انتشار این مقاله


جاذبه‌های گردشگری قشم را با تور تجربه کنید

قشم از نقاط دیدنی ایران است. این جزیره بزرگترین جزیره ایران است و بخشی از استان بزرگ هرمزگان محسوب می‌گردد. موقعیت این جزیره در تنگه هرمز است و آن را دارای اهمیتی برای دریانوردی و ترانزیت کالاها کرده است. به همین دلیل است که این جزیره مورد توجه گردشگران مختلف برای خرید کردن است. اما […]

قشم از نقاط دیدنی ایران است. این جزیره بزرگترین جزیره ایران است و بخشی از استان بزرگ هرمزگان محسوب می‌گردد. موقعیت این جزیره در تنگه هرمز است و آن را دارای اهمیتی برای دریانوردی و ترانزیت کالاها کرده است. به همین دلیل است که این جزیره مورد توجه گردشگران مختلف برای خرید کردن است. اما این تنها فعالیت در قشم نیست. در این جزیره به جز خرید می‌توانید به جاذبه‌های مختلفی در آنجا سر بزنید که به جاذبه‌های طبیعت‌گردی و همینطور شهری تقسیم می‌شوند. خود این جزیره دارای طبیعتی زیبا و نقاطی بکر و دیدنی می‌شود. در آنجا می‌توانید به جزایر کوچک اطراف قشم بروید و از آبهای خلیج فارس لذت ببرید. این جزیره شامل سواحل بسیار خوبی نیز می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین جاذبه‌های قشم می‌پردازیم که بتوانید سفری مفرح و خوب به آنجا را تجربه کنید.

پلاژ سیمین قشم

مجموعه تفریحی و هتل پلاژ سیمین با قیمت تور لحظه آخری مناسب ، که امروز به نام ساحل طلایی شناخته می‌شود که مجموعه شامل ساحلی با امکانات تفریحی و همینطور رستوران می‌شود. در آنجا امکاناتی مثل سواری جت اسکی، اسکی‌روی آب و قایق‌های پدالی وجود دارد.

قلعه پرتغالی‌های قشم

به گزارش سفر باتو ، یکی از جاذبه‌های تاریخ قشم قلعه پرتغالی‌های آنجا است. این قلعه دارای پلان مربع و نامنظم است. دیوارهای آنجا به ۱۲ متر ارتفاع میرسند و قطری حدود ۳.۵ متر را دارند. این قلعه شامل آب‌انبار، انبار جنگی، سربازخانه‌ها، بخش زندان، کلیسا، تالار و مقر فرماندهی است. این قلعه به زیبایی ساخته شده‌است و دارای ستون‌های سنگی زیبایی است. امروزه این بنا بسیار تخریب شده ولی هنوز هم بخش‌های زیادی از آنجا پابرجاست و می‌توانید از آن دیدن کنید. نمونه این قلعه‌ها که توسط پرتغالی‌ها ساخته شده‌اند در بسیاری از جزایر شاخاب پارس وجود دارد.

غار‌های خربس قشم

یکی از جاذبه‌های دیدنی در قشم غار زیبای خربس قشم است. این مکان طبیعی و باستانی یک پدیده زیبای زمین شناسی است. مکان قرار گیری این غار در نزدیکی روستای خربس است. حفره‌های زیادی در این مکان وجود دارد که درون آنها دیدنی‌های شگفت انگیزی است. درون آنجا آثاری از کنده کاری‌های قدیمی به چشم می‌خورد و برخی معتقدند آنجا یک پرستشگاه محسوب می‌شده که به دلیل شکل خاص و زیبای آنجا بعید هم نیست. طبیعت اطراف این غار نیز جالب است و در آنجا عقاب وجود دارد.

دره تندیس‌های قشم

این مکان بسیار زیبا یکی از بهترین نقاط دیدنی در ایران است در آنجا می‌توانید صخره‌های زیبا را مشاهده کنید که مانند تندیس و مجسمه در دشتی وسیع قرار گرفته‌اند. منظره آنجا بسیار زیبا است. به دلیل فرسایش تدریجی خاک این اشکال زیبا ایجاد شده‌اند. آنجا زمانی در زیر آب بوده و میتوانید بقایایی مثل صدف را در آنجا مشاهده کنید. این مکان یکی از برترین جاذبه‌های طبیعی قشم است.

ژئوپارک قشم

یک دیگر از نقاط دیدنی و طبیعی قشم منطقه ژئوپارک است که یکی از نقاط مهم در آنجا محسوب می‌شود. این ژئوپارک یکی از نقاط مهم در دنیا از نظر زمین شناسی است و در سازمان ملل نیز آنجا به ثبت رسیده است. ژئوپارک قشم تنها نقطه ایران است که به این نام شناخته می‌شود. بسیاری از نقاط دیدنی و مهم قشم در این ژئوپارک قرار دارد که می‌توان به دره ستارگان و کورکورا کوه اشاره کرد. همچنین آنجا شامل موزه ژئوپارک نیز می‌شود. تعرفه رپورتاژ خبری ساعت ۲۴ را در سایت ببینید.

گورستان تم سنیتی قشم

در قشم یک گورستان تاریخی و باستانی وجود دارد که گورستان تم سنیتی نام دارد. سنگ‌های آنجا به قدمت ۹۰۰ سال هستند و به زیبایی تراشیده شدند. در آنجا یک زیارتگاه باستانی قرار دارد که مردم محلی به آن زیارتگاه خواجه بواخیر می‌گویند. و بسیار آسیب دیده و قدیمی است.

دره ستارگان قشم

این نقطه جزو ژئوپارک قشم محسوب می‌شود و یکی از نقاط بسیار زیبای قشم است. این دره در غرب روستای برکه خلف قرار دارد و مکانی بسیار دیدین با قدمت دو میلیون ساله است. در آنجا به نظر میرسد که گویی در سیاره‌ای دیگر قدم میزنید و ساختار سنگ‌ها و خاک به نظر شبیه به هیچ جایی که دیدید نمیرسد. برخی مردم محلی از آنجا حتی می‌‍ترسند و فکر میکنند مکانی برای زندگی اجنه است. این دره بر اثر فرسایش اندک اندک آب‌های سطحی ایجاد شده که به دلیل طوفان و باران‌های زیاد آنجا پخش شده‌اند. شب‌های آنجا بسیار زیبا است و می‌توانید ستارگان را مشاهده کنید و به همین دلیل به نام دره ستارگان نامیده می‌شود.

تنگه چاهکوه قشم

از دیگر نقاط طبیعی و زیبای قشم تنگه چاه‌کوه قشم است. این تنگه از مرکز شهر ۷۰ کیلومتر فاصله دارد. دیواره‌های آنجا به ۱۰۰ متر میرسد و فضایی بسیار آرامشبخش دارد. در سنگ‌های آنجا حفره و شیار‌های زیادی وجود دارد و در جای جای آن می‌توان حفره‌های آب را مشاهده کرد. این نقطه بسیار زیبا بر اثر میلیون‌ها سال فرسایش ایجاد شده و میان طبیعت گردان بسیار شناخته شده است. آنجا برای صخره نوردان نیز نقطه‌ای جالب محسوب می‌شود چون شیارها و حفره‌های دیواره‌های آنجا برای صخره نوردی بسیار مناسب است. حتماً در سفر به قشم به این مکان زیبا سر بزنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید