انتشار این مقاله


۳ محصول مهم مراقبت پوست صورت

مهم ترین محصولات مراقبت از پوست که دائما به آن‌ها نیاز دارید

زمانی که به یک سایت پر از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست نگاه می کنید حتما با خودتان فکر کرده اید که من به همه این محصولات زیبایی نیاز دارم. یا اینکه ممکن است شما به دنبال روشی مناسب برای مراقبت از پوست خود باشید اما با وجود حجم بالای محصولات مراقبت پوست سردرگم شده باشید و به دنبال یک راه حل مناسب باشید.

دانستن مهم ترین محصولات مراقبت از پوست که به طور دائم باید از آن ها استفاده کنید تا حد زیادی دغدغه شما را کم می کند.

مهم ترین محصولات مراقبت پوست

سه محصول مهمی که در مراقبت از پوستتان نباید از آن ها غافل شوید عبارتست از :

  • پاک کننده ملایم
  • مرطوب کننده
  • ضد آفتاب

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما در اغلب موارد نیازی نیست هر محصول جدیدی که در بازار ارائه می شود را روی پوست صورتتان بکار گیرید. تنها این سه محصول معجزه می کند.

این موضوع واقعیت دارد که بسیاری از پزشکان پوست هنگام مراجعه بیماران برای یک مشکل پوستی تعداد زیادی از محصولات را به بیمار معرفی می کنند و بیان می کنند که برای مراقبت از پوست به همه این ها نیاز دارید. اما واقعیت این نیست.همانطور که گفته شد شما تنها به سه محصول مناسب برای مراقبت همیشگی پومست نیاز دارید.

اگرچه در واقعیت هیچ مشکلی برای استفاده از تعداد زیاد محصولات مراقبت پوستی ایجاد نمی شود و در صورتی که خودتان دوست دارید می توانید از آن ها استفاده کنید. اما ابتدا باید این موارد بسیار ساده را امتحان کنید و سپس به سراغ انواع مختلف محصولات بازار بروید.

پاک کننده

برای تمیز کردن گرد و خاک ، مواد آرایش ، چربی اضافی پوست، سلولهای مرده پوست و ناخالصی های محیطی که به صورت طبیعی در طول روز به صورت شما منتقل می شود ، به یک پاک کننده نیاز است.

مرطوب کننده

مرطوب کننده کمک می کند تا سد محافظ پوست شما به درستی کار کند و پوستتان صاف و نرم شود.

ضد آفتاب

مهمترین عنصر ، ضد آفتاب است که به جلوگیری از سرطان پوست و همچنین آسیب های نور خورشید کمک می کند.

صبح ها ، با پاک کننده پوست صورت را بشویید و سپس به آن مرطوب کننده و ضد آفتاب بمالید(یا این دو را با مرطوب کننده ای که دارای طیف گسترده SPF 30 یا بالاتر است ، ترکیب کنید).

شبها دوباره با پاک کننده بشویید و مرطوب کننده بمالید.

نکته مهم در این رابطه این است که باید به طور مرتب واکنش پوست خود را در این مدت چک کنید.

اگر متوجه چربی در پوستتان شدید باید استفاده از مرطوب کننده را کمتر کنید یا مثلاً از یک فرمول سبک تر استفاده کنید. اگر پوستتان خشک باشد ، ممکن است نیاز به مرطوب کننده سنگین تری داشته باشید. اگر پوست شما بسیار خشک یا حساس است ، ممکن است فقط یک بار در روز ، نیاز به شستن صورت خود با پاک کننده داشته باشید. اما اگر پوست شما چرب است و یا آرایش سنگین زیادی دارید ، ممکن است بیشتر از یک بار در روز نیاز به پاک کننده داشته باشید.

اگر پوست شما حساس است ، ممکن است متوجه برخی از تحریکات (قرمزی ، خارش ، پوسته پوسته شدن) شوید که این علامت آن است که باید با متخصص پوست تماس بگیرید و  احتمالاً باید در آینده مراقب باشید که از محصولاتی با مواد خاص مانند عطرهایی که احتمالاً تحریک کننده هستند اجتناب کنید.

این موضوع یکی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست است که برای افراد پیش می آید. بعضي از محصولات در ابتداي شروع استفاده از آنها ، باعث تحريك كمي مي شوند ، اما تميز كننده ، مرطوب كننده و ضد آفتاب روزانه شما نبايد باعث سوزش ، سوزش يا تحريك ديگر شود.

استفاده از کرم ضد لک و کرم ضد جوش برای درمان اضافه

شاید تعجب کنید اما پس از چند هفته استفاده مداوم از این سه محصول اساسی برای مراقبت پوست ، بسیاری ازالتهابات پوستی شما آرام می شود. اما برخی افراد علاوه بر این سه مرحله که برای پوست های نرمال بسیار جوابگو است نیاز به برخی مراقبت های خاص پوستی دارند.

منظور از مراقبت خاص پوست های دارای آکنه یا لک های پوستی است.

یا محصولاتی که چین و چروک ، خطوط ریز یا آسیب آفتاب را از بین می برد و یا نیاز به یک روشن کننده مانند هیدروکینون یا ویتامین C در مرقبت های پوستی نیاز داشته باشید.

صبر مهم ترین فاکتور درمان های پوستی

مهم ترین نکته ای که در استفاده از محصولات مراقبت پوستی روزانه  و درمان لک صورت یا درمان جوش صورت باید به خاطر داشته باشید، صبر است. صبر و استفاده مداوم محصول.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که خیلی راحت تسلیم می شوند. اکثر افراد فکر می کنند که اگر یک بار کرم ضد لک یا کرم ضد جوش را استفاده کنند همه آکنه های صورت و یا لکه های صورت از بین می رود.” اما این طور نیست. دو تا سه ماه زمان لازم دارید.

چه زمانی باید به متخصص پوست مراجعه کرد؟

اگر متوجه شدید که پوست شما نسبت به این محصولات واکنش نشان می دهد و مطمئن نیستید که چرا ، مطمئناً با یک متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا آنچه که باعث تحریک پوست شده است را پیدا کنید  و محصول مناسب دیگری جایگزین آن کنید.

علاوه بر این همانطور که گفته شد پوست های صورتی که علاوه بر مراقبت های روزانه نیاز به درمان لک و جوش صورت دارند حتما نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارند.

داروخانه آنلاین مهتاطب  با برخورداری از مشاورین و متخصص زیبایی انواع محصولات مراقبت پوست و کرم های زیبایی از معتبرترین برند ها را به شما عرضه می کند.

با مراجعه به داروخانه آنلاین مهتاطب (https://mahtateb.com) می توانید از خدمات این سایت بهره مند شوید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید