انتشار این مقاله


زنان باردار و قرنطینه

با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت پیش آمده در سرتاسر جهان، بسیاری از مردم در سایر کشورها و همچنین کشور ما برای قطع اتصال زنجیره ابتلا به کرونا و عدم ابتلا به این ویروس اقدام به قرنطینه خانگی کرده اند و از منزل جز برای نیازهای ضروری خارج نمی شوند. شرایط قرنطینه ممکن […]

با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت پیش آمده در سرتاسر جهان، بسیاری از مردم در سایر کشورها و همچنین کشور ما برای قطع اتصال زنجیره ابتلا به کرونا و عدم ابتلا به این ویروس اقدام به قرنطینه خانگی کرده اند و از منزل جز برای نیازهای ضروری خارج نمی شوند.

شرایط قرنطینه ممکن است برای بعضی افراد دشوارتر از دیگران باشد؛ زنان باردار، از جمله ی این افراد هستند؛ خانم های باردار، با توجه به شرایط حساسی که دارند، ممکن است در دوران قرنطینه با وضعیتی روبرو شوند که نیاز به مشاوره و صحبت با متخصص حوزه زنان داشته باشند؛ با توجه به این که احتمال ابتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بالاست، از این رو توصیه می شود از رفت و آمد به صورت حضوری در این مکان ها خودداری شود و بهتر است در این دوران سوالات و راهنمایی های مورد نیاز در حوزه زنان و زایمان را به صورت آنلاین یا تلفنی از مراکز مشاوره مامایی شبانه روزی روزی بخواهید یا در تالارهای گفتگوی اینترنتی مطرح کنید.

در وضعیت آندمیک شدن ویوروس کرونا به طور کلی تا جایی که امکان دارد باید از حضور در معابر عمومی خودداری شود تا این بیماری کنترل شده و وضعیت به حالت عادی برگردد.  

آیا زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

با توجه به این که تغییر در سیستم ایمنی بدن یکی از ویژگی های اساسی در زنان باردار است، احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا در این افراد بیشتر از دیگران است؛ با توجه به این که ویروس کرونا ویروس جدیدی است و متخصصین در مورد رفتار این ویروس در بدن در شرایط عادی و حساس اطلاعات دقیق و کاملی ندارند، اما به نظر می رسد، احتمال ابتلای زنان باردار به کووید-۱۹ بیشتر از افراد عادی است؛ این احتمال در حالی بیان شده که هنوز اطلاعات کاملی در دسترس نیست و با توجه به مطالعات انجام شده این فرضیه منتشر شده است؛ با این حال بهتر است زنان باردار نسبت به رعایت نکات بهداشتی، جدی تر عمل کنند.

شدت بیماری کرونا در زنان باردار چقدر است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در چین توسط متخصصان و سازمان بهداشت جهانی بر روی ۱۴۷ زن باردار، تنها در ۸ درصد از خانم های باردار مبتلا به ویروس کرونا، علائم این ویروس شدت داشته و کمتر از یک درصد از آن ها بیمار بوده اند.. تعداد بسیاری از زنان باردار مبتلا به ویروس کووید-۱۹ علائم خفیف و ملایمی داشته اند.

آیا ویروس کرونا از مادر به جنین منتقل می شود؟

طبق تحقیقاتی که تا کنون انجام شده، هیچ مدرکی دال بر انتقال بیماری از مادر مبتلا به ویروس کرونا به جنین نیست؛ تحقیقات ممکن است با بیشتر شناخته تر شدن ویروس کرونا، تغییر کند.

طبق گفته کریستوفر زان، متخصص زنان و زایمان به نیویورک تایم، کاملا قابل درک است که خانم های باردار نگران ابتلا به ویروس کرونا و هرگونه تاثیر منفی این ویروس بر روی جنینشان باشند.

پس نگران نباشید و در صورت نیاز به مشاوره حتما با متخصص این حوزه، ترجیحا به صورت غیر حضوری صحبت کنید.

آیا نوزاد تازه متولد شده باید از مادر مبتلا به ویروس کرونا جدا شود؟

با توجه به نتایج به دست آمده و تحقیقات انجام شده تا کنون؛ لازم نیست نوزاد تازه متولد شده از مادر مبتلا به کووید-۱۹ جدا شود؛ جدا کردن مادر و نوزاد ممکن است تاثیر بدی بر روی مادر و نوزاد داشته باشد. با تکمیل تحقیقات در این زمینه، اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع به دست خواهد آمد.

با این حال؛ این مادران باید بهداست را رعایت کرده و دستان خود را مرتبا بشویند، سفرهای خارج از کشور و غیر ضروری را محدود کرده و از افراد آلوده دوری کنند و در صورت نیاز برای دریافت پاسخ سوالات احتمالی با پزشک خود تماس بگیرند

منبع: science alert

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید