انتشار این مقاله


کاشت حلزون برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت حلزون دستگاه‌های الکترونیکی هستند که صداهای صوتی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند

کاشت حلزون  – که از قسمت‌های آسیب دیده یا غیرقابل کار گوش داخلی عبور می‌کند – می‌تواند باعث افزایش شنوایی برای افراد کم شنوایی شود که به اندازه کافی با سمعک‌های معمولی قابل مدیریت نیستند.

کاشت حلزون دستگاه‌های الکترونیکی هستند که صداهای صوتی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند که عصب شنوایی را به طور مستقیم تحریک می‌کنند. پالس‌ها ، که مانند کلیدهای پیانو سازماندهی می‌شوند ، به نقاطی در امتداد گوش داخلی تحویل داده می‌شوند.

پالس‌ها سلول‌های شنوایی را تحریک می‌کنند که صداهای مختلف گفتار را بیان کنند. عصب شنوایی شما سیگنال را به مغزتان منتقل می‌کند ، که سیگنال را به عنوان صدا تشخیص می‌دهد.

کاشت حلزون ممکن است در صورت وجود مشکل وسیع در درک گفتار در شنوایی روزمره – حتی با سمعک – به شما کمک کند. كودكان و بزرگسالانی كه قبل از از دست دادن شنوایی مهارت‌های گفتاری و زبانی داشتند ، معمولاً نسبت به افرادی كه هرگز اصلاً شنوایی نداشته‌اند ، راحت‌تر با کاشت حلزون تطبیق می‌یابند.

آموزش ارتباطات

کاشت حلزون نمی‌تواند شنوایی “عادی” را بازیابی کند. با این حال ، کودکانی که دچار کم شنوایی هستند و در سنین جوانی کاشت حلزون می‌کنند ، صدای کافی برای توسعه مهارت‌های گفتاری دریافت خواهند کرد. همچنین بزرگسالانی که شنوایی خود را از دست داده‌اند کاندیداهای خوبی نیز هستند و با وجود شنیدن الکتریکی می‌توانند فوق العاده خوب بشنوند.

کودکان همیشه برای اطمینان از پیشرفت مهارت شنیداری و گفتاری ، آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند. بزرگسالان همچنین ممکن است توانبخشی دریافت کنند ، اگرچه پیشرفت آن‌ها ممکن است سریع‌تر باشد زیرا مغز آن‌ها قبلاً تعبیر صدا را آموخته است. میزان زمان مورد نیاز برای آموزش ارتباط یا توانبخشی از چند ماه تا چند سال متغیر است.

همچنین ، با وجود روش‌های بالینی ثابت شده ، میزان منفعت روش برای همه یکسان نیست. كودكان و بزرگسالانی كه اندكی پس از از دست دادن شنوایی كاشت حلزون دریافت می‌كنند ، بیشتر از افرادی كه در دهه‌هایی پس از از دست دادن شنوایی کاشت انجام می‌دهند ، از درک بهتری در گفتار بهره مند می‌شوند.

آیا شما کاندید دریافت کاشت هستید؟

این که آیا شما کاندید کاشت باشید یا نه را  میزان درک شما از گفتار با استفاده از  سمعک‌های نسخه‌ای تعیین می‌کند. متخصص شنوایی – متخصص کم شنوایی و سمعک – و جراح متخصص در اختلالات گوش ، بینی و گلو (گوش و حلق و بینی) می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاشت حلزون می‌تواند به شما کمک کند یا نه. اگر کاندیدای کاشت ایمپلنت باشید ، متخصص شنوایی و پزشک گوش و حلق و بینی شما در مورد خطرات و مزایا و همچنین هزینه‌های احتمالی با شما صحبت می‌کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید