انتشار این مقاله


درمان احساس گناه با مرکز مشاوره هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان

بسیاری از ما در درمان روحی خود به مشکل بر میخوریم و در این زمان است که از مشاوران و روانکاوان کمک می خواهیم. مرکز مشاوره هرمس، مرکز مشاوره در اصفهان، در تلاش است تا با بهره گیری از روش های مدرن شما را در درمان احساس گناه و افسردگی یاری دهد.هدف از این متن آگاهی یافتن از اثرات احساس گناه است.

بر طبق رسالت درمانی خود در مرکز هرمس، مرکز مشاوره در اصفهان، تصمیم گرفتیم تا در باب یکی از رایج ترین بیماری های قرن یا افسردگی صحبت کنیم.از علل متداول افسردگی می توان به اضطراب، استرس، کمبود اعتماد به نفس و آسیب های دوران کودکی اشاره کرد. اما احساس گناه برای چه رخ می دهد؟ به طور دقیق تر احساس گناه چیست؟ به طور کلی، احساس گناه را احساس خجالت و پشیمانی از انجام دادن یا ندادن کاری می گویند.آیا شما هم این احساس را دارید؟ بهترین مشاوران ما در مرکز مشاوره هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان آماده کمک رساندن به شما می باشند.

در برخی موارد، احساس گناه ی حس روانشناختی مناسب و منطقی است چرا که ما در واقع تصمیم گرفتیم كاری را انجام دهیم که نباید انجام دهیم. احساس گناه به ما کمک می کند تا ارزش های شخصی مان دوباره بسازیم.در مرکز مشاوره در اصفهان ما به شما توضیح میدهیم که احساس گناه معمولا نشان میدهد که شما همچنان انسانیت خود را حفظ کرده اید پس باید دقت کنید که داشتن عذاب وجدان صرفا یک شکنجه در جواب کار بد شما نیست.هنگامی که عذاب وجدان دارید در واقع عمیق ترین بخش انسانی شما بیدار می شود.

مشاوران مرکز هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، با شما است تا با علل عذاب وجدان خود دست از آسیب زدن به خود بردارید.ما به شما کمک خواهیم کرد تا از پروسه­ی عذاب وجدان و افسردگی گذر کنید و خودتان را ببخشید.

عکسی هنری از درهم ریختگی درونی در هنگام احساس گناه

عذاب وجدان دروغین

بنا به نظر مشاوران ما در مرکز مشاوره در اصفهان، بسیاری از ما، درگیر نوعی عذاب وجدان هستیم که به افکار ما باز میگردد. این نوع از احساس گناه در واقع یک پاسخ غیر منطقی به رویدادها و یا سناریوهایی است که فقط در ذهن شما وجود دارد. یک تصور و با اعتقاد که شما بدون هیچ گونه مدرک واقعی کاری مرتکب اشتباه شده اید. این یک داوری دروغین است که شما در مورد افکار و اعمال خود یا در مورد اتفاقاتی که خارج از کنترل شما بوده انجام میدهید.با مشاوره در مرکز هرمس به عنوان بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، می توانید متوجه شوید که آیا شما نیز از این نوع عذاب وجدان رنج میبرید و چه درمان هایی را باید پیگیری نمایید.

این دسته از احساس گناه های غیر منطقی غالباً همراه با احساسات شرم عمیق است. مشاوران مرکز هرمی، مرکز مشاوره در اصفهان، توضیح میدهند که تفاوت احساس گناه و شرم در این است که در شرم از این که دیگران متوجه شوند چه کاری دادیم میترسیم در حالی که در احساس گناه خودمان درگیر احساسات وحشتناکی درباره ی خود و کارهایی که انجام داده ایم می شویم.

برای مثال تصور کنید که در کوچه ای زندگی می کنید که به هنگام عصر کودکان زیادی برای بازی دور هم جمع می شوند و فریاد میزنند.یک روز که شما صدای فریاد پسر بچه ای را می شنوید به غذا خوردن یا هر کار دیگری ادامه می دهید.دو ساعت بعد از این ماجرا متوجه می شوید کودکی را در کوچه ربوده اند.در اینجا ممکن است از خود بپرسید آیا اگر هنگامی که صدای داد و فریاد را شنیده بودید به کوچه سر میزدید، باز هم امکان ربوده شدن کودک وجود داشت.اگر شما هم از این گونه تجربیات دارید می توانید آن را با مشاوران ما در بهترین مرکز مشاوره اصفهان درمیان بگذارید.

جواب سوال این است که شما در حال فریب دادن خود هستید.حتی اگر زمان به عقب بازگردد شما باز هم تصور میکنید که کودکان در حال بازی هستند.پس چرا این فکر را میکنید؟چون شما میخواهید ناجی باشید و در این زمان عمیق ترین بخش انسانی شما بیدار شده است. اما همه ی این حرف ها گاهی باعث نمی شود حس بهتری پیدا کنید.در اینجا مشاوره گرفتن از مشاوران زبده مرکز هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان بهترین راهکار است.

احساس گناه

مطالعات بر روی احساس گناه و افسردگی

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از احساس گناه رنج میبرند بیشتر در معرض بیماری های روحی مانند افسردگی هستند. اگر احساس گناه کمی دارید بهتر است این احساس را جدی بگیرید و با مشاوران ما در مرکز هرمس، مرکز مشاوره در اصفهان، تماس حاصل کنید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه منچستر انگلستان، مغز شرکت کنندگان را اسکن کرد و به دنبال واکنش هایی بود که با فکر کردن به موقعیت هایی که باعث احساس گناه می شود. در كسانی كه هرگز تجربه افسردگی نداشتند، مناطقی از مغز که مربوط به احساس گناه بودند، فعال شدند.این نقاط در تعادل با مناطقی از مغز قرار دارند كه مربوط به دستورات دقیق است كه منجر به انتخابهای مناسب رفتاری می شود.مشاوران در مرکز هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان با مطالعه دقیق مطالعات مربوط به احساس گناه، آماده ی کمک به هموطنان عزیز هستند.

این مطالعات نشان می دهد که در مغز افرادی که دچار افسردگی شده بودند، پاسخ این قسمت از مغز به اندازه باقی شرکت کنندگان یکپارچه نبود. آنها بیشتر تلاش می کردند تا چشم انداز رویدادهای دشوار را ببینند و مسائل را در زمینه ببینند، و حتی اگر اوضاع آنها تقصیر نبوده باشد، احساس گناه و مسئولیت می کنند.مرکز مشاوره هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، با استفاده از علمی ترین متد رو به شما در جهت درمان احساس گناه کمک می کند.

نمایی هنری از احساس شرم

چگونه احساس گناه موجب افسردگی می شود؟

همانطور که گفته شد، احساس گناه و افسردگی با یکدیگر ارتباط دارند اما آیا می توان گفت احساس گناه موجب افسردگی می شود؟

مشاوران ما در مرکز مشاوره در اصفهان توضیح می دهند که که این امکان وجود دارد. این که آیا احساس گناه در شما موجب افسردگی شده است یا خیر نیازمند روانکاوی و مشاوره است.

زمانی که احساس گناه می کنیم دست به تصمیم های اشتباهی میزنیم که عملکرد مثبت ما را کاهش میدهد و همین امر موجب افسردگی میشود. اگر احساس گناه شما از حدی خاصی زیادتر شود این چرخه ممکن است شروع شود و کل زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این زمینه مشاوران توصیه می کنند که حتما با یک روان درمان مشورت کنید.مرکز هرمس بهترین مرکز مشاوره در اصفهان، تمام تلاش خود را در جهت متوقف کردن این چرخه انجام خواهد داد.

ممکن است مادر یا پدری از این که نتوانسته است برای کودکش همه ی امکانات رفاهی را فراهم کند احساس گناه داشته باشد.اما اگر این احساس گناه بزرگتر شود و در عوض مادر فکر کند “من پدر و مادر وحشتناکی هستم، هرگز در فرزندپروری خوب عمل نکردم و اگر فرزندم بزرگسالی آسیب دیده باشد، تقصیر من است”، چنین افکار منفی باعث افسردگی می شود. این فرد ممکن است احساس شرم و ترس کند و این امر باعث به وجود آمدن احساس بی لیاقتی می شود و اون ممکن از فرزند خود دوری کند.می بینید که چگونه این نوع چرخه می تواند منجر به افسردگی شود.تخصص مشاوران ما در مرکز هرمس، مرکز مشاوره در اصفهان، در کنترل این چرخه است.

احساس شرم و ترس

کمک حرفه ای مرکز مشاوره در اصفهانبه خود میبالیم که سالهاست در تلاش برای رفع مشکل های اجتماعی و فردی در بین همشهریان اصفهانی خود هستیم. مرکز مشاوره هرمس، بهترین مرکز مشاوره در اصفهان و متخصص در بهبود فردی و اجتماعی است. شما می توانید با استفاده از خدمات مرکز مشاوره در اصفهان، زندگی راحت تر و شادتری را در کنار خانواده­ی خود تجربه کنید پس وقت را از دست ندهید و با ما تماس بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و وبسایت دکتر مجازی هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن بر عهده نمی‌گیرد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید