انتشار این مقاله


همه چیز در مورد لابیاپلاستی

متاسفانه اکثریت بانوان از اینکه بخواهند مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی خود را با پزشک مطرح کنند خجالت می کشند.


تمایل به زیبایی یک حس غریزی است که هر کسی تمایل دارد به آن دست یابد و دستیابی به آن بسیار راحت خواهد بود. اما زیبایی نسبی است و معیار های زیبایی متفاوت می باشد.

متاسفانه اکثریت بانوان از اینکه بخواهند مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی خود را با پزشک مطرح کنند خجالت می کشند. اما جالب است بدانید با مطرح کردن مشکلات خود می توانید به رفع آن بپردازید و تاثیرات آن را بر روی مسائل محرمانه جنسی خود مشاهده نمایید.

از میان جراحی های زیبایی زنان، جراحی لابیاپلاستی جز پرطرفدارترین و شایع ترین جراحی زیبایی زنان به شمار می آید. ناحیه تناسلی متشکل از دو بخش داخلی و خارجی است که جراحی لابیاپلاستی بر روی قسمت خارجی ناحیه تناسلی انجام می گردد. ناحیه تناسلی خارجی از لابیا ماژور، لابیا مینور و کلیتوریس تشکیل شده است، که لابیا ماژور محل رویش موهای زائد و لابیا مینور قسمت گوشتی داخلی ناحیه تناسلی می باشد.

دکتر الهه ثناگو جراح زیبایی زنان طی مصاحبه ای به آگاهی سازی زنان در خصوص جراحی لابیاپلاستی بیان نمود:

جراحی لابیاپلاستی با درصد موفقیت بسیاری همراه می باشد. جالب است بدانید که، ترمیم ناحیه تناسلی به دو صورت جراحی و لیزر قابل انجام است، که نوع روش جراحی با توجه به شرایط فرد و صلاح دید متخصصین زنان و زایمان تعیین می گردد.

وی در ادامه افزود: جراحی لابیاپلاستی در بیمارستان انجام می گردد و پس از جراحی نیازی به بستری در بیمارستان نمی باشد و فرد پس از مدت زمان بسیار کوتاه ترخیص می شود. به طور معمول جراحی لابیاپلاستی به دو صورت بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی انجام می گردد و طی انجام این جراحی بافت های اضافه برداشته و سپس بخیه زده می شود.

برخی از افراد تصور می کنند که جراحی لابیاپلاستی با درد همراه باشد در صورتی که چنین نیست و طول انجام جراحی لابیاپلاستی فرد هیچ گونه احساس درد و ناراحتی نخواهد داشت. همچنین پس از اتمام جراحی ممکن است فرد کمی احساس درد داشته باشد، که این یک امر طبیعی است و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف شده و همچنین با مصرف مسکن می توان درد آن را کنترل نمود.

دکتر ثناگو در خصوص نحوه انجام لابیاپلاستی با لیزر بیان نمود: لابیاپلاستی با لیزر با طرفداران بسیاری همراه است و یک روش کم تهاجمی است و این روش تنها از طریق بی حسی موضعی انجام می گردد. معمولا در روش لابیاپلاستی با لیزر نیازی به بخیه نخواهد بود، اما در مواقعی که فرد نیاز داشته باشد بخیه ها روی لبه های ناحیه تناسلی زده می شود که تا حدودی قابل مشاهده خواهد بود.

نکته ای بسیار حائز اهمیت این است که، در هر روش جراحی در صورتی که نیاز به بخیه باشد، بخیه ها پس از یک هفته جذب می شوند.

دکتر الهه ثناگو در پاسخ به یکی از سوالات شایع مبنی بر تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی اظهار داشت: لابیاپلاستی منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود و همچنین از نظر اصلاح آناتومی و ظاهری لابیاها سبب می شود تا تماس حین نزدیکی بهتر شده و درد در این هنگام برطرف شود و در نهایت موجب حس جنسی بهتری برای فرد گردد.

البته تمامی این موارد منوط بر اینکه جراحی توسط جراح زیبایی زنان با تجربه انجام شود و صدمه ای بر بافت لابیاها وارد نشود، اتفاق می افتد.

وی در ادامه در خصوص عوارض عمل لابیاپلاستی بیان نمود: جراحی لابیاپلاستی همانند هر نوع جراحی دیگری می تواند با عوارضی همراه باشد، اما به طور معمول عوارض به دو دسته ی جانبی و ناشی از جراحی تقسیم بندی می شود. عوارض جانبی شامل: تورم و التهاب بوده که این عوارض موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود.

اما عوارض ناشی از جراحی به دلیل عدم مهارت و غیر متخصص بودن پزشک اتفاق می افتد. از بارزترین این گونه عوارض آسیب به بافت لابیاها و نامتقارن بودن آن است، که به منظور پیشگیری از بروز چنین عوارضی بهتر است قبل از اقدام به جراحی در انتخاب پزشک خود دقت لازم و کافی را داشته باشید.

دکتر الهه ثناگو در مورد زمان مناسب انجام لابیاپلاستی در دوران بارداری و شیردهی متذکر شد: جراحی لابیاپلاستی در دوران شیردهی بلامانع است، اما به دلیل وجود تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتد بهتر است که انجام جراحی لابیاپلاستی پس از رفع تورم و احتقان دوران بارداری انجام گیرد تا شکل ناحیه تناسلی مشخص شده باشد و جراحی در بهترین حالت انجام گردد.

این جراح زیبایی زنان در مورد مراقبت های پس از جراحی لابیاپلاستی تاکید کرد: رعایت توصیه ها و مراقبت های پس از جراحی جز مهمترین عواملی است که می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب تاثیر گذار باشد. به همین منظور برای دست یابی به نتیجه مطلوب، بهتر است به رعایت توصیه ها و نکاتی پس از جراحی دقت لازم و کافی را داشته باشیم.

وی در مورد زمان مناسب برقراری رابطه جنسی پس از این جراحی بیان نمود: یکی از فعالیت هایی که بهتر است بیمار پس از جراحی لابیاپلاستی از انجام آن اجتناب ورزد، رابطه جنسی است. رابطه جنسی پس از جراحی می تواند منجر به آسیب بخیه ها و خونریزی گردد، لذا بهتر است به مدت شش هفته از برقراری تماس جنسی اجتناب ورزید.

همچنین اظهار داشت: انجام فعالیت های سنگین ورزشی و غیر ورزشی، همچنین فعالیت های ورزشی همچون دوچرخه سواری، موتور سواری و … به مدت شش هفته ممنوع می باشد.

و اما استراحت پس از انجام جراحی لابیاپلاستی به هر روشی به طور تقریبی به مدت ده روز لازم خواهد بود. همچنین بهتر است فرد پس از جراحی از ایستادن های طولانی اجتناب ورزد زیرا این امر می تواند بر روند بهبود ترمیم زخم ها تاثیر بگذارد و منجر به تورم ناحیه جراحی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از جراحی لابیاپلاستی پمادهای موضعی برای فرد تجویز می شود که استفاده از این نوع پماد ها جهت ترمیم زخم ها می باشد.

تغذیه سالم یکی از مهترین عواملی است که می تواند موجب بهبود سریع تر بیمار و ترمیم زخم های جراحی شود و همچنین مراقبت های بهداشتی از مهمترین عواملی است که پس از جراحی می بایست رعایت شود. ناحیه تناسلی به دلیل مرطوب بودن بهتر است پس از شست و شو خشک شود تا از بروز عفونت پیشگیری شود.

ناحیه تناسلی به دلیل حساس بودن می تواند با مشکلاتی همچون؛ جمع شدن خون، خونریزی و باز شدن بخیه های جراحی و … همراه باشد که با رعایت توصیه های پزشکی می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نمود.

دکتر الهه ثناگو در نهایت خاطر نشان کرد: جراحی لابیاپلاستی در صورتی که توسط یک جراح متخصص و با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای را برای فرد به همراه نخواهد داشت. مهمترین نکته ای که باید از آن آگاه باشید؛ تورم ناشی از جراحی است که این تورم ظرف مدت دو ماه برطرف خواهد شد و قبل از برطرف شدن تورم جراحی به هیچ عنوان نمی توان در خصوص ظاهر ناحیه تناسلی قضاوتی نمود ، لذا برای مشاهده و رسیدن به نتیجه مطلوب صبور باشید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید