انتشار این مقاله


نکات مهم در مورد تغذیه دوران شیردهی

قاعده کلی این است که شما در حین شیردهی می توانید هر چیزی را در حد اعتدال بخورید.با این حال ، ممکن است برخی از طعم دهنده های غذا ، ادویه و نوشیدنی ها وارد شیر مادر شوند. اگر فهمیدید که کودک شما اندکی پس از تغذیه دچار سرگیجه یا بیماری می شود ، ممکن […]

قاعده کلی این است که شما در حین شیردهی می توانید هر چیزی را در حد اعتدال بخورید.با این حال ، ممکن است برخی از طعم دهنده های غذا ، ادویه و نوشیدنی ها وارد شیر مادر شوند. اگر فهمیدید که کودک شما اندکی پس از تغذیه دچار سرگیجه یا بیماری می شود ، ممکن است به دلیل چیزی باشد که شما می خورید.

با این وجود ، شما نباید بدون مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه تغییر قابل توجهی در رژیم خود ایجاد کنید.در این به موادی اشاره می‌کنیم که در هنگام شیردهی باید با احتیاط مصرف شوند.

کافئین


حدود ۱٪ از کافئینی که مصرف می کنید به شیر مادر منتقل می شود. برای متابولیزه شدن کافئین در بدن نوزادان زمان بیشتری طول می کشد.

مقادیر متوسط ​​قهوه و نوشیدنی های کافئین دار به ندرت باعث ایجاد آسیب می شود ، اما ممکن است بر خواب کودک تأثیر بگذارد.بنابراین ، توصیه می شود که زنان شیرده ، میزان قهوه خود را تا حدود ۲-۳ فنجان در روز محدود کنند.

الکل

الکل همچنین وارد شیر مادر می‌شود. غلظت آن در شیر مشابه مقدار موجود در خون مادر است.با این تفاوت که نوزادان الکل را تنها اه اندازه نصف بزرگسالان متابولیزه می کنند. به طور متوسط ​​،حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان طول می کشد تا بدن شما از هر واحد الکل پاکسازی شود.

بنابراین در صورت مصرف الکل حتما بین شیردهی و مصرف حداقل دوساعت فاصله بیندازید.

شیرگاو

تقریباً ۲-۶٪ از کودکان ممکن است نسبت به پروتئین شیر گاو رژیم غذایی مادر خود حساسیت داشته باشند ، و ممکن است به بثورات ، اگزما ، اسهال ، مدفوع خونی ، استفراغ یا کولیک نوزادان مبتلا شوند.

در صورت تمایل به ادامه شیردهی ، تنها پروتئین شیر گاو را از رژیم غذایی خود به مدت ۲ تا ۴ هفته خارج کنید اگر علائم کودک شما بهبود یافت ، سعی کنید مقادیر زیادی پروتئین شیر گاو را به مدت یک هفته دوباره بخورید. اگر علائم برطرف شده باشد در این صورت کودک شما مقاومت لازم نسبت به شیرگاو را کسب کرده است.

اما اگر علائم برطرف نشود باید مصرف شیرگاو و مکملهای کلسیمی را تا ۹-۱۲ ماهگی کودک متوقف کنید. در صورت شدید بودن علائم ب پزشک خود مراجعه کنید.

در هنگام شیردهی به کالری و مواد مغذی نیاز بیشتری دارید.اگر به اندازه کافی از غذاهای متنوع در رژیم غذایی خود استفاده نکنید ، این موضوع می‌تواند علاوه بر کیفیت شیر بر سلامتی خودتان هم موثر باشد بنابراین با رعایت نکات احتیاطی می‌توانید تجربه شیردهی خوبی داشته باشید.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید