انتشار این مقاله


جاذبه های دیدنی در بانکوک تایلند

شهر زیبای بانکوک پایتخت پر طرفدار و محبوب تایلند است که با جاذبه های تفریحی متنوع مورد علاقه گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست

شهر زیبای بانکوک پایتخت پر طرفدار و محبوب تایلند است که با جاذبه های تفریحی متنوع مورد علاقه گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست . با پیشرفت روز افزون صنعت توریسم و گردشگری در تایلند شاهد تغییر چهره این شهر در دهه های گذشته بودیم و به همین خاطر هتلها و اقامتگاههای منحصر بفردی در گوشه و کنار این شهر سر بر آورده اند و در کنار آنها مراکز خرید و تفریحی متعددی نظیر باغها و پارک های تفریحی در این شهر دید ه می شود که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است و همه این ها در مجموع باعث شده کشور تایلند و شهر بانکوک بعنوان یکی از مکان های تفریحی در دنیا شناخته شود .

در ضمن باید اضافه نمود هزینه های سفر و اقامت به این شهر در مقایسه با شهر های توریستی دیگر دنیا کمتر است و شاید با پرداخت یک چهارم هزینه های سفر به اروپا سفر به این کشور امکانپذیر باشد . در ادامه قصد داریم برخی از دیدنی های جذاب در این شهر را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید :

قایق ‌سواری در طول رودخانه‌ ی چائو فرایا

مناظر زیبای رودخانه چائو فرایا در وسط شهر بانکوک در آفر تور تایلند ارزان قابل رویت است و همین رودخانه زیبا سبب شده بانکوک را ونیز شرق نامیده شود . مردمان این شهر روزانه با قایقهای کوچک و بزرگ در طول این رودخانه رفت و امد می کنند و گاهی تعداد آن به پنجاه هزار نفر هم می رسد . دیدن مناظر دست فروشانی که با قایق های سنتی و کوچک خود در طول این رودخانه حرکت می کنند و سبزیجات و مواد غذایی تازه و همچنین صنایع دستی خود را به فروش می رسانند بسیار جالب خواهد بود.

شما نیز میتوانید قایقی کرایه کنید و از مناظر زیبای اطراف این رودخانه دیدن نمایید

مرکز خرید سیام پاراگون

مرکز خرید لوکس و وسیع سیام پاراگون با بیش از واحد تجاری یکی از مکانهای مورد علاقه گردشگران و خود اهالی این شهر است. در این مرکز خرید کالاهای متنوعی با برندهای مطرح دنیا به فروش می رسند که با قیمتهای خوبی که دارند قطعا از آن دست خالی بیرون نخواهید آمد. همچنین بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا نیز در همین مکان قرار دارد . همچنین مرکز خرید سیام با دارا بودن سالن های سینمای متعدد و کافه و  رستوران مختلف به مکانی ایده ال برای گذران عصری دل انگیز تبدیل شده است .  اگر از طرفداران ماشین های لوکس و کلاسیک هستید در این مرکز خرید نمایشگاه ماشین های لامبورگینی و فراری وجود دارند که علاقمندان بسیاری را سرگرم می کنند.

قطارهای هوایی بانکوک

سوار شدن بر قطارهای هوایی شهر بانکوک علاوه بر تجربه ای شاد شما را با هزینه های اندکی به  نقاط مختلف شهر خواهد رساند. لازم است یاد آور شویم  این قطارهای هوایی دارای سیستم تهویه هوای مناسبی هستند که در هوای گرم و مرطوب شهر دمایی ایده ال را به وجود می آورند .

ضمن حرکت این قطار شاهد مناظری از خیابانهای شهر بانکوک خواهید بود که تماشای مناظر ماشین های در حال حرکت و رفت و آمد شهر زیبا و سرگرم کننده است.

بازار پر جنب و جوش چاتوچاک

بازار زیبا و در عین حال پر رفت و آمد چاتوچاک با بیش از هشت هزار غرفه و فروشگاه و مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع یکی از مراکز خرید مورد علاقه گردشگران بشمار می آید و همچنین یکی بزرگترین بازارهای جهان لقب گرفته است.

البته گفتنی این بازار فقط در روزهای شنبه و یکشنبه باز است و روزانه بیش از دویست هزار نفر از آن دیدن می کنند .  هر آنچه را که فکر کنید در این بازار می توانید بیابید از صنایع دستی زیبا گرفته تا پوشاک و خوراکی . خرید تور مالزی ارزان را به سفر باتو بسپارید.

عمارت ویمانمک  

 عمارت باشکوه و دیدنی ویمانمک یکی از آثار تاریخی باشکوه در بانکوک است که تماما از چوب ساج ساخته شده و امروز به موزه ای دیدنی تبدیل شده است .این بنا در ابتدا محل اقامت سلاطین این کشور بوده و بعد از آن برای مدت طولانی خالی از سکنه رها گردید .

محوطه بیرونی این عمارت بسیار سرسبز و زیبا است که گشت و گذار در آن فوق العاده لذت بخش خواهد بود . همچنین امکان عکاسی از داخل موزه وجود ندارد.

و لازم است بدانید برای ورود به داخل این عمارت می بایست لباس های ساده و پوشیده به تن نمایید.

موزه ملی و تاریخی بانکوک

موزه ملی بانکوک مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و تمدن این سرزمین است که در ابتدا صرفا برای  به نمایش گذاردن هدایای اهدایی پدر شاه رامای پنجم راه اندازی گردید و در آن اشیاء دیدنی  نظیر سلاح های چینی، سنگ های قیمتی، عروسک، لباس و منسوجات زیبا و … به نمایش گذراده شد و پس از مدتی به موزه ای ملی تبدیل و آثار ارزشمند تاریخی و هنری در آن نگهداری و به نمایش در آمده است .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید