انتشار این مقاله


کشف مسیر جدید دوپامین امید به درمان اسکیزوفرنی را بالا برد

دوپامین ماده شیمیایی مغز است که نقش مهمی در کنترل حرکات، احساسات و تفکر برعهده دارد. اختلال در عملکرد دوپامین یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسکیزوزوفرنی، سندرم تورت و پارکینسون می‌باشد. تیم تحقیقاتی ژاپنی به رهبری دکتر نوریفومی شیودا و کوهجی فوکوناگا، پروفسور دانشگاه توهوکو، عملکرد جدیدی از گیرنده درون‌سلولی دوپامین (D2LR) کشف […]

دوپامین ماده شیمیایی مغز است که نقش مهمی در کنترل حرکات، احساسات و تفکر برعهده دارد. اختلال در عملکرد دوپامین یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسکیزوزوفرنی، سندرم تورت و پارکینسون می‌باشد.

تیم تحقیقاتی ژاپنی به رهبری دکتر نوریفومی شیودا و کوهجی فوکوناگا، پروفسور دانشگاه توهوکو، عملکرد جدیدی از گیرنده درون‌سلولی دوپامین (D2LR) کشف کرده‌اند.

در این تحقیق D2LR به ساختار درون سلولی مثل اندوزوم نورون‌ها محدود شد. گیرنده هورمون رشد در اینجا به عنوان واسطه عمل می‌کند. گیرنده دوپامین سپس یک سیگنال کیناز خارج‌سلولی مداوم را فعال می‌کند. فعال شدن این مسیر با تحریک نورونی دوپامین در نورون‌های مغزی همراه است. و از آنجا که این مسیر هماهنگی حرکتی و تعادل بدن را تقویت می‌کند، می‌توان با ساخت داروهایی که D2LR را مورد هدف قرار می‌دهند به بیماران اسکیزوفرنی و پارکینسون کمک کرد.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید