انتشار این مقاله


اپلیکیشنی مخصوص گوشی‌ هوشمند می ‌تواند مقادیر کم نوروویروس موجود در آب را تشخیص دهد

اپلیکیشنی مخصوص گوشی‌ هوشمند می‌تواند علائم نوروویروس ، شایع ترین علت بیماری معده را تشخیص دهد.

اپلیکیشنی مخصوص گوشی‌ هوشمند می‌تواند علائم نوروویروس ، شایع ترین علت بیماری معده را تشخیص دهد.

جئونگ یول یون و همکارانش در دانشگاه آریزونا در ایالات متحده این سیستم را با استفاده از نصب میکروسکوپی برای تلفن هوشمند و یک منبع نور جداگانه ساختند. در این ترکیب آن‌ها می‌توانند سطح کم نوروویروس را در آب تشخیص دهند.

این تکنیک به اندازه کافی حساس است تا بتواند حداقل ۱۰ اتوگرم (۱۰-۱۸ گرم) نوروویروس در میلی لیتر را کشف کند ، که شش مرتبه بهتر از سایر آشکارسازهای قابل حمل است. تعداد کمی به اندازه چند ده ذره نورو ویروس برای بیمار شدن افراد کافی است.


مقاله مرتبط: عفونت نوروویروسی


 

نورو ویروس همچنین به عنوان یک عامل استفراغ زمستانی شناخته می‌شود و به دلیل ایجاد شیوع استفراغ و اسهال در موقعیت‌های شلوغ ، مانند کشتی‌های کروز ، بدنام است.

برای آزمایش نوروویروس ، این تیم نمونه‌های آب را به یک ورقه کاغذی اضافه کردند که حاوی دانه‌های ریز پلی‌استیرن فلورسنت است. این دانه‌ها دارای آنتی بادی علیه نوروویروس در سطحشان هستند. هنگامی که ذرات ویروس در آب وجود داشته باشد ، به چندین دانه وصل می‌شوند و به هم می‌پیوندند.

این روش با همان روش آزمایش بارداری کار می ‌ند ، که حاوی آنتی بادی‌هایی است که به hCG متصل می‌شوند( هورمون موجود در ادرار هنگام بارداری یک زن).

هنگامی که از طریق میکروسکوپ گوشی‌های هوشمند مشاهده کنید ، این توده‌ها نور فلورسانس بیشتری را تولید می‌کنند. اپلیکیشنی در تلفن هوشمند تعداد پیکسل‌های روشن شده را می‌بیند و آن را به تعداد ذرات نورو‌ویروس تبدیل می‌کند.

تشخیص مقادیر کم نوروویروس در غذا یا آب معمولاً شامل همانندسازی DNA ویروسی برای توالی یابی است ، فرایندی که چند ساعت طول می‌کشد و فقط در یک آزمایشگاه قابل انجام است.

این تیم از تکنیک قابل حمل برای نظارت بر منابع آب زیرزمینی در توسان آریزونا استفاده می‌کند. این موضوع به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به جای بازگرداندن نمونه‌ها به آزمایشگاه ، منابع آب را مستقیماً آزمایش کنند.

در مرحله بعد ، آن‌ها نمونه‌های مدفوع بیماران را تجزیه و تحلیل می‌كنند تا مشخص كنند آیا این روش می‌تواند در تشخیص زودرس عفونت‌های نوروویروسی مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

این تحقیق در یک نشست ملی انجمن شیمی آمریکا در سن دیگو ارائه شد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید