انتشار این مقاله


چگونه قرص فیتو اصل و فیک را در ۶۰ ثانیه شناسایی کنیم؟

قرص فیتو محصولی است که این روزها همه در مورد آن صحبت می‌کنند و برای انواع مشکلات مرتبط با مو همانند ریزش، نازک بودن مو، رشد مو، تقویت موهای کاشت شده و بسیار موارد دیگر پیشنهاد می‌شود.

قرص فیتو محصولی است که این روزها همه در مورد آن صحبت می‌کنند و برای انواع مشکلات مرتبط با مو همانند ریزش، نازک بودن مو، رشد مو، تقویت موهای کاشت شده و بسیار موارد دیگر پیشنهاد می‌شود.

قطعاً محبوبیت این محصول اتفاقی نبوده و تاثیر گذاری خوب و رضایت بالای خریداران آن باعث محبوبیت این محصول شده است. اما موضوعی که این روزها در مورد این محصول مطرح می‌شود، عدم دسترسی راحت به قرص فیتو اصل و وجود نمونه‌های متنوع فیک این محصول در بازار است که باعث نگرانی خریداران شده است.

البته این موضوع در ایران چندان هم عجیب نیست، چرا که همیشه دغدغه یافتن محصولات اورجینال خارجی در تمام حوزه‌ها برای مردم ایران وجود داشته است. اما از آنجایی که مکمل فیتو یک محصول خوردنی است و وارد بدن می‌شود، باید حساسیت بیشتری برای خرید نسخه اصل آن را به خرج داد.

راه‌های زیادی برای تشخیص دادن اصل و فیک قرص فیتو مطرح می‌شود که خیلی از آن روش‌ها توسط خود کسانیکه محصول فیک عرضه می‌کنند، برای فروش بیشتر محصولاتشان مطرح شده است.

با اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان با چک کردن چند مورد ظاهری به اصالت مکمل تقویت مو فیتو اطمینان پیدا کرد، اما در ادامه رایج‌ترین نشانه‌های قرص فیتو اصل را بررسی خواهیم کرد.

بهترین شیوه تشخیص قرص فیتو اصل و فیک چیست؟

بهترین شیوه تشخیص قرص فیتو اصل این است که در محیط آزمایشگاهی استاندارد مقدار و نوع ترکیبات استفاده شده در محصول را بدست بیاورید و با اطلاعات ارائه شده در سایت رسمی فیتو (phyto.com) مقایسه کنید.

اگر مقدار و نوع مواد تشکیل دهنده محصول شما با مقدار و نوع موادی که برند فیتو برای تولید مکمل تقویت مو خود (همان قرص فیتو) ارائه داده است یکسان بود، می‌توان از اصالت محصول اطمینان کامل پیدا کرد.

اما این روشی گران بوده و قطعاً همه توانایی و یا دسترسی‌های لازم برای انجام اینکار را ندارند. در ادامه روش‌های عمومی‌تری برای تشخیص فیتو تقلبی و اورجینال را بررسی می‌کنیم.

۱- بررسی بافت قرص فیتو اصل و فیک

یکی از ایراداتی که خریداران خارجی قرص فیتو به این محصول وارد می‌کنند این است که در بسیاری موارد این محصول روغن پس می‌دهد. و خوشبختانه در ایران می‌توان از این ایراد به عنوان فاکتوری برای تشخیص اصالت استفاده کرد.

از دیگر نکات در مورد بافت قرص فیتو اورجینال می‌توان به چسبنده بودن قرص‌ها اشاره کرد. در اکثر اوقات تعدادی از کپسول‌های درون شیشه محصول به بدنه چسبیده‌اند و در واقع قرص‌ها آزادانه در شیشه حرکت نمی‌کنند و فقط زمانیکه شیشه قرص را با سرعت تکان دهید از بدنه جدا می‌شوند.

در تصویر زیر نمونه‌هایی از چسبندگی و قطره‌های روغن روی بدنه قرص را مشاهده می‌کنید.

بررسی بافت قرص فیتو اصل و فیک

۲- اسکن بارکد قرص فیتو و بررسی بچ کد محصول

فیتو یک بارکد روی جعبه ۱۲۰ عددی دارد و یک بارکد روی جعبه ۲۴۰ عددی (همان جعبه‌ای که ۲ جعبه ۱۲۰ عددی درون آن قرار گرفته) با اسکن این بارکدها باید اطلاعات محصول مد نظر و مدل آن برای شما به نمایش در بیاید.

نکته: بارکد پک ۲۴۰ عددی با بارکد جعبه ۱۲۰ عددی باید متفاوت باشد.

و اما بچ کد، کمپانی فیتو در ۳ جای مختلف بچ کد محصول را درج می‌کند، در زیر پک ۲ عددی، در زیر جعبه ۱۲۰ عددی محصول و بر روی لیبل خود شیشه محصول. این ۳ بچ کد باید یکسان باشند.

شرکت فیتو تاریخ انقضای محصول را بر روی پک ۲ عددی درج نمی‌کند، اما بر روی جعبه ۱۲۰ عددی و لیبل قرص تاریخ انقضا را درج کرده است که در اینجا نیز این دو تاریخ (جعبه و شیشه محصول) باید یکسان باشد.

اسکن بارکد قرص فیتو و بررسی بچ کد مکمل فیتو

۳- بررسی کشور سازنده محصول

درست است که فیتو یک برند فرانسوی است و بسیاری از محصولات این برند در خود فرانسه تولید و بسته‌بندی می‌شوند. اما مکمل تقویت مو و ناخن این برند یا همان قرص فیتو در ایتالیا تولید و یا بسته‌بندی می‌شود. بنابراین در بخشی از لیبلی که روی شیشه قرص قرار داده شده است باید به دنبال عبارت “MADE IN ITALIA” بگردید.

کشور سازنده قرص فیتو

۴- بررسی کیفیت چاپ و بسته‌بندی

کیفیت بسته‌بندی و لیبل مکمل فیتو فانر اورجینال بسیار بالا بوده و از مرغوب‌ترین مواد برای ساخت جعبه و لیبل استفاده شده است.

اگر احساس کردید بسته‌بندی، فونت‌ها و لیبل محصول کیفیت مناسبی ندارد، می‌توانید به فیک بودن آن شک کنید.

پیامدهای مصرف قرص فیتو تقلبی چیست؟

مصرف مکمل فیتو تقلبی می‌تواند پیامدهای زیادی به دنبال داشته باشد، پیامدهایی که شاید تا آخر عمر گریبان گیر شما باشند.

چند مدل فیتو در حال حاضر در دنیا تولید و عرضه می‌شود؟

فیتو مدل‌های مختفلی داشته که معروف‌ترین آن مدل ۴Mois نام دارد. قرص فیتو همچنین در برخی از کشورها همانند آمریکا با لیبل‌هایی متفاوت عرضه می‌شود.

قرص فیتو اصل ساخت کجاست؟

قرص فیتو اصل در ایتالیا تولید و بسته بندی می‌شود.

آیا در فروشگاه‌های خارجی نیز قرص فیتو فیک وجود دارد؟

بله، در فروشگاه‌های نامعتبر و غیر رسمی خارج از ایران نیز فیتو فیک یافت می‌شود.

معتبرترین فروشگاه خارجی برای خرید قرص فیتو اصل چیست؟

معتبرترین فروشگاه خارجی برای خرید این محصول سایت رسمی خود فیتو به آدرس: phyto.com است.

آیا از روی قیمت محصول می‌توان به اصل و تقلبی بودن آن پی برد؟

تا حدودی بله، اگر قیمت‌های بسیار عجیب غریب و غیر معقول را مشاهده کردید. می‌توانید به اصالت محصول شک کنید.

قرص فیتو فیک در کجا ساخته می‌شود؟

معمولاً منبع اصلی تولید محصولات فیک در چین است. در برخی موارد نیز محصولات فیک در ایران تولید می‌شوند و مستقیم به بازار عرضه می‌شوند.

آیا کپسول فیتو فیک هم موثر است؟

خیر، کپسول فیتو فیک نه تنها تاثیری نداشته و وضعیت را بهبود نمی‌بخشد، بلکه ممکن است وضعیت سلامت موها و حتی سایر اعضای بدنتان را بسیار نابسامان کند.

اگر از فروشگاه‌های حضوری قرص فیتو را تهیه کنیم محصول اصل به ما می‌دهند؟

خرید از فروشگاه حضوری هیچ دلیلی بر اصالت محصول نیست.

آیا بو و رایحه قرص فیتو اصل و فیک با یکدیگر متفاوت است؟

اگر بوی فیتو شما بسیار تند، زننده و غیر طبیعی است، به احتمال زیاد محصول شما در دسته محصولات فیک قرار می‌گیرد.