انتشار این مقاله


در دوران کرونا برای حفظ سلامتی خود چکار کنیم

کرونا یکی از خطرناک ترین ویروس‌هایی می باشد که زندگی امروز اکثر انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. خودتان به خوبی شاهد سرعت بالای ابتلای افراد به این ویروس بسیار خطرناک هستید. برای مثال، اگر کسی به بیماری کرونا آلوده باشد، افراد زیادی به راحتی می‌توانند از این فرد ویروس را دریافت کنند. […]

کرونا یکی از خطرناک ترین ویروس‌هایی می باشد که زندگی امروز اکثر انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. خودتان به خوبی شاهد سرعت بالای ابتلای افراد به این ویروس بسیار خطرناک هستید. برای مثال، اگر کسی به بیماری کرونا آلوده باشد، افراد زیادی به راحتی می‌توانند از این فرد ویروس را دریافت کنند. در نتیجه، فرد آلوده به هر جایی که دست بزند، می‌تواند آن‌ مکان را آلوده به ویروس کرونا کند. بر اساس مطالعات انجام شده یکی از مکان هایی که بیشترین سرایت ویروس در آن اتفاق می افتد فروشگاه ها هستند. بنابراین جایگزین کردن فروشگاه اینترنتی می تواند یکی از راه های حفظ سلامتی در مقابل کرونا باشد.

در دوران کرونا برای حفظ سلامتی خود چکار کنیم؟

سلامتی افراد پیش از ورود کرونا به سراسر کشورهای جهان، آن‌قدر مورد توجه نبود. اما امروزه، داغ ترین بحث‌های بین مردم، داشتن سلامتی و دور ماندن از ابتلا به این ویروس است. در واقع، حفظ سلامتی در مقابل کرونا در صدر موضوعات پرطرفدار امروز می‌باشد. لذا، هیچ چیز مهم تر و ارزشمند تر از سلامتی ما در این دوران نیست. از طرفی، هر انسانی برای رفع نیازهای خود به کالا یا محصولاتی نیاز دارد. به همین دلیل، اکثر انسان‌ها به چالش ناخواسته‌ای برای خرید حضوری یا خرید از فروشگاه اینترنتی دعوت می‌شوند. البته به جای خرید اینترنتی هم می‌توانید با استفاده از ماسک و دستکش اقدام به خرید حضوری کنید و بعد از استفاده، آن‌ها را دور بیندازید و پیش از ورود به محیط خانه، دستان‌تان را به طور کامل با محلول‌های ضدعفونی کننده بشویید. اما ناشناخته بودن این ویروس و سرعت سرایت آن این هشدار را هب ما می دهد که استفاده از فروشگاه های اینترنتی را جایگزین خرید حضوری کنیم.

همه شما به یاد دارید که در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، حفظ سلامتی در مقابل کرونا تنها با ماندن در خانه ممکن بود. هم اکنون نیز همین روند وجود دارد و همه ما ملزم هستیم تا فقط برای کارهای ضروری به محیط خارج از خانه برویم. با توجه به این وضعیت که همه ما درگیر آن هستیم، خرید از فروشگاه اینترنتی به صرفه ترین و مناسب ترین راه برای حفظ سلامتی در مقابل کرونا می‌باشد.

چرا خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا از لحاظ اقتصادی به صرفه است؟

مسئله بودجه و مدیریت صحیح آن برای هر فرد و خانواده‌ای، امروزه پر رنگ تر از دیروز شده است. چرا که کرونا بسیاری از کسب و کارها خصوصا کسب و کارهایی که با گردشگری در ارتباط بوده اند، با بحران مالی روبه‌رو کرده است و پیامدهای جبران ناپذیر از اثرات این ویروس می‌باشد. با توجه به این موضوع، اولین سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم هزینه‌های خود را به طور قابل توجهی بکاهیم و اقتصادی تر از قبل برای مدیریت بودجه‌های خود عمل کنیم. پاسخ به این سوال پیش از کرونا، شاید کمی غیر ممکن به نظر می‌رسید یا اصلا قابلیت عملی کردن نداشت. اما با ورود کرونا به سراسر جهان، بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی با رکود قابل توجهی روبه‌رو شدند و همین موضوع سبب شد تا خیلی از مدیران به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشند. بنابراین، بهترین راه برای خرید کردن به صرفه در دوران کرونا، مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی است. چرا که این فروشگاه‌های تازه تاسیس شده قصد دارند تا با ارائه محصولات با قیمت مناسب، هم به مشتریان خود کمک کنند و هم از مانع از گسترش بیکاری افراد شوند. در واقع این طور می‌توان بیان کرد که خرید از فروشگاه اینترنتی برای تهیه انواع محصولات (کالاهای دیجیتال، مواد خوراکی، لوازم تحریر و حتی خوراکی سرد و گرم) برای هر دو طرف، سود دارد! با این حال، ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که با خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی، تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی‌تان در مقابل کرونا را رعایت کرده اید یا خیر. در ادامه همراه ما باشید تا مراقبت‌های لازم پس از دریافت کالا یا محصول را به شما آموزش دهیم.

پس از دریافت محصول از پیک چه کاری انجام می‌دهید؟

درست است که برای حفظ سلامتی در مقابل کرونا بجای خرید حضوری، بهترین و مناسب ترین گزینه خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی است. اما هنوز تمامی مراقبت‌ها برای دریافت یک محصول ضدعفونی شده را انجام نداده اید و این احتمال می‌رود تا ویروس کرونا سلامتی شما و اطرافیان‌تان را به خطر بیندازد. آن‌چه که به شما کمک می‌کند تا ویروس کرونا از خارج از خانه به محیط داخل خانه منتقل نشود، فقط از دست خودتان بر می‌آید!

بی شک شما هم در رسانه ملی دیده اید که فروشگاه‌های اینترنتی پیش از بسته بندی کالا، ابتدا دستان خود را با محلول‌های ضدعفونی کننده می‌شویند و سپس فرآیند بسته بندی کالا را در محیطی کاملا بهداشتی انجام می‌دهند. اما ضدعفونی کردن کالا و محصولاتی که شما سفارش داده اید، به همین‌جا ختم نمی‌شود. با تحویل کالاهای بسته بندی شده به پیک یا دفاتر خدمات پستی، بار دیگر کالای شما با رعایت تمامی نکات بهداشتی در داخل جعبه قرار می‌گیرد و در نهایت پس از چند روز به دست شما می‌رسد. در هنگام دریافت کالای بسته بندی شده خوب است دستکش پلاستیکی یا دستکش لاتکس بپوشید. اگر دستکش ندارید، می‌توانید ابتدا بسته بندی کالا و دستان‌تان را با محلول‌های ضدعفونی کننده، ضدعفونی کنید و مرحله به مرحله بسته بندی را باز کنید. در نهایت، همه بسته بندی را به سطل آشغال بیندازید و دور از دسترس سایر افراد بگذارید.

در صورتی که از کالای خود رضایت نداشتم، چکار کنم؟

خوشبختانه ضمانت بازگشت کالا در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. اما پیش از خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی باید به طور کامل قوانین درج شده برای بازگرداندن کالا را بخوانید و با اطمینان کامل اقدام به خرید کنید. برای مثال، در بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی در صورت داشتن ایراد فنی در محصول ارسال شده، تنها می‌توانید تا ۲۴ ساعت پس از دریافت به آن فروشگاه اینترنتی بازگردانید و در صورت گذشت این مدت زمان مشخص شده، فروشگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

برای خرید تجهیزات دیجیتال در دوران کرونا، کدام فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنم؟

برای حفظ سلامتی در مقابل کرونا، خیلی از موسسات آموزشی در سراسر کشور، آموزش‌های خود را آنلاین کرده اند. به همین دلیل داشتن یک گوشی هوشمند برای استفاده از این آموزش‌ها برای خانواده‌ها ضروری است. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی مبیت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید طیف گسترده‌ای از موبایل و تبلت را ببینید و با توجه به ویژگی‌های درج شده برای آن‌ها خرید اینترنتی به صرفه ای داشته باشید.

منبع : دیجیاتو

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید