انتشار این مقاله


صفر تا صد مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج يا همان (marriage counseling) نوعي درمان است و اغلب مواقع افراد را در روابط صميمي كمك مي كند. به نظر خود شما مشاوره ازدواج تا چه حد در زندگی امروزه و شرایط فعلی ضرورت دارد؟ يكي از مهم ترين و اساسي ترين اتفاقي هایی كه در زندگي هر شخصي رخ خواهد داد ازدواج است و بهترين زمان براي رفتن به مشاوره قبل از ازدواج مي باشد نه زماني كه دچار تنش و اختلاف شده باشيد با همسرتان

مشاوره ازدواج يا همان (marriage counseling) نوعي درمان است و اغلب مواقع افراد را در روابط صميمي كمك مي كند. به نظر خود شما مشاوره ازدواج تا چه حد در زندگی امروزه و شرایط فعلی ضرورت دارد؟ يكي از مهم ترين و اساسي ترين اتفاقي هایی كه در زندگي هر شخصي رخ خواهد داد ازدواج است و بهترين زمان براي رفتن به مشاوره قبل از شدت یافتن مشکلات مي باشد نه زماني كه دچار تنش و اختلاف شدید با همسرتان شده باشيد. موقع ازدواج احتمال دارد براي ما هم رخ بدهد كه خيلي از مسائل مهم و اساسي زندگي را ناديده بگيرم يا به فكرمان نرسد، كه اين خود به مرور زمان سبب مشكلات و اختلاف هاي بين زوجين مي شود. چنانچه شما هم یکی از مشتاقان و علاقه مندان این مبحث جنجالی هستید پیشنهاد می کنم حتماً این بخش از مقاله ما را تا اتمام شدن آن مطالعه کنید.

كدام يك از زوج ها بيشتر به مشاوره ازدواج خواهند رفت؟

  • زوج هایی که به دنبال زندگی شالم هستند
  • زوج هایی كه عاشق همديگر هستند.
  • زوج هاي كه خواهان تغيير رفتار و درمان خود هستند.
  • و…

مشاوره اغلب كوتاه مدت است. ممكن فقط به چند جلسه يا چند ماه نياز باشد. اگر با چنين مواردي مانند خيانت، طلاق، سوء مصرف مواد، شرايط جسمي يا روحي، مسائل در رابطه با هم جنس بازي، بيكاري، عصبانيت، اختلاف فرهنگي، ناباروري، مشكلات جنسي و. راحت مي توانيد به مشاوره رجوع كنيد. شايد يك سري از افراد مشاوره قبل از ازواج رو بي هدف بدانند ولي براي ساخت يك زندگي موفق و آرام خيلي مهم مي باشد. برخی دیگر نیز ممکن است طولانی بودن مسیر یا سایر موانع را مطرح کنند که خوشبختانه با خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین می توان از این موانع عبور کرد.

مشاوره ازدواج

مهم ترین مزیت های انتخاب مشاوره ازدواج

آیا می دانید مهم ترین مزیت های انتخاب مشاوره ازدواج کدام اند؟ یقیناً ازدواج و وصلت میان دو زوج مهم ترین اتفاق در زندگی هر کسی است و به نوعی هم می تواند یکی از اصلی ترین دغدغه های زندگی آنان را رقم بزند. چراکه برای چنین انتخابی بایستی تمامی جوانب و مسائل گوناگون مورد ارزیابی قرار گرفته شود. شاید به همین خاطر است که انتخاب مشاوره ازدواج به عنوان بهترین راهکاری تلقی گشته تا زوجین بتوانند درباره مسائل مهم زندگی و خانوادگی تصمیم منطقی تری بگیرند؛ درك هدف طرفين از ازدواج، آموزش هايي مهم و اساسي زندگي، راهنمايي طرفين بدون دخالت ديگران، تصميم گرفتن در مورد امور مالي در جلسات مشاوره صورت می پذیرد. طبق بررسي هايي كه انجام شده زوج هايي كه قبل از ازدواج به مشاوره رجوع كرده اند، ۳۱ درصد احتمال طلاق كمتري داشته اند. از آنجایی که جوانب مختلف زندگی به صورت زنجیره وار با یکدیگر ارتباط دارند و هریک از آن ها می توانند به نوبه خود مشکلات جداگانه ای را به وجود آورند از این رو انتخاب مشاوره ازدواج و بهره بردن از تجربیات یک مشاور حاذق و با تجربه باعث می شود تا زوجین بتوانند تمامی مسائل مربوط به زندگی خود را مدیریت نموده و آن ها را در سریع ترین زمان ممکن برطرف سازند.

هزینه مشاوره ازدواج چقدر است؟

این سؤال که هزینه مشاوره ازدواج چقدر است ممکن است اولین چیزی باشد که ذهن بسیاری از زوجین را به خود مشغول می کند. هرساله از سوی سازمان مشاوره و روانشناسی کل کشور مبالغی تحت عنوان تعرفه پایه برای هزینه مشاوره ازدواج  و مشاوره خانواده در نظر و به تمامی مراکز ذی ربط ابلاغ داده می شود. از این رو و بر این اساس تمامی کارشناسان و مشاورین با رعایت تمامی شئونات اخلاقی و با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون:

  • حق ویزیت مراجعه کننده
  • مدرک مشاوره خود
  • سوابق کاری
  • موقعیت مکانی مرکز مشاوره
  • و… خدمات مبنی بر مشاوره ازدواج را به متقاضیان خود به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.
تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید