انتشار این مقاله


چگونه با توجه به رنگ پوست، بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟

تصمیم‌گیری بین بلوند، قهوه‌ای و قرمز به اندازه کافی سخت است، حتی بدون در نظر گرفتن طیفی از تناژهایی که برای هر کدام از این رنگ‌ها وجود دارد. بعد تازه باید فکر کنید که کدام یک از این رنگ‌ها به رنگ پوست چهره شما بیشتر می‌آید؟ اما درک تفاوت‌های ظریف می‌تواند باعث شود که شما […]

تصمیم‌گیری بین بلوند، قهوه‌ای و قرمز به اندازه کافی سخت است، حتی بدون در نظر گرفتن طیفی از تناژهایی که برای هر کدام از این رنگ‌ها وجود دارد. بعد تازه باید فکر کنید که کدام یک از این رنگ‌ها به رنگ پوست چهره شما بیشتر می‌آید؟

اما درک تفاوت‌های ظریف می‌تواند باعث شود که شما رنگی را برای موهای خود انتخاب کنید که صرفاً خوب و مناسب است، و یا رنگی را انتخاب کنید که بهترین و زیباترین رنگ برای موهای شما تا به امروز است. خوشبختانه این انتخاب، آنقدر که فکر می‌کنید دشوار نیست. روکسی دارلینگ، آرایشگر رنگ موی مشهور، درHairstory New York City ، می‌گوید: «مهم‌ترین چیزها در انتخاب رنگ مو، این است که کدام قسمت مو، چگونه و به چه مقدار قرار است رنگ شود و چه رنگی به پوست صورت شما می‌آید؟ تصمیمی که شما و آرایشگر رنگ مویتان باید بگیرید این است که کدام رنگ در چهره خود را می‌خواهید شاخص و برجسته کنید.»  انتخاب درست رنگ مو تاثیر بسزایی بر روی نوع میکاپ و شینیون دارد.

اما اگر برای شروع، دانشی پایه درباره رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم داشته باشید، و همچنین درک درستی از رنگ پوستتان، این شناخت در روند انتخاب رنگ مو به شما کمک می‎کند. این راهنمای جامع را برای یافتن بهترین رنگ مو برای هر رنگ پوست در نظر بگیرید. برای یادگیری بیشتر و پیدا کردن بهترین رنگ مو برای موهایتان، مطلب زیر را بخوانید.

چگونه تُن رنگ پوست خود را پیدا کنیم؟

قبل از انتخاب رنگ مو، باید ته‌رنگ یا فام پوست خود را شناسایی کنید. بیشتر افراد در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند: گرم ، سرد و خنثی.

اینکه بفهمید که رنگ صورت شما در کدام از این دسته‌ها قرار می‌گیرد، ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما چند ترفند برای فهمیدن این موضوع وجود دارد:

به دنبال یک سری از رنگ‌های خاص باشید. راشل بدت، آرایشگر ارشد رنگ مو در Red Door Spa در نیویورک می‌گوید: «پوست‌های با رنگ سرد دارای ته‌رنگ صورتی و زیتونی هستند، در حالی که پوست گرم ته‌رنگ و زرد و طلایی دارد.»

خود را با یک سلبریتی مطابقت دهید. هنگامی که به دنبال الهام گرفتن و پیدا کردن رنگ موی مناسب برای خودتان هستید، سعی کنید افرادی را که رنگ پوست و چشم مشابه با شما دارند، انتخاب کنید. این ایده بهتری به شما می‌دهد که آن رنگ مو، در کنار چهره شما چگونه به نظر خواهد رسید.

مچ دست خود را بررسی کنید. دارلینگ می‌گوید: «می توانید رگ‌های صورتی، قرمز، آبی، سبز و زرد را در آنجا ببینید. رگ‌های شما نشانگر خوبی برای فهمیدن تُن رنگ پوست است. بدت خاطرنشان می‌کند: «اگر رگ‌های شما به رنگ آبی یا بنفش باشد، احتمالاً رنگ پوستتان سرد است. اگر رگ‌هایتان سبز هستند، شما رنگ پوست گرمی دارید.»

بیشتر بدانیم: چگونه لیفت و لمینت ابرو انجام دهیم؟

همچنین، می‌توانید به رنگ چشمانتان توجه کنید. جورج پاپانیكلاس، آرایشگر مشهور می‌گوید: «اگر لکه‌های طلایی در چشمان خود دارید، معمولاً ته‌رنگ پوست شما گرم است. اما اگر رنگ چشمانتان به رنگ‌های آبی و سبز متمایل است، پس احتمالاً رنگ پوست شما سرد است.»

حالا که به دسته‌بندی رنگ پوست خود واقف هستید، وقت آن رسیده است که در مورد رنگ‌های مختلف مو آموزش ببینید.

پوست با ته‌رنگ کاملاً گرم

شامل سایه‌های: پلاتینی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، ماسه‌ای، بژ ،شامپاینی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: هان گبی اودیل

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: به گفته چلسی پیکتورن، آرایشگر ارشد مو و صاحب سالن زیبایی پیکتورن در بروکلین، رنگ‌های بلوند سرد برای دخترانی با رنگ پوست سفید با ته‌رنگ پوست نزدیک به قرمز عالی است، زیرا این رنگ‌های یخی تمایل به خنثی کردن قرمزی دارند. و موهای بلوند خنک در کنار چشم‌های آبی یا خاکستری بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

پوست با ته‌رنگ کاملاً سرد

شامل سایه‌های: طلایی، کاراملی، کهربایی، عسلی، شکلاتی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: سیارا

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: پاپانیکلاس می گوید: «پوست لطیف و دارای ته‌رنگ سرد با رنگ‌های گرم مانند بلوند مایل به قرمز و صورتی، مسی، عسلی و طلایی بهتر به نظر می‌رسد.» وی همچنین خاطرنشان می‌کند که این رنگ ها برای افرادی که پوست زیتونی دارند بهتر است، زیرا رنگ بلوند خاکستری می‌تواند پوست شما را بی‌حال و محو نشان دهد. در مورد افرادی که رنگ پوست سبزه دارند هم همین اتفاق می‌افتد: اگر می‌خواهید رنگ موی روشنی داشته باشید، بلوند کاراملی را انتخاب کنید تا ظاهری با تأثیر زیاد داشته باشید.

پوست با ته‌رنگ کاملاً خنثی

شامل سایه‌های: بلوند توت فرنگی (بلوند مایل به قرمز و صورتی)، مسی، کهربایی، آهنی (قهوه‌ای دارای زرد و قرمز)، حنایی و خرمایی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: جسیکا چستین

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: پیکتورن می‌‌گوید: «بلوندهای به رنگ توت فرنگی روی پوست‌های لطیف با ته‌رنگ خنثی، عالی می‌شود. از آرایشگر خود بخواهید تن‌های سرد و گرم را با هم مخلوط کند تا به رنگی کرِمی و در عین حال گرم با ته‌رنگی از مسی – طلایی دست پیدا کند.» پاپانیکلاس همچنین برای خنثی کردن تن‌های سرد در پوست‌های روشن و رنگ‌پریده، یک رنگ قرمز روشن و گرم توصیه می‌کند

بیشتر بخوانیم: جدیدترین مد‌ل‌های طرح کاشت ناخن

پوست با ته‌رنگ نسبتاً گرم

شامل سایه‌های: شکلاتی تیره، بلوطی، قهوه‌ای مایل به قرمز تیره، موکا

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: میراندا کر

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: انتخاب رنگ قهوه‌ای، تقریباً هیچوقت اشتباه نیست. زیرا تقریباً در سطح جهانی خواهان دارد. اما یک رنگ قهوه ای خنک‌تر می تواند به خصوص در مورد افرادی که دارای پوست گرم هستند، چشمگیر باشد، زیرا به ته‌رنگ‌های زرد کمک می‌کند تا کرِمی‌تر شوند. دانیل سانچز، متخصص رنگ مو در فردریک فکایی در شهر نیویورک، می‌افزاید: برای افرادی که پوست‌هایی با رنگ‌ سبزه‌تر دارند، رنگ‌های تیره و سیاه، قهوه‌ای موکا (در حالت ایده آل با هایلایت‌های چندرنگ) می‌تواند جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا و لطیف داشته باشد.

پوست با ته‌رنگ هلویی

شامل سایه‌های: قرمز خالص، قهوه‌ای مایل به قرمز تیره، شرابی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: الی لارتر

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: ممکن است متناقض به نظر برسد، اما قرمز در واقع گزینه‌ای بسیار زیبا و مناسب برای افرادی است با ته‌رنگ پوست گلگون است. هازان می‌گوید: «اگر پوستی رنگ پریده با رنگ قرمز دارید، به جای اینکه مدام سعی گنید با قرمزی پوستتان بجنگید و سعی کنید آن را از بین برید، استفاده از این رنگ‌ها برای مو باعث می‌شود با همان رنگ پوست، بدرخشید.» پیکتورن هم با این موضوع موافق است و می‌گوید: «افرادی که پوست‌های گرم و هلویی دارند، با رنگ موهای قرمز-قهوه‌ای سردتر، زیباتر به نظر می‌رسند.»

از طرف دیگر، هازان به كسانی كه پوست با ته‌رنگ زیتونی دارند می‌گوید در برابر رنگ موی قرمز احتیاط کرده و از این رنگ‌ استفاده نکنند. زیرا می‌تواند پوست را بسیار سبز جلوه دهد.

پوست با ته‌رنگ نسبتاً سرد

شامل سایه‌های: کاراملی، عسلی، قهوه‌ای طلایی، کهربایی، ماهونی، دارچینی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: جیمی چانگ

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: سانچز این محدوده رنگ را به طور خاص برای افرادی که پوست متوسط دارند توصیه می‌کند، اگرچه برای جلوگیری از بی‌رنگ‌ و رو به نظر آمدن چهره، توصیه می‌کند رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست چهره شما در تضاد باشد. پیکتورن می‌افزاید: «رنگ موهای قهوه‌ای‌ کاراملی برای رنگ‌های پوست زیتونی روشن مناسب هستند. این رنگ روی پایه یا ریشه‌ موهایی که به طور طبیعی تیره هستند، بسیار زیبا به نظر می رسد.»

پوست با ته‌رنگ نسبتاً خنثی

شامل سایه‌های: مشکی خالص، قهوه‌ای خیلی تیره (اسپرسویی)، سرمه‌ای، زغالی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: بلا حدید

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: در دنیای رنگ مو، رنگ مشکی فقط یک تناژ رنگ نیست، رنگ‌ها و هایلایت‌های مختلف باعث ایجاد تنوع‌های ظریف با رنگ مشکی می‌شوند. رنگ‌های سردتر مانند این، می‌توانند کمی بر روی پوست‌های کاملاً سرد تند و خشن به نظر برسند، اما برای افراد دارای پوست‌های با ته‌رنگ گرم‌تر یا خنثی‌تر، تأثیر چشمگیر روی پوست دارد. (همین موضوع در مورد پوست زیتونی نیز صدق می‌کند.)

پوست سبزه با ته‌رنگ گرم

شامل سایه‌های: کاراملی، قهوه‌ای طلایی، شکلاتی

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: بیانسه

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: ملیسا گونزالز، مربی آموزش فاروک سیستمز و آرایشگر زبده، می‌گوید: «برای پوست‌هایی با تُن‌ گرم و سبزه، بهتر است از رنگ موی قهوه‌ای و کاراملی گرم استفاده کنید تا رنگ طبیعی پوست خود را برجسته و شاخص کنید. اگر موهای شما از قبل بلوند است، از سایه‌های رنگ موی کاراملی استفاده کنید.»

بیشتر ببینیم: جدیدترین مدل آرایش صورت عروس ۹۹

پوست سبزه با ته‌رنگ سرد

شامل سایه‌های: موکا تیره، مشکی قهوه‌ای

کدام سلبریتی از این رنگ استفاده می‌کند: جون اسمالز

این رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب هستند: رنگ موهای مشکی‌ سرد روی پوست‌های سبزه عالی به نظر می‌رسند، اما اضافه کردن رنگ‌های شکلاتی نیز راهی مناسب برای گرما بخشیدن به این رنگ موست. افرادی که پوست با ته‌رنگ کاملاً سرد دارند و می‌خواهند رنگ موی واقعاً تیره‌ای داشته باشند، باید همانطور که قبلاً گفته شد، در این محدوده رنگی را انتخاب کنند و سراغ رنگ‌های سردتر از این نروند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید