انتشار این مقاله


چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۵۰ درصد افزایش دهد

با توجه به مرکز کنترل و پیش‌گیری سرطان بیش از یک سوم جمعیت بزرگسال ایالات متحده دچار چاقی هستند که آنها را در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد.اما اضافه کردن وزن می‌تواند خطرات جدی‌تری داشته باشد. یک مطالعه جدید در دانشگاه منچستر و مرکز مطالعه سلامت نشان داده […]

با توجه به مرکز کنترل و پیش‌گیری سرطان بیش از یک سوم جمعیت بزرگسال ایالات متحده دچار چاقی هستند که آنها را در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد.اما اضافه کردن وزن می‌تواند خطرات جدی‌تری داشته باشد.

یک مطالعه جدید در دانشگاه منچستر و مرکز مطالعه سلامت نشان داده است که افزایش وزن قابل توجه در بزرگسالان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

در این تحقیق پژوهشگران شاخص توده بدنی (BMI)  سیصدهزار مرد و زن را در ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند.تیم تحقیقاتی تغییرات BMI را بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال بررسی کردند و پس از آن به مدت ۱۵ سال این افراد را دنبال کردند تا ببینند کدام یک از آنها به سرطان‌های مرتبط با چاقی مبتلا می‌شوند.

در سن ۶۵ سال، در ۹۴۰۰ زن و ۵۵۰۰ مرد شرکت کننده در این تحقیق سرطان مرتبط با چاقی تشخیص داده شد.

دکتر هانا لنون نویسنده این تحقیق در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان داشت:

این مطالعه اهمیت توجه به افزایش وزن در طول زندگی را نشان داد.با توجه به نتایج می‌توان ارتباط شفاف‌تری را از خطر ابتلا فرد به سرطان در تمام عمر و BMI فرد در یک مقطع زمانی ارائه داد.

این مطالعه می‌تواند در سلامت عمومی موثر باشد.بیشترین مزیت این تحقیق شامل حال کسانی می‌شود که قبل از هرگونه اختلال در سلامت اعم از سرطان، اقدامی در جهت کنترل وزن آنها صورت گیرد.

مریم نصودی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید