انتشار این مقاله


بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

فرقی نمی کند که کجا هستید یا می خواهید به کجا بروید.

فرقی نمی کند که کجا هستید یا می خواهید به کجا بروید. می توانید با سر زدن به یک سایت فروش بلیط، قیمت بلیط اتوبوس را با هم مقایسه کنید و یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب نمایید. در پلتفرم های اینترنتی می توانید برنامه حرکت اتوبوس را بررسی کنید، تمام مسیرهای اتوبوس را ببینید و بلیط ارزان خود را رزرو کنید.

یکی از بهترین سایت هایی که در زمینه خرید بلیط اتوبوس می تواند نظر شما را جلب کند، سایت مستر بلیط است. صرف نظر از این که شما فقط برنامه های اتوبوس را بررسی می کنید یا می خواهید قیمت ها را به سادگی مقایسه کنید، در این سایت می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی یک سفر اتوبوسی ایده آل و راحت را پیدا کنید.

مزایای سفر با اتوبوس

درست است، این روزها سفر با هواپیما بسیار سریع تر انجام می شود، به خصوص وقتی شما جزئی از جامعه زندگی سریع  و مدرن هستید اما با این وجود، برخی از مردم هنوز شیوه سنتی سفر با اتوبوس را ترجیح می دهند . دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود اتوبوس ها در بین اهالی سفر محبوب باشد و ما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.

بلیط ارزان اتوبوس

اگرچه امروزه می توانید بلیط  هواپیما را با قیمت های پایین چاتری پیدا کنید، اما واقعیت این است که بلیط اتوبوس ها باز هم ارزان تر از بلیط هواپیما هستند و بیشتر به فروش می روند. همچنین تعداد مقصد بیشتری برای سفر با اتوبوس وجود دارد. معمولاً می توانید بلیط  اتوبوس را با تخفیف پیدا کنید و همچنین گاها تخفیف هایی برای کودکان، دانشجویان و سالمندان وجود دارد. کافی است به هزینه های اضافی سفر با اتومبیل فکر کنید (هزینه های گازی، بنزین، هزینه عوارض و غیره) آنگاه به درستی درک می کنید که سفر با اتوبوس چقدر مقرون به صرف است.

 پریز برق و Wi-Fi

بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

سرانجام بسیاری متوجه شدند که مسافران در هنگام مسافرت با اتوبوس در مسافت طولانی به چه چیز نیاز دارند. پریز برق و اینترنت رایگان! نیازی نیست نگران این باشید که آیا باتری شما خالی می شود یا خیر. اگر در مسیر نتوانستید یا نخواستید که بخوابید می توانید به اینترنت رایگان متصل شود و با آن سرگرم شوید تا گذشت زمان را حس نکنید.

توقف در ایستگاه ها

بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

مسافت طولانی می تواند یک دردسر باشد، به خصوص اگر فردی هستید که نمی توانید خیلی طولانی بنشینید هنگام مسافرت با اتوبوس، رانندگان چند استراحت کوتاه و یک استراحت طولانی تر در زمان اذان دارند. در این زمان می توانید پاهای خود را دراز کنید، یک فنجان چای بگیرید و یا یک وعده غذایی میل کنید .

سفر به مشهد با اتوبوس

مشهد یکی از شهرهای مهم ایران از نظر توریستی و تفریحی است که همه ساله پذیرای تعداد بی شماری گردشگر است. افراد خود را با وسایل نقلیه مختلف همچون هواپیما، قطار و اتوبوس، به این شهر متبرک می رسانند و به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می روند. مهم است که شما برای راحتی یا مقرون به صرفه بودن سفر، چه وسیله نقلیه ای انتخاب کنید. فرض کنید برای سفر به مشهد عجله ندارید و می خواهید سفری کم هزینه و با کیفیت داشته باشید، در اینجا انتخاب اتوبوس بهترین گزینه است.

اما اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به شهر مورد نظر برسید و هزینه بلیط برای شما اهمیت چندانی ندارد، مطمئنا هواپیما به عنوان وسیله نقلیه بهترین گزینه خواهد بود. شما می توانید بلیط اتوبوس مشهد را از وب سایت های فروش بلیط، تهیه کنید و گاها از تخفیفات آنها نیز برخوردار شوید.

روش های خرید بلیط اتوبوس

برای اینکه بلیط اتوبوس را تهیه کنید دیگر مثل گذشته نیازی نیست هزینه رفت و آمد به تعاونی ها را پرداخت کنید یا اگر برای روز مورد نظر بلیطی مطابق با خواسته شما پیدا نشد، تازه زمانی که در دفتر فروش هستید، متوجه شوید. امروزه وب سایت هایی طراحی شده اند که وظیفه فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را بر عهده دارند. با مراجعه به سایت ها علاوه بر اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید بلیط را در خانه خریداری نمایید، بلکه می توانید قیمت بلیط ها را با سایر شرکت ها مقایسه کنید و از بود و نبود بلیط در روز مورد نظر مطمئن شوید.

روش دومی که باز هم در بستر اینترنت صورت می گیرد، استفاده از اپلیکیشن هایی است که معمولا از طرف سایت های فروش بلیط، عرضه می شوند. با نصب نسخه اندروید یا ios آنها به سادگی چند کلیک می توان بلیط مورد نظر را رزرو و خریداری کرد.

آخرین روش همان روش سنتی مراجعه به دفاتر و تعانی های فروش بلیط است.

چگونه بلیط را به صورت اینترنی رزرو کنیم؟

بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

چنانچه برای نخستین بار می خواهید اقدام به خرید بلیط اینترنتی نمایید و آگاهی لازم در این زمینه را ندارید ما شما را راهنمایی می کنیم تا بدون مشکل این کار را انجام دهید . ابتدا به یکی از سایت های معتبر فروش بلیط  مانند مستر بلیط مراجعه کنید و در صفحه خرید بلیط، سفر های داخلی یا خارجی را انتخاب نمایید. سپس به یکی از سر برگ های سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس (هر کدام که مد نظر شماست) بروید.

در صفحه باز شده می بینید که چند کادر متنی وجود دارد که شما باید آنها را با توجه به سفر خود پُر کنید. ابتدا در قسمت مبدا و مقصد نام شهر ها را وارد یا انتخاب کنید. فیلد های تاریخ را بر اساس زمان آغاز و پایان سفر مشخص نمایید (فیلد تاریخ برگشت را به صورت اختیاری و در صورتی که می خواهید بلیط دوطرفه باشد، تعیین کنید). در کادر بعدی تعیین کنید که برای چند نفر بلیط می خواهید. در آخر گزینه جستجو را بزنید که سیستم به دنبال بلیط مورد نظر بگردد.

چنانچه بلیط یافت شود شما به یک صفحه دیگر ارجاع داده می شود و در آنجا باید اطلاعات فردی را وارد کنید. در این صفحه قیمت بلیط ها و نوع اتوبوس ها که معمولی یا VIP باشد را می بینید، به دلخواه یکی را انتخاب نمایید و در پایان هزینه بلیط را آنلاین پرداخت کنید.

قیمت بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس با توجه به نوع بلیط که سیستمی باشد یا چارتری، نوع شرکت ارائه دهنده بلیط و نوع اتوبوس که معمولی باشد یا وی آی پی متغیر خواهد بود.

کنسلی بلیط اینترنتی

برخی اوقات پیش می آید که به یکسری دلایل تصمیم به کنسل کردن بلیط خود می گیرید. سوالی که شاید ذهن خیلی ها را درگیر کند این است که آیا می شود هزینه بلیط را دریافت کرد. در پاسخ باید بگوییم که بله. اگر بلیط اینترنتی را به صورت سیستمی اخذ کرده باشید، با ورود به همان سایتی که بلیط را از آن خریداری کرده اید، اقدام به کنسل کردن بلیط نمایید. در این حالت مبلغی از هزینه بلیط به عنوان جریمه کسر و باقی پول به حساب شما بعد از حداکثر ۷۲ ساعت واریز می شود.

اما اگر بلیط  را به صورت چارتری خریداری کرده باشید احتمال اینکه چارترکننده دلیل شما برای استرداد بلیط را بپذیرد خیلی کم است و ممکن است هزینه اودت نشود. درست است که بلیط های چارتری ارزان تر از حالت سیستمی هستند اما احتمال پس گرفتتن هزینه ها در آنها خیلی کم یا صفر است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید