انتشار این مقاله


بایپس معده و عوارض جانبی آن

جراحی بایپس معده که به وسیله دستگاه لاپاراسکوپ انجام می شود یک درمان موثر برای چاقی می باشد،اما مطالعات جدید اثبات کرده اند بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند از مشکلات معدی و روده ای شکایت می کنند این مطالعه شامل ۲۴۹ تن از بیماران چاقی که تحت این جراحی قرار گرفته […]

جراحی بایپس معده که به وسیله دستگاه لاپاراسکوپ انجام می شود یک درمان موثر برای چاقی می باشد،اما مطالعات جدید اثبات کرده اند بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند از مشکلات معدی و روده ای شکایت می کنند

این مطالعه شامل ۲۴۹ تن از بیماران چاقی که تحت این جراحی قرار گرفته اند و ۲۹۵ obese control . همه آن ها پرسشنامه ای را تکمیل کردند.بیمارانی که جراحی شده بودند پرسشنامه را ۲ سال پس از جراحی تکمیل کردند.

این بیماران اغلب سوهاضمه و همچنین عدم تحمل غذا را تجربه کنند مخصوصا برای غذا هایی که چربی یا قند بالایی دارند یا دارای گوشت قرمز هستند ، که اثرات جانبی و معمول جراحی هستند.عدم تحمل غذا برای فراورده های خاص توسط ۷۰.۷ درصد بیماران پس از جراحی در مقایسه با بیماران کنترل شده که توسط ۱۶.۵ درصدشان گزارش شده است.

بر طبق گفته های دکتر Thomas Boerlage  یکی از نویسندگان British journal of surgery study  “اغلب مطالعات درباره موضوع جراحی کاهش وزن به عوارض جانبی کوتاه مدت توجه می کنند و دانش محدودی درباره اثرات ای جراحی ها بر معده و روده در دراز مدت وجود دارد.با ای مطالعه پزشکان بهتر می توانند بیمارانشان را پیش و پس از جراحی راهنمایی کنند. همچنین به بیماران کمک می کند تا تصمیم سنجیده ای بگیرند.

ثمین علی حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید