انتشار این مقاله


لباس بیمارستان

لباس بیمارستان انواع مختلفی دارد و با پارچه های متفاوت دوخته می شود‌.

لباس بیمارستان

لباس بیمارستان شامل لباس هایی می شود که در محیط های مختلف بیمارستان مانند آزمایشگاه، اتاق‌ عمل، داروخانه، مطب و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. لباس بیمارستان انواع مختلفی دارد و با پارچه های متفاوت دوخته می شود‌.

خرید لباس بیمارستان شامل چه مواردی می باشد‌؟

خرید لباس بیمارستان تنها مختص پرسنل بیمارستان صورت نمی گیرد. بلکه شامل لباس بیمار، البسه کادر پرستاری، لباس‌ بارداری، روپوش، ملافه ها، رو تختی، لباس کادر پزشکی و… می باشد و هم چنین لباس هایی که برای اتاق عمل به صورت یکبار مصرف تولید می شود، شامل موارد خرید لباس بیمارستان خواهد شد. هر کدام از این لباس ها نیاز به دوخت مناسب و پارچه مقاوم و استاندارد دارد.

اهمیت جنس لباس بیمارستان

در صورتی که قصد خرید لباس بیمارستان دارید باید در ابتدا جنس پارچه را مشخص کنید. چرا که پارچه برای خرید این لباس بسیار اهمیت دارد. همانطور که می‌دانید لباس های بیمارستانی برای این که همیشه تمیز باشند، نیاز است به صورت مداوم شستشو شوند. در این صورت نوع پارچه آن باید از جنسی باشد که در برابر مواد های ضدعفونی کننده و شوینده ها مقاوم بوده و به زودی خراب نشود.

عدم حساسیت جنس پارچه

نکته دیگری که در خرید لباس بیمارستان باید در نظر بگیرید، عدم حساسیت پارچه انتخابی است. پارچه لباس طوری باشد که در بدن بیمار ایجاد حساسیت نکند و وزن سبکی داشته باشد تا بیمار و پرسنل بیمارستان احساس خوبی داشته و از پوشیدن لباس بیمارستان خسته نشوند.

تولید البسه بیمارستان

در تولید البسه بیمارستانی انتخاب پارچه براساس نوع استفاده آنها در نظر گرفته می شود که در ادامه به انواع پارچه هایی که برای تولید لباس بیمارستان استفاده می شود، می پردازیم.

پارچه تترون:  یکی از پارچه های پرمصرف در مراکز بیمارستانی می باشد. از آنجا که این پارچه بسیار سبک بوده، برای پرسنل، بیماران و کادر درمانی بسیار مناسب است. اما برای تولید لباس بیمارستان باید از مرغوب ترین پارچه تترون استفاده شود که از نوع ضد آب رفت و ثابت بودن رنگ پارچه مطمئن باشید. همچنین بد نما بودن پارچه نیز اهمیت زیادی دارد.

پارچه طرح ترگال: یکی از پارچه های دیگر که در تولید البسه بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه طرح ترگال است. طرح این پارچه میان ترگال ساده و تترون است که وزن معادل ۲۰۰ گرم دارد و در چند سال اخیر توسط کارخانه های منسوجات بیمارستانی تولید می شود.

پارچه ترگال: شرکت های تولیدی برای استفاده از این پارچه به منظور تولید البسه بیمارستانی باید به سراغ پارچه ترگال خوب بروند که به صورت اصولی رنگزنی شده است. در چنین شرایط دیگر پارچه ترگال بعد از شستشو بی کیفیت نخواهد شد.

 تولیدی هایی که در زمینه دوخت لباس بیمارستان فعالیت می کنند در تشخیص جنس پارچه مهارت دارند. بنابراین آنها باید بهترین پارچه را برای تولیدات بیمارستانی به کار ببرند تا بعدها کادر بیمارستان دچار مشکل از نظر لباس نشوند. شرکت تولیدی لاوینس یکی از شرکت های قدیمی در زمینه تولید انواع لباس فرم و لباس بیمارستان فعالیت می کند و توانسته با بکارگیری طراحان و خیاط های ماهر در این زمینه در تولید لباس بیمارستان تجربه خوبی کسب کند. برای مشاهده دیگر تولیدات لاوینس می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

پرکاربردترین لباس بیمارستان

از پراستفاده ترین لباس های بیمارستانی انواع لباس یکبارمصرف بیمارستان است که شامل لباس بیمار، گان جراح، کلاه بیمار، کلاه جراح، لوازم مصرفی اتاق عمل، گان استریل، روتختی، روبالشی، روانداز، پیشبند، ملافه و… می شود. لباس یکبار مصرف بیمارستان مانند دیگر البسه کادر درمانی، به لحاظ حفظ سلامت و بهداشت اهمیت زیادی دارد.

لباس یکبار مصرف بیمارستان باید چگونه باشد؟

جنس پارچه لباس یکبار مصرف هم باید زبری کمی داشته و هم در هنگام پوشیدن لطافت خاصی حس شود. در کنار این که اسم لباس یک بار مصرف است اما دوام پارچه بسیار اهمیت دارد که باید در برابر عوامل محیطی مقاوم بوده و به زودی دچار پارگی نشود تا بیماران و پرسنل مجبور نشوند مدام در حال عوض کردن لباس باشند. آنتی باکتریال بودن جنس پارچه لباس یکبار مصرف بیمارستان هم کادر درمانی و بیماران را در برابر عفونت ها حفظ می کند.

تولید لباس بیمارستان در انواع سایز ها

از آنجا که در مورد ویژگی‌های پارچه لباس یکبار مصرف بیمارستان صحبت کردیم بهتر است در مورد سایز آن هم کمی حرف بزنیم. در  بسیاری از مواقع دیده می شود لباس های بیماران با جثه ایشان هماهنگی ندارد. این مسئله بیمار را به مشقت انداخته و آرامش او را سلب می کند. لباس های بیمارستانی و حتی لباس های یکبار مصرف باید در سایزبندی کامل تولید شوند تا بیماران و پرسنل بیمارستانی در هنگام پوشیدن آنها دچار مشکل نشوند. به همین خاطر تولیدکننده های لباس بیمارستانی باید در این مسئله بسیار دقت کنند تا سایز بندی ها محدود و نامناسب نباشند.

تولید لباس های یکبار مصرف بیمارستان در رنگ های مختلف

معمولا لباس های یک بار مصرف بیمارستان در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود که بد نیست بدانید انتخاب رنگ ها با توجه به دلایل روانشناسی انجام می شود. برای مثال، استفاده از رنگ سبز در کادر مربوط به اتاق عمل باعث می شود که حواس جراح به دیگر مسائل پرت نشود و نسبت به قرمزی خون واکنش نشان ندهد. همچنین دلیلی که کادر پزشکی از لباس های رنگ روشن استفاده کنند، این است که آلودگی آنها کاملا مشخص شده و باعث می شود برای تمیز کردن لباس ها زودتر اقدام کنند.

برای مشاهده نمونه تولیدات لباس بیمارستانی و خرید لباس بیمارستان می توانید به مجموعه لاوینس مراجعه کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید