انتشار این مقاله


ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان از روش های کاشت دندان و جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته است.


امروزه ایمپلنت دندان یکی از روش های کاشت دندان و جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته است. ایمپلنت های دندان به عنوان یکی از زیباترین و در عین حال با دوام ترین جایگزین های دندان شناخته می شوند حال سوالی که شاید پیش بیاید این است که ایمپلنت دندان اصلاً چیست. ایمپلنت پایه ایست که به عنوان ریشه دندان جدید در استخوان فک قرار می گیرد و دندان جدید بر روی آن سوار می شود.

اجزای ایمپلنت دندان

treatment-11

ایمپلنت دندان معمولاً از سه قسمت اصلی تشکیل می شود. این سه قسمت شامل پایه یا فیکسچر ، اباتمنت یا رابط و در نهایت روکش یا تاج دندان است. البته بسته به ایمپلنت های مختلف ممکن است این شرایط تفاوت داشته باشد. مثلاً مینی ایمپلنت ها قسمت اباتمنت و فیکسچرشان یک قطعه است.

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان عموماً از تیتانیوم ساخته می شوند. زیرا این قسمت تیتانیومی باید در داخل استخوان فک قرار بگیرد و تیتانیوم یکی از بهترین مواردی است که با استخوان به خوبی پیوند برقرار می کند و توسط بدن مورد قبول واقع می شود و همچنین خوردگی آن بسیار کم است. در مواردی که ممکن است بدن فرد به تیتانیوم یا آلیاژ هایی از آن حساسیت داشته باشد می توان از ایمپلنت هایی با جنس های متفاوت نظیر زیرکونیوم استفاده کرد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

برای کاشت یا جایگزینی دندان توسط روش ایمپلنت ابتدا باید به یک مرکز ایمپلنت مراجعه کنید و با یک متخصص مربوطه مشاوره داشته باشید. متخصص دندان هایتان را بررسی خواهد کرد و در صورت نیاز با عکس برداری و ایکس ری نظر کارشناسی خودش را با شما در میان خواهد گذاشت و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد نظیر کمبود استخوان فک و یا موارد دیگری می توان قراری برای انجام عمل هماهنگ کرد.

در روز عمل ابتدا بی حسی موضعی نقطه تحت عمل را بی حس می کنند و به کشیدن دندان پوسیده می پردازند. در صورتی که کلاً دندانی وجود نداشته باشد ، اقدام به برش لثه و دسترسی به استخوان فک می نمایند. پس از آنکه استخوان فک و نقطه ای که قرار است پایه ایمپلنت کاشته شود مشخص شد ، با مته حفره ای کوچک در آن قسمت ایجاد می کنیم. پس از آن فیکسچر را که شکلی مانند پیچ هم دارد در داخل استخوان فک محکم می کنیم. سپس باید چند ماهی را برای برقراری پیوند میان استخوان فک و ایمپلنت به استراحت بپردازید. مدت دقیق توسط جراح مشخص می شود و در همین مدتی که مشغول استراحت هستید تاج یا روکش دندان نیز متناسب با ظاهر ، شکل و اندازه دندان های طبیعیتان ساخته می شود. پس از گذشت این مدت و بهبودی و برقراری پیوند میان ایمپلنت و استخوان فک و مراجعه مجدد وقت کارگذاری اباتمنت است. اباتمنت رابط میان روکش و پایه است و با سر گردی که دارد می تواند روکش را به خوبی بر روی خود حمل کند. در مرحله نهایی نیز تاج تهیه شده در لابراتور بر روی اباتمنت قرار می گیرد. پس از اتمام کار جراح توصیه های بهداشتی و نکاتی که برای بالا رفتن طول عمر ایمپلنت باید رعایت شود را توضیح می دهد.

ایمپلنت کره ای

در کشور ما چنرین و چند برند مختلف است که هر کدام به دلایل متفاوتی از محبوبیت بالایی برخوردارند. به عنوان مثال ایمپلنت های سوییسی به کیفیت بسیار بالا معروفند. اما ایمپلنت های کره ای علاوه بر اینکه کیفیت نسبتاً خوبی دارند از قیمت و هزینه مقرون به صرفه تری نیز بهره می برند. بنابراین برای کسانی که شاید بودجه های کمتری برای انجام ایمپلنت دندان دارند می توانند ایمپلنت های کره ای را مدنظر داشته باشند. برای اطلاع از آخرین قیمت ایمپلنت کره ای می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای

مزایای ایمپلنت دندان

Widney_Dental_Care_16_Dental_Implants-compressor

ایمپلنت دندان شامل مزایای زیادی است که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- ظاهر بسیار طبیعی و جلوه زیبا از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان است. زیرا بر اساس دندان های طبیعی هر شخص ساخته می شود. بنابراین وقتی قرار می گیرد بسیار طبیعی جلوه می کند.

۲- دوام و ماندگاری بسیار بالا نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان دارد. در صورتی که جنس ایمپلنت خوب باشد و به درستی مراقبت های لازم برایش اعمال شود می تواند تا ۲۵ سال برایتان کار کند.

۳- بالا بردن قدرت تکلم و جویدن غذا نسبت به دندان های مصنوعی دارد زیرا لق زدن در داخل دهان ندارد.

۴- باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می شود. زیرا به علت داشتن لبخند زیبا تعداد دفعات لبخند زدن فرد بالا می رود و به همین ترتیب اعتماد به نفسش بیشتر می شود.

مراقبت های ایمپلنت دندان

برای مراقبت از ایمپلنت دندان نیازی به انجام کار خاصی نیست. همان مراقبت های عادی که از دندان هایتان انجام می دهید مانند مسواک روزانه ، نخ دندان کشیدن و استفاده از مایع دهان شویه ضدعفونی کننده می تواند به بالا رفتن عمر دندان ها بسیار کمک کند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای دریافت قیمت ایمپلنت دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید