انتشار این مقاله


معرفی جاذبه های گردشگری در آنکارا ترکیه

شهر زیبا و پر جاذبه آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می گردد

شهر زیبا و پر جاذبه آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می گردد . آثار تاریخی و دیدنی این شهر کم نیستند و شاید در نگاه اول تنها ساختمانها ی مرتفع و آسمان خراشهای شهر ب چشمتان بخورد ولی با نگاهی دقیق تر مکانهای دیدنی و همچنین موزه های فرهنگی متنوعی را خواهید دید که شما را با فرهنگ هزاران ساله این مرز و بوم آشنا می نمایند . دیدنی های شهر آنکارا را می توانید در یک تماشا کنید زیرا تمامی جاذبه های این شهر در فاصله ای کمی از یکدیگر قرار گرفته اند بنابراین سفر به این شهر بیش از دو سه روز به طول نمی انجامد

در ادامه این مقاله قصد داریم خوانندگان را برخی از جاذبه های منحصر بفرد این شهر آشنا نماییم و برخی دیدنی های آن را معرفی نماییم:

۱- دریاچه موگان

دریاچه موگان دریاچه زیبایی که طبیعت دل انگیز آن گردشگران را به جنوب شهر گل باشی در آفر تور آنکارا ارزان می کشاند ، این شهر در فاصله بیست کیلومتری از جنوب آنکارا واقع شده که آب وهوای مطبوع و دل انگیز آن دلیلی برای جذب گردشگران به خصوص در فصول گرم سال است . دریاچه موگان  در حدود پنج و نیم کیلومتر مربع وسعت دارد و یک بزرگراه درست در امتداد ساحل آن می گذرد بنابراین درستی به آن بسیار آسان می باشد. عمق این دریاچه حدودا پنج متر است و صید ماهی و خرچنگ در آن انجام می گیرد . گشت و گذار در امتداد ساحل این دریاچه بسیار لذت بخش خواهد بود و به خصوص با وجود رستوران ها و مکان های کمپینگ و ماهی گیری جذابیت این منطقه بیشتر شده است .

در سال ۲۰۰۱ مکان تفریحی به نام پارک موگان در نزدیکی این منطقه احداث گردید که مساحتی بیش از ششصد هزار متر مربع دارد و در ساحل غربی دریاچه ساخته شده است . این دریاچه به همراه پارک اطراف آن محلی برای نگهداری گونه کمیاب و در حال انقراض پرندگان و آبزیان است .

۲- قلعه آنکارا   Ankara Castle      

قلعه تاریخی آنکارا بر بالای تپه در منطقه اولوس واقع شده است و با رسیدن به آن شاهد چشم انداز های زیبایی از شهر آنکارا خواهید بود . قدمت این قلعه به قرون وسطایی باز می گردد و چیزی بیش از هزار سال قدمت دارد . در ورودی اصلی این قلعه بنایی تاریخی به نام برج ساعت دیده می شود. همچنین با گشت و گذار در محوطه بیرونی آن  از فروشگاه های متنوع صنایع دستی و گالری های هنری بازدید خواهید نمود از آن گذشته وجود کافه، رستوران های مختلف به جذابیت آن افزوده است و همه چیز را برای گذران روزی پر خاطره فراهم می نمایند.

۳- عبادتگاه آگوستوس   Temple of augustus

این عبادتگاه باستانی در کنار مسجد حاجی بایرام قرار گرفته و بازمانده ای از قرن اول میلادی است. در این بنا سالم ترین سنگ نوشته به جای مانده از شرح حال زندگی و جنگ های اولین امپراطور روم (آگوستوس ) به چشم می خورد که کفته می شود این دست نوشته توسط خود وی بر روی دیوارهای این معبد حکاکی شده است. سفر با تور چین سفر باتو را از دست ندهید.

۴- آکواریوم آکوا وگا آنکارا   Aqua Vega Aquarium 

در این آکواریوم شگفت انگیز گونه های کمیاب جانوران دریایی نظیر ماهی ها، کوسه ها، لاک پشت ها، اسب های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی به چشم می خورند و ساختمان آن به گونه ای طراحی شده که با قدم زدن در آن وارد یک تونل بزرگ می شوید و از آنجا زندگی این آبزیان را به صورت سه بعدی خواهید دید . ورودیه به این مجموعه حدودا پانزده لیره می باشد و در همین ساختمان مرکز خرید و سالن فوت کورت نیز وجود دارد.

۵- محله تاریخی هامامونو

محله تاریخی یکی از دیدنی ترین مناطق این شهر است که با گشت و گذار در آن حال و هوای صدها سال پیش را تجربه خواهد نمود . در این منطقه بیشتر خانه ها از چوب ساخته شده اند و سبک معماری آن ها برگرفته از معماری عثمانیان است . قدم زدن در کوچه های باریک و دیدن بومیان منطقه و شیوه زندگی آنان بسیار سرگرم کننده خواهد بود از آن گذشته در سراسر این محله رستوران ها ، کافه و همچنین فروشگاه های سوغات فروشی و صنایع دستی به چشم می خورد که شما را برای ساعتها سرگرم می کنند . محله هامامونو دارای چهار مسجد تاریخی است به نام های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی که همه آن ها بسیار جالب و دیدنی هستند . علاوه بر این  خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف ترک نیز هم اکنون تبدیل به موزه گردیده و تندیس وی در میدان مرکزی آن قرار گرفته است.

اگر وقت نکردید در روز از این محله دیدن کنید ناراحت نباشید زیرا این محله با تاریکی هوا نیز سرگرمی های مختلفی را برای گردشگران تدارک دیده است . و با تاریکی هوا  جنب و جوش در آن بیشتر خواهد شد .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید