت نمایید تا آستین و یقه‌ی آن از لباس اصلی شما بیرون نزند.

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از لباس زیر مناسب برای مردان مهم است. یک لباس زیر باکیفیت به سلامت پوست کمک و راحتی روزانه آقایان را تضمین می‌کند. در مقاله ۹ ویژگی یک لباس زیر خوب برای آقایان را بیان کردیم. جنس خوب، دوخت باکیفیت، طراحی مناسب، ظاهر شیک و عدم ایجاد حساسیت از جمله این موارد بود. در ادامه به معرفی انواع زیرپوش مردانه و انواع شورت مردانه پرداختیم. همچنین نکاتی ضروری برای انتخاب و خرید هر کدام را بیان نمودیم.