انتشار این مقاله


درمان آرتروز و تنگی کانال نخاعی با ارتوکین

ارتوکین تراپی روشی نوین در درمان آرتروز زانو ، شانه ، گردن است که می توان از نتایج مثبت آن در درمان تنگی کانال نخاعی بهره برد.

ارتوکین تراپی چیست؟ 

ارتوکین تراپی روشی نوین در درمان آرتروز زانو ، شانه ، گردن است که می توان از نتایج مثبت آن در درمان تنگی کانال نخاعی بهره برد.

ارتوکین تراپی چیست؟
 ارتوکین چیست ؟  Autologous Conditioned Serum /ACS یا سرم تعدیل شده اتولوگ با نام تجارتی”ارتوکین / Orthokine“  تولید می‌شود. ارتوکین تراپی متد جدید و به‌روز جهت درمان آرتروز است که به صورت هوشمند روی علت ایجاد کننده آرتروز عمل می‌کند و مانع فرآیند التهابی و درد همراه با بیماری‌های تحلیل برنده مفاصل و بافت نرم می‌شود.
به زبان ساده‌تر، ارتوکین تراپی روش نوینی است برای پیشگیری از پیشرفت آرتروز و درمان آرتروز و تنگی‌های کانال نخاعی ناشی از آرتروزستون مهره‌ها
 خاستگاه این تکنیک کشور آلمان است و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین و موثرترین روشهای کنترل و درمان آرتروز با نتایج بسیار درخشان شناخته می‌شود. بیماران با مراجعه به پزشک فوق تخصص درد می‌توانند از مزایای ارتوکین تراپی بهره‌مند شوند. با این روش درمانی می‌توان علائم و مشکلات آرتروز نظیر درد، تورم، محدودیت در حرکت و … را به طور کاملا محسوس با جلسات متوالی درمانی کنترل و درمان کرد. اثرات درمان ارتوکین در درمان آرتروزهای شایع (زانو، ران، مچ پا، شانه و…) بسیار شگرف است و چنانچه در مراحل مناسب آرتروز تزریق شود، میتواند از انجام بسیاری از جراحی‌های مفاصل جلوگیری کند.

به دلیل اثر بی‌نظیر ضد التهابی، “ارتوکین” در درمان تاندون‌ها و عضلات آسیب دیده نیز بسیار موثر است. به علاوه این روش درمانی جدید در مشکلات آرتروز ستون مهره‌ها و یا تنگی‌های کانال نخاعی ناشی از پیشرفت آرتروز مهره‌ها (که در همه اینها مشکلات التهابی وجود دارد) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هزینه ارتوکین تراپی
 بخش قابل توجهی از هزینه ارتوکین تراپی مربوط به کیت‌های ارتوکین است. این کیت‌ها ساخت کشور آلمان است و به دلیل تکنولوژی بالای تولید این کیت‌ها، قیمت واقعی هر کیت حدود ۱۰۰ یورو است که توسط بیمار از شرکت وارد کننده خریداری می‌شود و قیمت ارتوکین بستگی به قیمت ارز هم دارد؛ لیکن با مساعدت نماینده انحصاری ارتوکین در ایران، در حال حاضر این کیت‌ها با رقمی پایین‌تر جهت رفاه حال بیماران توزیع می‌شود.
 هرچند که هزینه این روش درمانی بالا به نظر می‌رسد؛ ولی با توجه به میزان اثربخشی و رضایت بیمارانی که از این روش درمانی استفاده کرده اند، توصیه پزشکان استفاده از آن و بهره‌مند شدن از آثار درمانی ارتوکین است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید