انتشار این مقاله


آشنایی با جاذبه های گردشگری در آنکارا ترکیه

شهر زیبا و دیدنی آنکارا پایتخت کشور ترکیه محسوب می گردد که دارای تاریخچه ای بسیار طولانی است . آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ در ترکیه است و وجود بناهای تاریخی و مکان های دیدنی در کنار مراکز خرید بیشمار این شهر را در زمره شهرهای دیدنی و توریستی این کشور قرار داده […]

شهر زیبا و دیدنی آنکارا پایتخت کشور ترکیه محسوب می گردد که دارای تاریخچه ای بسیار طولانی است . آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ در ترکیه است و وجود بناهای تاریخی و مکان های دیدنی در کنار مراکز خرید بیشمار این شهر را در زمره شهرهای دیدنی و توریستی این کشور قرار داده است . در این شهر مکان های تاریخی در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند پس میتوانید در زمان کوتاهی از اغلب این جاذبه ها دیدن نمایید.

در ادامه این مطلب قصد داریم درباره جاذبه های گردشگری آنکارا اطلاعاتی را شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

۱- دریاچه زیبای موگان

دریاچه بسیار زیبای موگان در جنوب شهر گل باشی در تور آنکارا ارزان قیمت قرار گرفته است ، و در حدود بیست کیلومتر با شهر آنکارا  فاصله دارد . این دریاچه دارای طبیعتی زیبا و هوایی لطیف است و به همین خاطر مکان مناسبی برای فرار از گرمای تابستان شهر و سپری نمودن اوقاتی خاطره انگیز به دور از هیاهوی شهری است.

دریاچه موگان در حدود پنج و نیم کیلومتر مساحت دارد و یک بزرگراه در امتداد سواحل شرقی آن راه اندازی شده که دسترسی به آن را بسیار آسان نموده است . گشت و گذار در کنار این دریاچه بسیار لذت بخش خواهد بود به خصوص وجود رستوران ها و کافه های متنوع در اطراف آن و همچنین امکان کمپینگ و ماهی گیری به جذابیت آن افزوده است. عمق این دریاچه در حدود پنج متر است و صید خرچنگ از جمله فعالیتی است که در آن انجام می شود .

در سال ۲۰۰۱ پارک تفریحی نیز در اطراف آن ساخته شد که به نام پارک موگان می گویند و در حدود ششصد هزار متر مربع مساحت  دارد و در غرب دریاچه واقع شده است . 

۲- قلعه آنکارا

قلعه تاریخی و باشکوه آنکارا در بالای ارتفاعات اولوس واقع است و به هنگام بازدید از آن شاهد چشم انداز زیبایی از شهر آنکارا خواهید بود . قدمت این قلعه به قرون وسطای باز می گردد و باستان شناسان معتقدند این بنا چیزی بیش از هزار سال قدمت دارد.

همچنین این قلعه از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده و وجود فروشگاه های متنوع صنایع دستی ، کافه و رستوران گشت و گذار در آن را لذت بخش تر نموده است.

۳- عبادتگاه آگوستوس

عبادتگاه باشکوه آگوستوس با معماری زیبا و دیدنی از جمله جاذبه های تاریخی پرطرفدار در آنکارا است که در کنار مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است ، که قدمت آن به قرن یکم میلادی باز می گردد. حین بازدید از این بنای منحصر بفرد با سنگ نوشته ای روبرو می شوید که شرح حال زندگی و جنگ های آگوستوس (اولین امپراطور روم ) را بیان می کند و گفته میشود این سنگ نوشته توسط خود او نوشته شده است.  تور کربلا با آفر برای زائرین را بخرید.

۴- آکواریوم آکوا وگا آنکارا

به گزارش سفر باتو ، اگر در شهر آنکارا به دنبال مکان دیدنی و سرگرم کننده هستید  که با خانواده از آن بازدید نمایید پیشنهاد ما به شما دیدن آکواریوم وگا است . جانوران و گونه های بسیار متنوع دریایی نظیر ماهی ها، کوسه ها، لاک پشت ها، اسب های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی در مجموعه جمع آوری و نگهداری می شود که برای دیدن آنها وارد یک تونل بزرگ خواهید شد و از یک راه روی شیشه ای دنیای زیر آب را خواهید دید .

۵- موزه جنگ استقلال

موزه دیدنی جنگ استقلال مکانی دیدنی و سرگرم کننده است که در اطراف میدان اولوس واقع شده است . آثار به جا مانده گوناگونی از جنگ استقلال ترکیه که در محدود سال های ۱۹۲۲-۱۹۲۱ به وقوع پیوس در این مکان نگهداری می گردد که اغلب با استفاده از عکس و تندیس به نمایش درآمده اند . همچنین مجسمه مومیایی شده رئیس جمهور های پیشین ترکیه در این موزه به نمایش گذارده شده است .

۶- موزه تمدن آناتولی

سراسر این شهر را موزه ها و مکانهای تاریخی و فرهنگی در بر گرفته اند که موزهتمدن آناتولی از جمله پرطرفدارترین آنهاست.  این موزه بزرگ ترین موزه در کشور ترکیه محسوب می گردد  که در سال ۲۰۰۲ به عنوان بهترین و ارزشمندترین موزه در کل اروپا انتخاب گردید . ساختمان این موزه دارای دو بخش اصلی است که هر کدام آثاری از دوره حکومت عثمانیان را به نمایش گذاشته اند.

۷- محله تاریخی  هامانومو  

گشت و گذار در محله تاریخی هامامونو یکی از خاطره انگیز ترین قسمت سفر شما به آنکارا خواهد بود. معماری این محله بسیار جالب و دیدنی است و یادآور سبک معماری عثمانیان است و خانه های آن بافتی سنتی دارند و تماما از چوب ساخته شده اند . این محله زیبا با خیابانهای سنگفرش شده و کافه ها و رستورانهای نقلی فضایی دلنشین دارند و اغلب اهالی شهر ترجیح می دهند عصرهای خود را در اینجا سپری نمایند . مکانهای تاریخی نیز در این محله کم نیستند و چهار مسجد زیبا به نام های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی در اینجا به چشم می خورد. همچنین وجود خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف این سرزمین در همین محله قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است .  

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید