انتشار این مقاله


فشارخون روپوش سفید: وقتی فشار خون در مطب پزشک بالا می رود

فشارخون روپوش سفید وقتی اتفاق می‌افتد که فشارخون در مطب پزشک بیشتر از بقیه موارد مانند خانه‌تان باشد.

شما ممکن است مشکلی بنام فشار خون بالای روپوش سفید داشته باشید. فشارخون روپوش سفید وقتی اتفاق می‌افتد که فشارخون در مطب پزشک بیشتر از بقیه موارد مانند خانه‌تان باشد. این مشکل فشار خون بالا روپوش سفید نامیده می‌شود زیرا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که فشار خون شما را اندازه می‌گیرند ، گاه از روپوش‌های سفید استفاده می‌کنند.


مقاله مرتبط: فواید واکسن آنفولانزا؛ کاهش احتمال مرگ در بیماران مبتلا به فشار خون بالا


 


زمانی تصور می‌شد که فشار خون بالای روپوش سفید ناشی از استرسی است که ویزیت‌های پزشک می‌تواند ایجاد کند. هنگامی که مطب پزشک را ترک می‌کنید ، اگر فشار خون شما عادی شد ، فرض بر این است که مشکلی وجود نداشه است.
با این حال ، برخی پزشکان فکر می‌کنند فشار خون بالای روپوش سفید ممکن است به شما علامت دهد که شما در معرض خطر فشار خون بالا به عنوان یک وضعیت طولانی مدت قرار دارید. اگر فشار خون بالای روپوش سفید را تجربه کرده باشید ، ممکن است در مقایسه با افرادی که همیشه فشار خون طبیعی دارند ، در معرض خطر بیشتری در ابتلا به برخی از مشکلات قلبی عروقی باشید.
همین مسئله ممکن است در مورد افرادی که فشار خون بالایشان پوشیده است نیز صادق باشد ، به این معنی که فشار خون آن‌ها در مطب پزشک طبیعی است ، اما وقتی در سایر موقعیت‌ها اندازه گیری می‌شود ، بالا می‌رود. تصور می‌شود که حتی این افزایش موقت فشار خون شما می‌تواند به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود.
اگر فشارخون روپوش سفید دارید ، در مورد نظارت بر وضعیتتان در منزل با پزشک خود صحبت کنید. پزشک ممکن است از شما بخواهد تا ۲۴ ساعت مانیتور فشار خون (مانیتور فشار خون سرپایی) داشته باشید تا فشار خون در طول روز و همچنین در هنگام خواب اندازه‌گیری شود. این امر می‌تواند در تشخیص اینکه آیا فشار خون بالا فقط در مطب پزشک رخ می‌دهد یا این که یک بیماری مداوم است که به درمان نیاز دارد ، کمک می‌کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید