انتشار این مقاله


آیا بهترین رستوران‌های شیراز را می شناسید؟

در این مقاله تعدادی از این رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم.

از آنجایی که شیراز فرهنگ غذایی منحصر به فرد خودش را دارد و سفر به آن بدون خوردن غذاهای محلی چیزی کم خواهد داشت‌، باید در این شهر تا می‌توانید به رستوران‌ها آن هم از نوع سنتی‌‌اش سری بزنید. در این مقاله تعدادی از این رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید. اگر سفر به شیراز را دارید می توانید همین امروز بلیط اتوبوس خود را از طریق فلایتیو رزرو کنید.

رستوران هفت‌خوان

هفت‌خوان این حسن را دارد که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. هفت رستوران در یک مجموعه که هرکدام به یک نوع غذا اختصاص دارد. از ایرانی گرفته تا غذای ملل، غذای فوری، غذای دریایی و غذاهای محلی شیرازی. اگر سری به هفت‌خوان زدید حتما به بخشی از این رستوران که شبیه موزه‌ای از ظروف شکسته است سر بزنید.

رستوران شرزه

وقتی گشتتان در بازار وکیل تمام شد و خسته و کوفته و گرسنه به دنبال جایی برای ریلکس کردن و غذا خوردن افتادید، سری به رستوران شرزه در بازار بزنید. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز است که کباب‌های کوبیده‌اش شهرت زیادی دارد. خوردن یک غذای خوب در یک محیط سنتی و همراهی آن با موسیقی زنده می‌تواند حس و حال خوبی از شیراز در ذهنتان باقی بگذارد.

رستوران کته ماس

این رستوران همان‌طور که از نامش پیداست به کته‌هایش مشهور است. در عین حال مکان مناسبی برای تجربه غذاهای سنتی شیراز مثل آلو لا پلو و کلم‌پلوی شیرازی هم هست. برای رفتن به این رستوران به خیابان نمازی، طبقه زیرین هتل سعید بروید.

رستوران خانه پرهامی

در کوچه‌پس‌کوچه‌های پشت مسجد نصیر‌الملک خانه‌ای دویست‌ساله با تخت‌هایی دورتادور حیاطش و حوض فیروزه‌ای زیبای مرکزی‌اش در انتظار شماست. وارد حیاط که شوید بوی غذا مستتان می‌کند. اینجا می‌توانید غذاهای سنتی شیراز مثل کلم‌پلو را امتحان کنید. برایتان غذا را در دیگ می‌آورند و می‌توانید خودتان از توی دیگ مسی داخل بشقاب‌ها بکشید. بعد از صرف غذایتان کاهو سکنجبین و رنگینک با چای بهارنارنج می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد که هر دو در این رستوران با کیفیت بالایی وجود دارد. قیمت‌های این رستوران کم نیست اما تجربه فضا و حال و هوایش به آن قیمت‌ها می‌ارزد. برای سفر به شیراز و خرید بلیط هواپیما داخلی از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

رستوران صوفی

در خیابان عفیف‌آباد بعد از دیدن باغ زیبای عفیف‌آباد می‌توانید سری به رستوران صوفی بزنید. این رستوران یکی از بهترین جاها برای خوردن کباب ماستی لاری، نان شیری، نان یوخه، شکر پلو و همه‌ی خوشمزه‌های شیرازی است.

بابا بستنی

هر چند بابا بستنی در زمره رستوران‌ها نیست اما رفتن به شیراز و سر نزدن به آن می‌تواند حسرتی به دلتان باقی بگذارد. کافی است به خیابان ارم، خیابان باغ ناری بروید. اینجا معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین بستنی‌های شیراز را خواهید یافت.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید