انتشار این مقاله


جاذبه های دیدنی کمتر دیده شده در دبی را بشناسید

با پا گذاشتن به این مکان با تاریخ و فرهنگ این سرزمین آشنا خواهید شد و اطلاعاتی درباره‌ی اسلام و سایر ادیان به دست خواهید آورد.

مرکز شیخ محمد

با پا گذاشتن به این مکان با تاریخ و فرهنگ این سرزمین آشنا خواهید شد و اطلاعاتی درباره‌ی اسلام و سایر ادیان به دست خواهید آورد. این بنای شگفت انیز با معماری سنتی و منحصر بفرد به یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر تبدیل شده است . با رفتن به بام این بنا شاهد مناظری بکر و خیره کننده از منطقه ا‌ی قدیمی که می گویند به ایرانیان تعلق دارد به نام باستاکیا کوارتر خواهید بود .

همچنین امکان صرف غذا در این ساختمان فراهم آمده که تجربه ای منحصر بفرد و فراموش نشدنی خواهد بود.

برج العرب

برج العرب با معماری باشکوه و بسیار دیدنی و امکانات رفاهی بی نظیر عنوان هتل هفت ستاره را به خود اختصاص داده است . نمای این برج به شکل یک قایق است ، که با ارتفاع سیصد و بیست و یک متر در ساحل «ام ثقیم» بنا شده است .

¬مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی مال که عنوان بزرگترین و باشکوه ترین مرکز خرید دنیا را اذعان خود کرده دارای هزار و دویست فروشگاه لوکس است و برترین برندهای جهان در این جا دارای شعبه هستند ، در اینجا چیزی بیش از خرید در انتظار شماست و ‌به هرطرف که نگاه میکنید با پدیده ای شگفت انگیز روبرو خواهید شد . پیست اختصاصی اسکی روی یخ ، سینمای بزرگ ریل، بزرگترین اجراهای زنده‌ موسیقی و شو های مُد نمونه ای از این جاذبه ها است . همچنین وجود اسکلت یک دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله با تکه هایی از استخوان‌های عظیم‌الجثه نیز بخش دیگری از این مرکز خرید خارق العاده است .

در طبقه‌ همکف این مجموعه ، با یکی از بزرگترین آکواریوم‌های ساخته شده در دنیا روبرو خواهیدشد که تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب و میلیون ها  گونه آبزی شما را به وجد خواهد آورد .  همچنین  بزرگترین فواره‌ی موزیکال جهان در مجاورت همین مرکز خرید قرار دارد که تماشای رقص آب همراه با موسیقی و نور بسیار جالب و سرگرم کننده است .

موزه دبی ، بازدید از قدیمی‌ترین بنای شهر

موزه دبی  و تور دبی در قدیمی ترین بنای این شهر به نام قلعه‌ آل فهیدی قرار گرفته است . که باستان شناسان قدمت آن را به سال ۱۷۸۷ نسبت می دهند .  این قلعه در گذشته کاربردهای متعددی داشته و از آن بعنوان کاخ سلطنتی ، قلعه‌ی نظامی، انبار مهمات و در نهایت زندان استفاده می شده است.  موزه‌ دبی در سال ۱۹۷۱ میلادی، با هدف معرفی تاریخ و تمدن این سرزمین و آشنایی گردشگران با  نحوه‌ زندگی سنتی بومیان و امرار و معاش آنها در این مکان برپا شد . همچنین در این محل برخی ابزار و قایق‌های ماهیگیری بومیان و خانه‌های سنتی آنها به نمایش گذارده شده است . در قسمت باستان‌شناسی این موزه برخی اشیاء بسیار قدیمی نظیر اسلحه‌ها جنگی و ظروف سفالی و  … نگهداری می گردد .

مسجد جمیرا ، دیدن معماری اسلامی در یکی از جاذبه های تاریخی دبی

به گزارش سفر باتو ، بنای بسیار باشکوه و زیبای جمیرا در سال ۱۹۷۶، در منطقه‌ ای عیان نشین به نام ساحل جمیرا ساخته شد و با معماری شگفت انگیز و خیره‌ کننده‌‌ گردشگران زیادی را جذب خود می نماید . این ساختمان صدفی رنگ با حکاکی‌ های بسیار ظریف و گنبد و مناره‌های برافراشته یکی از زیباترین مساجد در دنیا محسوب می گردد. جالب است بدانید دربهای این مسجد به روی تمامی ادیان باز است  و هر انسانی فارغ از محدودیت های دینی و باوری میتواند وارد آن شود.

پیشنهاد می کنیم حین بازدید از این مکان دوربین عکاسی تان را برای ثبت اینهمه زیبایی همراه داشته باشید.

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه‌ تاریخی و بسیار زیبای شیخ سعید المکتوم یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدار ترین بناهای این شهر است که در سال ۱۸۹۶ با مصالحی ساده همچون آهک و ساروج بنا گردید . این بنا در واقع محل زندگی شیخ سعید آل مکتوم بوده و اکنون بعنوان مکانی فرهنگی معرفی می گردد . معماری این بنا بسیار ساده است و شباهت زیادی به خانه‌های کویری ایران دارد. اشیاء ارزشمندی نظیر انواع تمبرها و سکه‌های قدیمی مربوط به دوران حکومت شیخ سعید ، تصاویری از زندگی سیاسی و شخصی او، عکس‌هایی از دبی قدیم، برخی نقشه‌ها، و مدارک مهم تاریخی و …  نمونه ای از اثار به نمایش گذارده در این مکان است .

دبی فریم

دبی فریم یا همان قاب عکس دبی یکی از مدرن ترین دیدنی های این شهر است که در واقع قابی خالی است که در آن بازتابی از زیباییهای دبی به نمایش در آمده است . این برج طلایی رنگ ، با معماری خیره کننده به شکل یک قاب عکس طراحی شده است که آنرا به نام برج پرواز دبی نیز می نامند . این سازه در منطقه‌ای به نام زعبیل قرار گرفته و مابین محله‌های قدیمی دبی و بخش مدرن شهر واقع شده است. این بنا دارای دو ستون با ارتفاع صد و پنجاه متر دارد که توسط پلی شیشه ای با نود و سه متر طول به یکدیگر متصل می گردد .

و با ایستادن بر روی این پل شاهد مناظری شگفت انگیز از شهر و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده آن خواهید بود. این سازه همچنین دارای کاربردهای متنوعی است و واحدهای مسکونی، تجاری، رستوران، مرکز خرید، موزه‌ ، و مراکز تفریحی تنها بخشی از آنهاست .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید