انتشار این مقاله


قبل از سفر نوروز ۹۹ به این نکات توجه ویژه داشته باشید

بار و اساس اضافه در هنگام سفر علاوه بر سنگین بودن و به زحمت انداختن شما، هزینه‌هایتان را هم بالا می‌‌برد اما شکی نیست که در برخی موارد اگر بارتان را سبک کنید ممکن است باعث شود در کل سفر نگران باشید که مبادا چیزی را جا گذاشته باشید. در این‌‌جا لیست پنج نکته بسیار […]

بار و اساس اضافه در هنگام سفر علاوه بر سنگین بودن و به زحمت انداختن شما، هزینه‌هایتان را هم بالا می‌‌برد اما شکی نیست که در برخی موارد اگر بارتان را سبک کنید ممکن است باعث شود در کل سفر نگران باشید که مبادا چیزی را جا گذاشته باشید. در این‌‌جا لیست پنج نکته بسیار مهم ذکر شده که قبل از سفر همیشه باید به خاطر بسپارید، تا سفری آسوده و به دور از استرس داشته باشید. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس را برای سفر دارید همین الان از طریق فلایتیو اقدام کنید.

بررسی ویزا و واکسیناسیون مورد نیاز

شرایط تهیه ویزا به هر کشور و واکسیناسیون‌‌های لازم برای گردشگران متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که تمام موارد مورد نیاز را می‌‌دانید و دستورالعمل‌‌های لازم را به درستی انجام داده‌‌اید. این مورد اولین قدم برای انجام تدارکات مورد نیاز سفر است. در مورد اطلاعات موارد مربوط به سلامت مطمئن شوید که اطلاعاتتان به ‌‌روز باشد. ممکن است هر کشوری مثل برزیل در مقطعی درگیر یک بیماری خاص مثل بیماری Zika شود و موارد مربوط به استانداردهای سلامتی باید به ‌‌روز و به صورت منظم بررسی شود. برای خرید بلیط قطار و بلیط هواپیما نیز می توانید از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

بیمه‌‌ سفر

بیمه سفر خسارت ناشی از اقلام گم‌‌شده یا دزدیده شما را جبران کند. در صورت اختلال در سفر یا فوریت‌‌های پزشکی در موارد پیش‌‌بینی نشده بیمه بسیار مفید است. همان‌‌طور که خانه، ماشین و حتی گوشی موبایلتان را بیمه می‌‌کنید برای اطمینان‌‌خاطر بیشتر در سفر هم از خدمات بیمه استفاده کنید، تا از پرداخت هزینه‌‌های ناخواسته و پیش‌‌بینی نشده در امان باشید. بیمه سفر انواع مختلفی دارد: بیمه‌‌ های کم ‌‌هزینه، بیمه درمانی و بیمه مربوط به مسافرت ‌‌های بین ‌المللی. بیمه ‌‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع سفر و بودجه شما باشد.

کپی مدارک و اسناد مهم

اگرچه امروز هر چیزی را می توان ایمیل کرد یا در یک درایو پک‌‌آب گرفت، اما بهتر است یک نسخه کپی شده از مدارک خود داشته باشید. ممکن است در طول سفر مدارکتان به سرقت رود یا گم شوند و ضروری است که در جایی دیگر از آنها یک نسخه کپی شده داشته باشید. همیشه در هنگام سفر یک نسخه کپی شده از مدارکتان به همراه داشته باشید و برای رعایت امنیت بیشتر قبل از سفر اسناد مهم را برای خودتان به صورت ایمیل بفرستید.

اسناد و مدارک بسیار مهم:

  • گذرنامه (مدرک شناسایی عکس‌‌دار)
  • ویزا
  • بیمه سفر
  • گواهینامه رانندگی
  • کارت‌‌های اعتباری (کپی پشت و رو)
  • برنامه سفرهوایی
  • بلیط ‌‌های هواپیمایی
  • تاییدیه رزرو (هتل، کرایه ماشین، بلیط سفر دریایی و …)
  • گواهی واکسیناسیون

رزرو هتل

ممکن است وسوسه شوید که هتل را دقیقه نود رزرو کنید، اما چنین کاری معمولا توصیه نمی‌‌شود. در هنگام تعطیلات و یا فستیوال‌‌های خاص ممکن است پیدا کردن محل اقامت و رزرو هتل برایتان تبدیل به یک کابوس شود.

به دنبال اتاق درجه پایین و سرویس‌‌های ارزان قیمت بی ‌‌کیفیت نباشید و حداقل یک ماه قبل هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. حتی خود کارمندان هتل هم اعتراف می‌‌کنند از طریق وب‌سایت یا توسط تماس تلفنی شرایط رزرو کردن بهتر است و در مقایسه با کسانی که دقیقه آخر مبادرت به رزرو هتل می‌‌کنند و یا از طریق وب ‌‌سایت‌‌های دیگر اقدام می‌‌کنند، شرایط بهتری را خواهید داشت. اطمینال حاصل کنید که تمام شرایط رزروهای اینترنتی را مطالعه کرده واز اطلاعات لازم در مورد هزینه‌‌های اضافی مانند هزینه پارکینگ، استخر، جکوزی و خدمات بهداشتی آگاهی دارید.

بسته ‌‌بندی مناسب بار سفر

علاوه بر مدارک و اسناد مورد نیاز سفر (به همراه یک نسخه کپی از آنها)، بهتر است برخی از وسایل ضروری را به همراه خود داشته باشید:

هدفون

دیوارهای نازک هتل و مسافران پر سر و صدای هواپیما اجتناب‌‌ناپذیر است. خود را برای این مواقع مجهز کنید و با داشتن یک هدفون و اتصال آن به گوشی و یا آی‌‌پد شرایط سفر خود را راحت ‌‌تر کنید.

استفاده از داروی طبیعی ضدتهوع

بهتر است از آدامس‌های حاوی زنجبیل که در فروشگاه‌ها موجود است استفاده کنید، که برای برطرف شدن سرگیجه مناسب بوده و یک درمان طبیعی نیز محسوب می‌‌شود. شواهد موجود از آزمایش های بالینی اثبات کرده استفاده از زنجبیل برای پیشگیری و درمان بیماری‌‌های هنگام سفر در هواپیما، قایق و کشتی موثر است.

بسیاری از افراد در هنگام سفر دچار خستگی و سرگیجه می‌‌شوند و احساس تهوع دارند استفاده از درمان طبیعی و گزینه‌‌ هایی چون زنجبیل خواب‌‌‌‌ آلودگی غیرطبیعی در زمان سفر را برطرف می کند و شما را از حالت کسل بودن درمی‌‌آورد.

مواد ضدعفونی‌کننده دست

سلامت سیستم ایمنی بدنتان موضوع مهمی است و قطعا کسی تمایلی ندارد در هنگام سفر دچار سرماخوردگی شود. مواد ضدعفونی کننده شست و شوی دست و یا دستمال مرطوب‌ کننده ضدباکتری را همیشه به همراه داشته باشید و از ابتلا به بیماری پیشگیری کنید.

مبدل برق

یکی از موارد ضروری در سفرهای بین المللی به همراه داشتن مبدل برق مورد نیازتان است. قبل از سفر از طریق جستجو در اینترنت ببینید چه وسایل الکترونیکی لازم دارید و باید از چه نوع مبدل برق در کشور مقصد استفاده کنید.

بطری آب قابل استفاده دوباره

بدون در‌‌نظرگرفتن هر مقصدی که دارید، همراه داشتن بطری آب با فیلتر باعث صرفه‌‌جویی در هزینه‌‌هایتان خواهد شد. البته در بخش امنیتی فرودگاه بهتر است آن را خالی کنید. با داشتن بطری آب مخصوص خود دیگر لازم نیست نگران ابتلا به بیماری‌‌های مسری باشید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید