انتشار این مقاله


حفظ سلامت جنسی با کاندوم و کاپ قاعدگی

برای داشتن روابط جنسی سالم که بتواند به بهبود روابط عاطفی زوجین نیز کمک موثری کند افراد جامعه شامل آقایان و خانم‌ها باید اطلاعات کافی در خصوص ‌روش‌های امن و سالم برقراری روابط جنسی را بدست آورند.

برای داشتن روابط جنسی سالم که بتواند به بهبود روابط عاطفی زوجین نیز کمک موثری کند افراد جامعه شامل آقایان و خانم‌ها باید اطلاعات کافی در خصوص ‌روش‌های امن و سالم برقراری روابط جنسی را بدست آورند. نکات مهمی وجود دارند که اگر آنها را در هنگام روابط جنسی خود در نظر نگیرید ممکن است به دردسر بیفتید. بارداری‌های ناخواسته، انتقال بیماری‌های قابل سرایت از طریق رابطه جنسی و یا مقاربت همراه با درد و استرس از جمله پیامدهای منفی عدم رعایت این نکات و همچنین عدم استفاده از لوازم جنسی نظیر کاندوم و محصولات بهداشتی مورد نیاز خواهد بود.

کاندوم چیست؟

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی که هر زوجی باید استفاده از آن را مدنظر قرار دهد خرید کاندوم‌ها هستند. کاندوم در واقع یک پوشش محافظ از جنس لاتکس یا پلی اورتان است که بسیار شفاف و انعطاف پذیر بوده و به عنوان یک مانع فیزیکی، از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد و زن جلوگیری می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا نه تنها بسیاری از نگرانی‌ها و دغدغه‌های زوجین در خصوص بارداری ناخواسته دارند از بین برود بلکه از انتقال بیماری‌های مقاربتی و آمیزشی نیز جلوگیری می‌شود.

چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟

از آنجایی که استفاده از کاندوم معمولا در اکثر افرادی بخشی از لذت جنسی را کاهش می‌دهد، این سوالیست که برای بسیاری از افراد به خصوص مردان مطرح می‌شود. در کشور ایران اکثر افراد از کاندوم به منظور جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده می‌کنند. اگر از کاندوم به صورت اصولی و درست استفاده شود خوشبختانه بدون هیچ دردسری قادر است ۸۶ الی ۹۵ احتمال بارداری را کاهش دهد. همچنین برخی از تولیدکنندگان سطح کاندوم‌ها را به نوعی مواد اسپرم کش آغشته می‌کنند تا میزان جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته باز هم افزایش یابد.

اما به غیر از این، کاندوم‌ها یکی از بهترین راهکارها به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل سرایت از راه جنسی نظیر ایدز، سوزاک و هپاتیت سی به حساب می‌آید. ترشحات جنسی پیش از انزال که در مرحله پیش نوازی از اندام جنسی زن و مرد ترشح می‌شود و همچنین مایع منی نیز ممکن است باعث انتقال بیماری‌های مقاربتی به فرد مقابل باشد. همچنین اگر اصول برقراری روابط جنسی صحیح توسط دو طرف رعایت نشود ممکن است با ایجاد زخم و خونریزی‌های جزیی نیز این بیماری‌ها به طرف مقابل سرایت کنند.

افرادی که به هر دلیل به برقراری رابطه جنسی از راه مقعدی تمایل دارند نیز حتما باید از کاندوم استفاده کنند. کاندوم در چنین شرایطی می‌تواند از انتقال بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت جلوگیری نموده و همچنین از عفونت‌های باکتریایی نیز پیشگیری کند.

آیا کاندوم‌ها ما را کاملا مصون می‌کنند؟

در حالی که کاندوم‌ها به خوبی می‌توانند از طرفین در برابر انواع بیماری‌های مقاربتی محافظت کنند اما باید بدانید که این موضوع در خصوص تمام بیماری‌ها و عفونت‌های تناسلی صادق نیست. برای مثال کاندوم‌ها در پیشگیری از انتقال هرپس (تبخال)، سیفلیس و زگیل‌های تناسلی تاثیر چندانی ندارند. این عفونت‌ها پس از تماس با قسمت‌هایی از پوست که توسط کاندوم پوشش داده نشده‌اند به راحتی قابل سرایت هستند. علاوه بر این افرادی که دچار شپش یا گال ناحیه تناسلی هستند نیز با استفاده از کاندوم خطر ابتلا یا انتقال را نمی‌توانند کاهش دهند.

انواع کاندوم

خوشبختانه در حال حاضر تنوع کاندوم‌های تولیدی که به بازار عرضه می‌شوند بسیار بالا بوده و هر زوجی می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود گزینه‌های جذاب و متفاوتی را تجربه کند. کاندوم‌ها به طور کلی به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم می‌شوند، اما اگر به داروخانه‌ها و مراکز فروش اینترنتی لوازم بهداشت جنسی مانند فروشگاه اینترنتی مو تن رو سری بزنید کاندوم‌های زبانی و انگشتی را هم مشاهده می‌کنید. این کاندوم‌ها در واقع برای جلوگیری هر چه بیشتر از انتقال عفونت‌ها و همچنین محافظت از اندام جنسی زنان طراحی شده‌اند و اگر طرفین مشکلی نداشته باشند می‌توانند از آنها استفاده کنند.

اما به غیر از این، کاندوم‌های مردانه با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام علاوه بر وظیفه اصلی که همان پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی است، یک سری ویژگی‌های اضافی خاص و طراحی ظاهری متفاوت را هم ارائه می‌دهند. آقایان می‌توانند انواع کاندوم طعم دار، ضد حساسیت، ضد باکتری و قارچ، کاندوم‌های بزرگ کننده آلت، تاخیری، خاردار و شیاردار، کاندوم‌های رنگی و کاندوم‌های بسیار نازک را خریداری نموده و رابطه جنسی لذت بخش‌تر و در عین حال ایمن را تجربه کنند.

کاب قاعدگی چه تاثیری بر روی سلامت جنسی دارد؟

کاپ قاعدگی یکی از ابزارهای بسیار کارآمد و مقرون به صرفه‌ای است که خوشبختانه این روزها رفته رفته در بین بانوان ایرانی نیز در حال محبوب شدن است. کاپ یا فنجان قاعدگی در واقع از ساقه و یک ظرف تشکیل شده و قادر است تا چندین ساعت خون ناشی از عادت ماهیانه را در خود ذخیره نموده و نگه دارد. فنجان قاعدگی از جنس سیلیکون یا لاتکس طبی تولید شده و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. یکی از بزرگترین مزایای این ابزار کاربردی هزینه بسیار مناسب و قابلیت بارها استفاده مجدد آن است که در بلند مدت نه تنها هزینه‌های خرید نوار بهداشتی، تامپون و یا پدهای بهداشتی را تا حد محسوسی کاهش می‌دهد بلکه دغدغه فرد در خصوص نشت کردن خون و ترشحات واژن بر روی لباس زیر یا حتی لباس اصلی را هم برطرف می‌کند.

افرادی که به پدها و نوارهای بهداشتی حساسیت دارند و یا به هر دلیل تمایلی به نگرانی دائمی و تعویض هر چند ساعت یک بار آنها در دوران قاعدگی را ندارند می‌توانند به راحتی از کاپ قاعدگی استفاده کنند. این کاپ‌ها در سایزها و رنگ‌های مختلفی تولید شده و کاملا بهداشتی هستند. دوران قاعدگی با توجه به اینکه دهانه رحم کمی باز می‌شود دوران بسیار حساسی محسوب شده و باید بهداشت فردی و به خصوص بهداشت این ناحیه را با جدیت بیشتری رعایت کنید.

استفاده از کاپ‌های قاعدگی یا لونت کاپ باعث می‌شود تا خون و ترشحات به راحتی درون مخزن آن ذخیره شده و خیالتان راحت باشد. علاوه بر این برای استفاده مجدد از آن نیز کافیست به خوبی کاپ قاعدگی را با آب و صابون (ترجیحا ملایم) شستشو داده و سپس به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا به خوبی استریل شده و آماده استفاده مجدد شود.

خرید کاندوم و کاپ قاعدگی به صورت اینترنتی

خرید اینترنتی لوازم بهداشتی و جنسی برای بسیاری از افراد بنا بر دلایل شخصی به عنوان گزینه اول و آخر محسوب می‌شود. این افراد معمولا به علت شرمساری و خجالت زدگی قادر نیستند این محصولات را در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری نمایند. اما علاوه بر این، فروشگاه اینترنتی به شما اجازه می‌دهد تا به تعداد زیادی از کالاها و برندهای مختلف در هر لحظه دسترسی داشته باشید که قطعا تجربه خرید بهتری را برایتان رقم خواهد زد. فروشگاه اینترنتی مو تن رو به عنوان تخصصی‌ترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع کاندوم مردانه و کاپ قاعدگی را از برندهای معتبر داخلی و خارجی عرضه نموده و تقریبا در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید سفارش خود را ثبت نموده و از تخفیفات آفروز و یا تخفیفات ویژه مخصوص مناسبت‌ها و جشنواره‌های فروش بهره‌مند شوید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید