انتشار این مقاله


ویتامین D: مهم برای موفقیت ایمپلنت دندان

یک راه برای افزایش شانس موفقیت در این کار، این است که از اینکه میزان ویتامین D کافی دارید اطمینان حاصل کنید.

اگر اخیراً یک یا چند دندان از دست داده‌اید ممکن است در نظر داشته باشید که ایمپلنت‌های دندان‌پزشکی را به عنوان یک راه‌حل در نظر بگیرید. حفره‌ها در دندان‌ها می‌توانند بر غذا خوردن شما تاثیر بگذارند، به حرکت دندان‌های کناری منجر و یا حتی موجب درد و ناراحتی شوند، بنابراین بسیاری از بیماران برای یک راه‌حل پایدار برای مشکل خود جراحی ایمپلنت را انتخاب می‌کنند. از آنجا که کاشت دندان به عنوان “جراحی زیبایی” در نظر گرفته می‌شود، به طور کلی توسط برنامه‌های بیمه سلامت پوشش داده نمی‌شود، و آن‌ها می‌توانند پرهزینه باشند. گاهی ممکن است استخوان ناکافی وجود داشته باشد و گاهی نیاز به کاشت استخوان یا ایجاد طبقه خالی یا سینوس می‌شود که هزینه را نیز افزایش می‌دهد.

زمانی که از کاشت دندان استفاده می‌کنید، مهم است که هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. یک راه برای انجام این کار،  این است که از اینکه میزان ویتامین D کافی دارید اطمینان حاصل کنید.

ویتامین D چگونه می‌تواند کمک کند؟

اگر بیش از ۶۵ سال سن داشته باشید، احتمالا به خوبی از نقش مهمی که ویتامین می‌تواند در پرورش استخوان و سلامت مفاصل بازی کند، آگاه هستید. به طور کلی، با مسن تر شدن ما، استخوان‌ها و مفاصل ما می‌توانند رنج بکشند. تدابیری لازم است از جمله از دست دادن وزن، ورزش کردن به طور منظم، و گذراندن زمان در آفتاب یا گرفتن ویتامین D که برای سلامت استخوان‌ها حیاتی است و احتمال ابتلا به بیماری‌ها مانند ام اس، بیماری‌های قلبی و روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهد. همچنین تحقیقات جدید سطوح پایین ویتامین D را با ریسک کاهش شناختی و اختلال ذهنی مرتبط می‌سازد.

ویتامین D می‌تواند نقش مهمی در کسب اطمینان از کاشت دندان در دراز مدت داشته باشد زیرا تا حد زیادی حضور یا غیاب آن مشخص می‌کند که ایمپلنت با موفقیت به استخوان متصل شده‌است یا نه. همچنین ویتامین D می‌تواند سلامت لثه را ارتقا دهد و به تولید ترکیباتی کمک کند که سطح باکتری را در دهان کاهش دهد. تا زمانی که لثه‌ها سالم باشند، ایمپلنت یک شانس پایدار ماندن در طولانی‌مدت را تعهد نمی‌کنند، بنابراین تمیز کردن منظم و مراقبت لثه ضروری است.

چگونه ویتامین D بیشتری را بدست آوریم؟

سعی کنید اشعه‌های خورشید را به مدت ۲۰ دقیقه در روز بگیرید. از بیرون بودن در ساعات آفتابی روزهای بسیار آفتابی خودداری کنید. همچنین می‌توانید استفاده از یک لامپ UV را در نظر بگیرید، که بدن شما را قادر می‌سازد ویتامین D بیشتری جذب کند. مکمل‌ها همچنین می‌توانند کمک کنند؛ اگر دارو دیگری مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و موافقت او را به دست آورید. آزمون‌های برخطی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بدانید که آیا سطح ویتامین D شما پایین است یا خیر، بنابراین این احتمالاً نقطه خوبی برای شروع است.

اگر در نظر دارید یک ایمپلنت دندان‌پزشکی داشته باشید، با دندان‌پزشک خود درباره اینکه چگونه ویتامین D (به‌دست‌آمده از طریق اشعه‌های خورشید یا از طریق مکمل) می‌تواند به احتمال موفقیت طولانی‌مدت کمک کند، مشورت کنید. در نهایت سعی کنید هر روز از چند دقیقه زیر آفتاب لذت ببرید و مطمئن شوید که در ساعات اوج در خانه می‌مانید تا از خطر ابتلا به سرطان پوست و یا آفتاب‌سوختگی جلوگیری کنید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید