انتشار این مقاله


شگفتی ها و دیدنیها در سفر به ترکیه

آنکارا مملو از نقاط دیدنی تاریخی ، معماری عثمانی ، سنت ها و فرهنگ های ترکیه است.

آنکارا مملو از نقاط دیدنی تاریخی ، معماری عثمانی ، سنت ها و فرهنگ های ترکیه است. آنکارا دارای هوای قاره ای ، تابستان های خشک و گرم و برفی ، زمستان های سرد ، در حالی که در پاییز و بهار بارانی است. ما به شما تور آنکارا را پیشنهاد می کنیم زیرا این شهر یکی از بهترین مناطق برای تعطیلات و سفر است.

آنکارا پایتخت ترکیه است که بخشی از آن در منطقه دریای سیاه ، دریای مدیترانه و آناتولی مرکزی واقع شده است. این شهر مملو از نقاط دیدنی تاریخی ، معماری عثمانی ، سنت ها و فرهنگ های ترکیه است. آنکارا دارای هوای قاره ای ، تابستان های خشک و گرم و برفی ، زمستان های سرد ، در حالی که در پاییز و بهار بارانی است. ما به شما تور آنکارا را پیشنهاد می کنیم زیرا این شهر یکی از بهترین مناطق برای تعطیلات و سفر است.

دریاچه ایمیر

دریاچه ایمیر یکی از نقاط دیدنی و زیبایی های طبیعت در تور استانبول  است که در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز شهر آنکارا واقع شده است. مردم محلی و گردشگران برای آرامش و فرار از سر و صدا ، آلودگی و زندگی روزمره زندگی خود به اینجا می آیند. این دریاچه کوچک زیبا ، بخشی از یک پارک طبیعی با طول ۱۰ کیلومتر است که مردم  از آن برای پیاده روی و دوچرخه سواری استفاده می کنند. اطراف دریاچه دارای فضای پیک نیک و بیابان طبیعی است. این دریاچه دارای بیش از ۱۵۰ گونه پرنده است که شامل جوجه اردک است. یک ساختمان تاریخی در نزدیکی دریاچه وجود دارد که از آن به عنوان رستوران استفاده می شود که دارای یک فضای داخلی زیبا برای لذت بردن از زیبایی های افسانه ای طبیعت است.

 مزرعه و باغ وحش جنگل آتاتورک

به گزارش سفر باتو ، مزرعه و باغ وحش جنگلی آتاتورک یک مکان تفریحی گسترده است که در شهرداری آنکارا واقع شده است. این منطقه شامل یک باغ وحش کوچک ، یک آکواریوم ، مزارع مختلف کشاورزی ، گلخانه ها و رستوران ها است. همچنین یک کارخانه آبجو و یک کارگاه لبنی وجود دارد که توسط وزارت زراعت و امور روستاهای ترکیه اداره می شود. باغ وحش این مزرعه مساحت ۷۹ هکتار را پوشانده است که در آن محل اقامت پرندگان ، گربه های بزرگ ، میمون ها و مارها است. بازدید کنندگان می توانند محصولات تازه لبنیات و آبجو را مانند یک فنجان آبجو و بستنی تست کنند. رستوران ها رولت های گوشتی ، کباب های زغالی و سایر غذاهای سنتی را برای بازدید کنندگان فراهم  می کنند. ورود برای عموم با تمام سنین آزاد است.

هیجان و شادی در پارک گنكلیك با تور آنکارا

پارک گنکلیک یک مکان تفریحی جذاب برای خانواده های ترکیه و گردشگران مناطق مختلف جهان است که در مرکز شهر آنکارا واقع شده است. این پارک به مساحت ۳۸ هکتار مساحت دارد و در ابتدا در سال ۱۹۴۳ افتتاح شد. این پارک سرگرمی های زیادی را برای همه گروه های سنی فراهم می کند. باغ های چای زیبا ، نمهای مختلفی از چشمه های آب از جذابیت های اصلی این مکان است. یک استخر بزرگ برای شنا و قایقرانی و چرخ و فلک های مختلف وجود دارد که بزرگسالان و کودکان را سرگرم می کند. این یکی از جاذبه های دیدنی است که باید در ترکیه از آن بازدید کنید.

آتاکول

آتاکول یک برج ارتباطی با ارتفاع ۱۲۵ متر است که در منطقه تپه ای Cankaya در مرکز آنکارا واقع شده است. این مشهورترین مکان شهر و بازدید کننده ترین مکان توریستی در ترکیه است. یک تراس در فضای باز و یک رستوران گردان به نام سویا وجود دارد که با یک دور و چرخش کامل آن در یک ساعت ، منظره ای کامل از شهر را  شما بهترین چشم اندز می بینید. یک رستوران استاتیک دیگر در بالای Sevilla موجود است و یک کافه UFO نیز در زیر تراس پذیرایی موجود است. قسمت اصلی برج یک مرکز خرید است که در آن فروشگاه های مختلف با برند ها معتبر و سایر رستوران های کوچک و معروف قرار دارد.

مرکز خرید آنکامال

این مرکز خرید در ابتدا در سال ۱۹۹۹ با نام مرکز خرید آنکارا میگروس در آنکارا افتتاح شد. در سال ۲۰۰۶ ، مرکز خرید نام خود را به مرکز خرید ANKAmall تغییر داد. این دومین مرکز خرید بزرگ ترکیه است که مساحت آن ۱۷۶۰۰۰ متر مربع است. این مرکز در بیش از ۳۲۰ فروشگاه مارک معروف دنیا مانند Kactos ، Electro World ، Marks & Spencer دارد.

آنکامال امکانات زیادی از جمله زمین بازی برای کودکان و رستوران ها و کافه های مختلف معروف دارد. و فرصت های مختلف تفریحی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار می دهد.

ارگ آنکارا ارگ آنکارا که به قلعه آنکارا معروف است که در یک تپه بلند ۹۷۸ متری در شهر اولوس بنتردی در آنکارا واقع شده است. این قلعه یک نشانه نمادین از شهر و یک مکان توریستی باستانی است. هیچ کس تاریخ دقیق ساخت ارگ را نمی داند. در ابتدا این کار توسط رومیان و بیزانس ها اداره می شد و بعداً در سال ۱۰۷۳ توسط سلجوقیان گرفته شد. این ارگ با ترمیم های بسیاری روبرو شده است. از دوران عثمانی ارگ آنکارا به قلعه داخلی و خارجی تقسیم شده است که دارای ۴۳ برج تماشایی پنج ضلعی به همراه دیوارهای دفاعی ۱۴ تا ۱۶ متری است. این قلعه یک اثر تاریخی با معماری باستانی است که هر ساله بازدید کنندگان زیادی را به سمت خود جلب می کند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید