انتشار این مقاله


میزان خودکشی در کدام مشاغل بیشتر است؟

آخرین گزارشات CDC نشان می‌دهد که کارگران ساختمانی در بین مردان و هنرمندان در بین زنان بالاترین میزان خودکشی را در آمریکا داشتند.

اگر تا کنون برایتان پیش آمده که دچار آشفتگی‌های ذهنی و عاطفی ناشی از بیکاری ناخواسته‌ و طولانی مدت شده باشید، ممکن است حس کنید که در بدترین نقطه‌ی زندگی خود هستید. درحالی که شاغل بودن نیز می‌تواند به همان اندازه استرس زا باشد، طوری که برخی از کارگران تصمیم به پایان دادن به زندگی خود میگیرند. به نظر می‌رسد مشغول بودن به برخی از مشاغل زندگی را سخت‌تر می‌کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده (CDC) آماری را گزارش می‌کند که این فرضیه را به اثبات می‌رساند و پاسخ این سوال که خودکشی در کدام مشاغل بیشتر است را تا حدودی می‌دهد.

محققان CDC با رجوع به داده های ۱۷ ایالت در آمریکا در سال ۲۰۱۵، دریافتند که گروه شغلی با بالاترین میزان خودکشی در مردان مربوط به ساخت‌و‌ساز و استخراج بود که شامل کارگران ساختمانی، نجاران و سنگبران و موارد مشابه می‌باشد. نرخ خودکشی در این گروه برای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۵۳.۲ بود. این تعداد در مقایسه با میزان کل خودکشی در آمریکا بسیار شگفت آور است. (۱۳.۴۲ خودکشی در ۱۰۰۰۰۰ نفر).

در زنان، گروه شغلی با بالاترین میزان خودکشی شامل هنر، طراحی، سرگرمی، ورزش و رسانه با نرخ ۱۵.۶ در ۱۰۰۰۰۰ بود. این الگو در حقیقت دقیقا شبیه به همان الگو است که نشان‌دهنده‌ی بیشترین جهش (۴۷ درصد) در خودکشی‌های مردان در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ می‌باشد و شامل مشاغل مرتبط با کارهایی مانند تصویرگری، خبرنگاری، خال کوبی و حتی ورزشکاران حرفه‌ای است.

همزمان با این جهش بیشترین افزایش در خودکشی‌های زنان در گروه مشاغل مربوط به تهیه غذا و خدمت در دسته های مرتبط رخ داده است از جمله این مشاغل می‌توان به گروهی از مشاغل مانند قهوه چی، سرآشپز و مدیران رستوران اشاره کرد.

همچنین گروه‌های شغلی با کمترین میزان خودکشی در آقایان شامل مشاغل مربوط به «آموزش، مربی‌گری و کتابخانه» و در زنان مشاغل مربوط به «نصب ،نگهداری و تعمیر» بود. CDC این آمار را در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ گزارش کرد.

به طور کلی، میزان خودکشی در آمریکا طوری به سرعت افزایش یافته است که کارشناسان بهداشت روان در این خصوص هشدار داده‌اند. در اواخر این قرن، خودکشی در جمعیت کارگر بین ۱۶ تا ۶۴ سال، به مقدار ۳۴ درصد افزایش یافته است و هر ساله بیش از ۴۴۰۰۰ نفر به زندگی خود پایان می دهند، که اغلب با سلاح گرم است. CDC بررسی محل کار افراد را که بزرگسالان بیشترین زمان خود را در آن می‌گذرانند، به عنوان نقطه آغاز برای شناسایی روندهای خودکشی، به امید یافتن راه هایی برای مقابله با آن معرفی ‌می‌کند.

البته CDC دلایل دقیقی را برای اینکه چرا این گروه ها در صدر فهرست قرار داشتند، ارائه نکرد و نوشت:

شناسایی و کشف نقش عوامل شغلی که ممکن است خطر خودکشی را تحت تاثیر قرار دهند، پیچیده است.

هر دو عامل کار (به عنوان مثال کنترل شغلی ناچیز یا عدم امنیت شغلی) و عواملی غیر از کار (به عنوان مثال درگیری در رابطه) منجر به پریشانی روانی و خودکشی شود. ارتباط بین نوع شغل و میزان خودکشی با عواملی مثل دسترسی به ابزارهای کشنده حین کار و عوامل اجتماعی و اقتصادی ناشی از کار مانند سطح درآمد و تحصیلات پایین گره خورده است.

با این وجود CDC تاکید میکند كه محل كار، نقطه‌ای برای جلوگیری از خودكشی است. افراد می‌توانند در محل کار خود آموزش لازم برای شناسایی نشانه‌های خودکشی و ارجاع دیگران برای پشتیبانی را ببیند. بهبود شرایط کار و کاهش استرس در شغل نیز می‌تواند تمایل به خودکشی را کاهش دهد.

معصومه طالبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید